Letošní vítěz Poháru konstruktérů, tovární stáj francouzské automobilky Renault, je na první pohled v přípravě nového motoru RS26 V8 až za svými úhlavními soupeři.
Vedoucí oddělení motorů Rob White přiznává, že je rozdíl mezi desetiválcovým a osmiválcovým motorem hodně velký. "Převážně se změní konstrukční řešení, ale technologie budou vycházet z motoru RS25 V10."
Renault slavil letos úspěch i přestože testoval podstatně méně, než konkurence, byl tak nejefektivněji pracující týmem startovního pole. Stáj vedená Flaviem Briatorem sází na špičkovou simulaci rozličných závodních podmínek přímo v sídlech stáje v britském Enstone a francouzském Viry.
"Příprava v dílnách je rozsáhlejší, než si lidé uvědomují. Na dynometrech jsme s posledním desetiválcem "natočili" 4krát více kilometrů než při testech na dráze. Sledujeme u motorů výkon, chování, kontrolní systémy a spolehlivost."
Jízdy na trati jsou tak až závěrečnou poslední fází, kdy se ladí šasi a motor do ideální kombinace. "Na trati musíme potvrdit práci v dílně, není čas na vývoj pouhým zkoušením."
Ostatní velké týmy už testují motory v monopostech, Francouzi s ním vyjedou až po Novém roce a přímo v novém voze. "Soustředili jsme se na boj o titul a zlepšovali jsme motor až do posledního závodu. Soupeři sice už testují na dráze, ale já jsem přesvědčen, že jsme znovu našli tu správnou kombinaci."
Foto: Renault ČR
Sebastian Vettel, čtyřnásobný mistr světa, zůstává skeptický k plánovaným pravidlům Formule 1 pro rok 2026. Podle něj není jisté, zda nová éra skutečně přinese atraktivnější a vyrovnanější závodění, jak si vedení šampionátu slibuje.
Max Verstappen připouští, že Red Bull po ztrátě dominance prochází lehkou přestavbou. Podle něj nejde o krizi, ale o přirozenou reakci na to, že soupeři stáhli náskok.
Letní přestávka F1 2025 není pouhým volnem, ale klíčovým obdobím pro načerpání sil těla, odpočinek mysli a posílení týmového ducha. Jezdci i týmy kombinují regeneraci, lehký trénink, koníčky a cestování, aby se po návratu do Zandvoortu v závodním tempu opět objevili svěží a připraveni na boj o každý bod šampionátu.
Zak Brown po uzavření diskuse kolem Landa Norrise upozorňuje, že podobný příběh se nyní přesouvá na Charlese Leclerca. Podle něj se otázka, zda dokáže proměnit pole position ve vítězství, stává dalším horkým tématem sezóny.
Max Verstappen definitivně ukončil spekulace o své budoucnosti. Nizozemský šampion potvrdil, že i v roce 2026 bude hájit barvy Red Bullu.
Guenther Steiner varuje, že Lewis Hamilton by mohl opustit F1, pokud nové předpisy pro sezónu 2026 nepodpoří jeho výkony. Britský pilot podle něj trpí poklesem sebevědomí a Ferrari by muselo dodat vůz, který mu sedne.
Max Verstappen dostal varování za odhození ručníku z kokpitu během maďarského tréninku; FIA zdůraznila, že i malé předměty na trati mohou být nebezpečné.
George Russell komentuje zásadní změnu v Mercedesu letošní sezonu, kdy Lewis Hamilton odešel do Ferrari a jeho místo zaujal mladý Andrea Kimi Antonelli.
Christian Horner byl oficiálně odvolán z pozice ředitele Red Bull Racing, čímž končí jeho dlouhá éra vedení týmu a budování jeho úspěchů ve F1. Red Bull nyní hledá nástupce, který dokáže udržet tým na špičce a přinést nový strategický směr.
Lando Norris věří, že díky nabytým zkušenostem a zlepšení McLarenu má v roce 2025 nejlepší šanci získat svůj první titul, pokud udrží konzistentní výkon a zvládne tlak proti silné konkurenci.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.