Další volné místo je obsazené, dalo by se říci podle očekávání. Samozřejmě občas dojde k nečekanému překvapení, ale v tomto případě se věci vyvíjely podle daného scénáře, jenž se vlastně začal psát už před dvěma lety.
Australský pilot Jack Doohan, syn ikony motocyklového sportu a mistra světa v "půllitech" Micka Doohana, vicemistr šampionátu FIA F3 v roce 2021 (za Dánem Dennisem Haugerem) v následujícím roce postoupil do speciální závodní akademie Alpine, kam přešel ze stejného zařízení Red Bullu. Tím se stal jedním z adeptů na závodní sedačku, ačkoliv proniknout v současné době do světa F1 není vůbec jednoduché.
V Zandvoortu byl jedenadvacetiletý mladík coby testovací a rezervní jezdec stáje Alpine označen za nového týmového kolegu Pierra Gaslyho pro rok 2025. Australan se během tří sezón už šestkrát zapojil do prvního tréninku: dvakrát v Mexiku a Abú Dhabí (2022 a 2023) a letos v Kanadě a Velké Británii, i když v prvním případě kvůli špatným podmínkám zajel jediné, spíše demonstrativní kolo.
"Jsem velice rád, že budu v BWT Alpine F1 Team závodit v roce 2025 na plný úvazek. Jsem vděčný za důvěru ze strany vedení týmu. Mám před sebou hodně práce, abych se na tento úkol připravil, mezitím udělám vše, co je v mých silách, abych nabyl co největší počet informací a znalostí, nezbytných pro další krok vpřed. Je také velkou ctí, že jsem prvním absolventem Alpine Academy, jenž se posadí do závodní sedačky, děkuji tedy všem, kteří mě na této cestě podporovali, aby se můj sen stal realitou. Pro mě i moji rodinu to je úžasný den a těším se, že všechno zvládnu," nechal se v dějišti GP Holandska slyšet nadšený Doohan.
"Jsme opravdu rádi, že můžeme posunout pro příští rok Jacka do závodní sedačky a tím mudát příležitost předvést jeho schopnosti a talent na poli F1. Jak už řekl, je prvním absolventem Alpine Academy, jenž se stane pilotem týmu F1, pro nás i pro jeho začínající kariéru v této oblasti je to mimořádně potěšitelné. Osobně jsem s Jackem pracoval už v roce 2019 a jsem si plně vědom jeho talentu a potenciálu. Mimo trať je velmi pracovitý a celý tým si nesmírně cení jeho nasazení. S Pierrem budeme mít dobře vyváženou jezdeckou sestavu, kombinaci zkušenosti a mladistvé energie, spojenou s dostatečnou rychlostí. Těším se na spolupráci s oběma, abychom mohli pokračovat ve vývoji a na startovním roštu se posunout opět výš," přidal svůj názor nově jmenovaný šéf Alpine Oliver Oakes, jenž vedl tým Hitech Grand Prix v japonské F3 a měl i dohled nad Doohanem.
Tým Alpine zároveň uvedl, že Doohan bude po zbytek sezóny plnit dále svou roli testovacího jezdce a absolvovat pravidelné testy s vozem A522, stejně tak prací na simulátoru během předem určených závodních víkendů.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.