Gil de Ferran působí na postu sportovního ředitele týmu BAR Honda poměrně krátce, přesto přinesl rozhovor s ním zajímavé pohledy na Formuli 1.
Bývalý aktivní a úspěšný pilot monopostů v zámořských šampionátech říká, že jeho pohled na věci v F1 je většinou z jiné roviny, ale jestli je to pro stáj dobře či není, nechává na posouzení jiným.
Přímému srovnání IRL a F1 se raději vyhýbá, přesto přiznal, že je tým F1 o mnoho větší a složitější. "Penske zaměstnával asi 100 lidí, přičemž BAR je 4-5krát větší, mezi oběma týmy je nespočet odlišností, ale po startu je to u obou skoro stejné."
Jezdecká dvojice Button - Barrichello by mohla být v příštím ročníku jednou z nejsilnějších. "Rubens s sebou přinese cenné zkušenosti, byl dlouho uvnitř jednoho z nejúspěšnějších týmů v historii a kromě toho je velmi rychlý," těší se na spolupráci se svým krajanem a přítelem de Ferran.
Jensona Buttona si však cení také velmi vysoko: "Jenson dostal dar od Boha. Jeho ovládání vozu je výjimečné, má obrovský talent a jen málo podobných jezdců jsem měl možnost potkat."
Gil de Ferran počítá pro příští sezonu s vítězstvími vozů McLaren, Renault a Honda. "Byli bychom ale hlupáky, pokud bychom zapomněli na Ferrari."
Foto: BAR Honda
Nico Hülkenberg i Gabriel Bortoleto vyzdvihli výrazný pokrok týmu Kick Sauber v sezoně 2025, který jim dodává sebevědomí před nadcházející proměnou v Audi.
Formule 1 se připravuje na zásadní obrat v technických pravidlech, která vstoupí v platnost už příští rok.
Sebastian Vettel, čtyřnásobný mistr světa, zůstává skeptický k plánovaným pravidlům Formule 1 pro rok 2026. Podle něj není jisté, zda nová éra skutečně přinese atraktivnější a vyrovnanější závodění, jak si vedení šampionátu slibuje.
Max Verstappen připouští, že Red Bull po ztrátě dominance prochází lehkou přestavbou. Podle něj nejde o krizi, ale o přirozenou reakci na to, že soupeři stáhli náskok.
Letní přestávka F1 2025 není pouhým volnem, ale klíčovým obdobím pro načerpání sil těla, odpočinek mysli a posílení týmového ducha. Jezdci i týmy kombinují regeneraci, lehký trénink, koníčky a cestování, aby se po návratu do Zandvoortu v závodním tempu opět objevili svěží a připraveni na boj o každý bod šampionátu.
Zak Brown po uzavření diskuse kolem Landa Norrise upozorňuje, že podobný příběh se nyní přesouvá na Charlese Leclerca. Podle něj se otázka, zda dokáže proměnit pole position ve vítězství, stává dalším horkým tématem sezóny.
Max Verstappen definitivně ukončil spekulace o své budoucnosti. Nizozemský šampion potvrdil, že i v roce 2026 bude hájit barvy Red Bullu.
Guenther Steiner varuje, že Lewis Hamilton by mohl opustit F1, pokud nové předpisy pro sezónu 2026 nepodpoří jeho výkony. Britský pilot podle něj trpí poklesem sebevědomí a Ferrari by muselo dodat vůz, který mu sedne.
Max Verstappen dostal varování za odhození ručníku z kokpitu během maďarského tréninku; FIA zdůraznila, že i malé předměty na trati mohou být nebezpečné.
George Russell komentuje zásadní změnu v Mercedesu letošní sezonu, kdy Lewis Hamilton odešel do Ferrari a jeho místo zaujal mladý Andrea Kimi Antonelli.
Christian Horner byl oficiálně odvolán z pozice ředitele Red Bull Racing, čímž končí jeho dlouhá éra vedení týmu a budování jeho úspěchů ve F1. Red Bull nyní hledá nástupce, který dokáže udržet tým na špičce a přinést nový strategický směr.
Lando Norris věří, že díky nabytým zkušenostem a zlepšení McLarenu má v roce 2025 nejlepší šanci získat svůj první titul, pokud udrží konzistentní výkon a zvládne tlak proti silné konkurenci.