Zda se i pro příští sezonu podaří dohodnout omezení testovacích dní v průběhu závodní sezony bude záležet od názoru každé stáje na tuto otázku.
Všechny týmy letošního startovního pole, vyjma italského Ferrari, souhlasily v gentlemanské dohodě s omezením testů na maximálně 30 dní. Úspora finančních nákladů, což byl hlavní důvod, ale nebyla údajně taková, aby se automaticky uvažovalo o její obnově.
Šéf týmu BAR Nick Fry prozradil důvod. Ostatní týmy nehodlají poskytnout Ferrari další takovou výhodu. Italové testovali 79 dní, zbylá devítka třicetidenní omezení dodržela.
"Přes naježděné kilometry mělo Ferrari špatnou sezonu, ale příští rok bude asi vše jinak," prohlásil Fry, který zjevně naráží na změnu předpisů a opětovné povolení výměny pneumatik v průběhu závodu. Hlavním problémem Bridgestone a Ferrari byla nízká životnost jejich měkkých směsí.
"Takovému týmu jako je Ferrari, už nemůžeme poskytnout podobnou výhodu znovu," obává se Fry opětovné dominance Ferrari a připomíná, že navíc bude s japonskými pneumatikami startovat i Toyota a Williams.
"Pokud nebudou s omezením testů souhlasit všechny týmy, nebude přijato."
Foto: BAR Honda
Sebastian Vettel, čtyřnásobný mistr světa, zůstává skeptický k plánovaným pravidlům Formule 1 pro rok 2026. Podle něj není jisté, zda nová éra skutečně přinese atraktivnější a vyrovnanější závodění, jak si vedení šampionátu slibuje.
Max Verstappen připouští, že Red Bull po ztrátě dominance prochází lehkou přestavbou. Podle něj nejde o krizi, ale o přirozenou reakci na to, že soupeři stáhli náskok.
Letní přestávka F1 2025 není pouhým volnem, ale klíčovým obdobím pro načerpání sil těla, odpočinek mysli a posílení týmového ducha. Jezdci i týmy kombinují regeneraci, lehký trénink, koníčky a cestování, aby se po návratu do Zandvoortu v závodním tempu opět objevili svěží a připraveni na boj o každý bod šampionátu.
Zak Brown po uzavření diskuse kolem Landa Norrise upozorňuje, že podobný příběh se nyní přesouvá na Charlese Leclerca. Podle něj se otázka, zda dokáže proměnit pole position ve vítězství, stává dalším horkým tématem sezóny.
Max Verstappen definitivně ukončil spekulace o své budoucnosti. Nizozemský šampion potvrdil, že i v roce 2026 bude hájit barvy Red Bullu.
Guenther Steiner varuje, že Lewis Hamilton by mohl opustit F1, pokud nové předpisy pro sezónu 2026 nepodpoří jeho výkony. Britský pilot podle něj trpí poklesem sebevědomí a Ferrari by muselo dodat vůz, který mu sedne.
Max Verstappen dostal varování za odhození ručníku z kokpitu během maďarského tréninku; FIA zdůraznila, že i malé předměty na trati mohou být nebezpečné.
George Russell komentuje zásadní změnu v Mercedesu letošní sezonu, kdy Lewis Hamilton odešel do Ferrari a jeho místo zaujal mladý Andrea Kimi Antonelli.
Christian Horner byl oficiálně odvolán z pozice ředitele Red Bull Racing, čímž končí jeho dlouhá éra vedení týmu a budování jeho úspěchů ve F1. Red Bull nyní hledá nástupce, který dokáže udržet tým na špičce a přinést nový strategický směr.
Lando Norris věří, že díky nabytým zkušenostem a zlepšení McLarenu má v roce 2025 nejlepší šanci získat svůj první titul, pokud udrží konzistentní výkon a zvládne tlak proti silné konkurenci.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.