Rok 2005 prokázal, že může být soukromý Cosworth ve spojení se středně silným a dobře organizovaným týmem konkurenceschopným, ale příští rok bude pro něj klíčový.
Po prodeji motorárny automobilkou Ford Kevinu Kalkhovenovi a Geraldu Forsythovi, majitelům americké formulové série Champ Car, dokázal tradiční britský výrobce motorů překvapit ve spolupráci s týmem Red Bull, který jej však nakonec vyměnil pro příští rok za zákaznické Ferrari.
Nejprve se zdálo, že nebude mít Cosworth jiného odběratele než Minardi, poté však byl podepsán kontrakt s Frankem Williamsem a obnovila se tak v minulosti úspěšná spolupráce Williams - Cosworth.
Tým z Grove si od Cosworthu a jeho dlouholetých zkušeností s koncepcí motorů V8 slibuje hodně. "Na začátku sezony budou konkurenceschopní, vše bude ale záležet na tom, jak budou schopni motor vylepšovat v průběhu roku," předpovídá technický ředitel stáje Sam Michael.
Cosworth bude spolupracovat s velmi motivovaným týmem, ale vazby Sira Williamse na Toyotu jsou známy a i Michael potvrdil, že pokud nebude spolupráce úspěšná, skončí na konci sezony 2006.
Pokud by se však podařilo Britům postavit výborný motor, dá se předpokládat, že by byl Cosworth rozumnou investicí i pro jiné soukromé týmy, tedy za předpokladu, že si budou chtít automobilky za své starší a méně výkonné motory i nadále nechat platit.
Navíc je zde fakt, že jde Cosworthu o udržení se na trhu, tedy bude jeho přístup k soukromé stáji logicky vstřícnější, než velkého automobilového výrobce s vlastním týmem...
Foto: Minardi F1 Team
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.
Alex Jacques z F1 TV tvrdí, že Toto Wolff stále cítí následky, když před deseti lety přišel o Maxe Verstappena. Podle Jacquese ho tato zkušenost motivovala k tomu, aby dal Kimimu Antonellimu příležitost debutovat ve Formuli 1 hned v jeho první sezóně.
Helmut Marko označil rozhodnutí Maxe Verstappena zůstat u Red Bullu za logické, protože v době nejistoty před rokem 2026 je stabilita tou nejbezpečnější volbou. Verstappen sám zdůraznil, že se soustředí na nové regule a chce s týmem zůstat konkurenceschopný od samého začátku.
David Coulthard upozornil, že rivalita mezi týmovými kolegy může posouvat jezdce vpřed, ale zároveň ohrožovat spolupráci a výsledky týmu. Podle něj nejlepší jezdci dokážou soupeřit naplno, aniž by si zbytečně komplikovali práci navzájem.
Carlos Sainz je přesvědčený, že jeho přestup z Ferrari do Williamsu pro sezonu 2025 byl správný, ačkoli start u nového týmu byl náročný.
Helmut Marko z Red Bullu potvrdil, že budoucnost Yukiho Tsunody pro sezonu 2026 zatím není jasná a konečné rozhodnutí ohledně jeho místa v týmu padne až po letní přestávce, přičemž vedení pečlivě zvažuje všechny možnosti.
Oscar Piastri, mladý talent McLarenu, se dočká v roce 2026 vlastního vyhlídkového ochozu na hlavní rovince okruhu Albert Park. Tým tak chce oslavit jeho rostoucí význam a poskytnout fanouškům jedinečný zážitek sledovat jeho závody z bezprostřední blízkosti.
Ralf Schumacher kritizoval Lewisa Hamiltona za „divadelní“ gesta na okruhu. Podle něj se Hamilton pomalu adaptuje na podmínky ve Ferrari.
Max Verstappen přijímá pokles formy Red Bullu a soustředí se na učení s aktuálním vozem. Jeho cílem je být připraven na technické změny v roce 2026.