Další volné místo je obsazené, dalo by se říci podle očekávání. Samozřejmě občas dojde k nečekanému překvapení, ale v tomto případě se věci vyvíjely podle daného scénáře, jenž se vlastně začal psát už před dvěma lety.
Australský pilot Jack Doohan, syn ikony motocyklového sportu a mistra světa v "půllitech" Micka Doohana, vicemistr šampionátu FIA F3 v roce 2021 (za Dánem Dennisem Haugerem) v následujícím roce postoupil do speciální závodní akademie Alpine, kam přešel ze stejného zařízení Red Bullu. Tím se stal jedním z adeptů na závodní sedačku, ačkoliv proniknout v současné době do světa F1 není vůbec jednoduché.
V Zandvoortu byl jedenadvacetiletý mladík coby testovací a rezervní jezdec stáje Alpine označen za nového týmového kolegu Pierra Gaslyho pro rok 2025. Australan se během tří sezón už šestkrát zapojil do prvního tréninku: dvakrát v Mexiku a Abú Dhabí (2022 a 2023) a letos v Kanadě a Velké Británii, i když v prvním případě kvůli špatným podmínkám zajel jediné, spíše demonstrativní kolo.
"Jsem velice rád, že budu v BWT Alpine F1 Team závodit v roce 2025 na plný úvazek. Jsem vděčný za důvěru ze strany vedení týmu. Mám před sebou hodně práce, abych se na tento úkol připravil, mezitím udělám vše, co je v mých silách, abych nabyl co největší počet informací a znalostí, nezbytných pro další krok vpřed. Je také velkou ctí, že jsem prvním absolventem Alpine Academy, jenž se posadí do závodní sedačky, děkuji tedy všem, kteří mě na této cestě podporovali, aby se můj sen stal realitou. Pro mě i moji rodinu to je úžasný den a těším se, že všechno zvládnu," nechal se v dějišti GP Holandska slyšet nadšený Doohan.
"Jsme opravdu rádi, že můžeme posunout pro příští rok Jacka do závodní sedačky a tím mudát příležitost předvést jeho schopnosti a talent na poli F1. Jak už řekl, je prvním absolventem Alpine Academy, jenž se stane pilotem týmu F1, pro nás i pro jeho začínající kariéru v této oblasti je to mimořádně potěšitelné. Osobně jsem s Jackem pracoval už v roce 2019 a jsem si plně vědom jeho talentu a potenciálu. Mimo trať je velmi pracovitý a celý tým si nesmírně cení jeho nasazení. S Pierrem budeme mít dobře vyváženou jezdeckou sestavu, kombinaci zkušenosti a mladistvé energie, spojenou s dostatečnou rychlostí. Těším se na spolupráci s oběma, abychom mohli pokračovat ve vývoji a na startovním roštu se posunout opět výš," přidal svůj názor nově jmenovaný šéf Alpine Oliver Oakes, jenž vedl tým Hitech Grand Prix v japonské F3 a měl i dohled nad Doohanem.
Tým Alpine zároveň uvedl, že Doohan bude po zbytek sezóny plnit dále svou roli testovacího jezdce a absolvovat pravidelné testy s vozem A522, stejně tak prací na simulátoru během předem určených závodních víkendů.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.
Lewis Hamilton v Barceloně bojoval s obtížemi a dojel původně sedmý, ale díky penalizaci Verstappena se posunul na šesté místo. Trať v Katalánsku mu ale příliš nevyhovovala a bude muset najít způsob, jak zlepšit svůj výkon do příštích závodů.
Max Verstappen obdržel od FIA tři trestné body za kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska. Spolu s dřívější desetisekundovou penalizací tak incident zasáhl nejen jeho výsledek v závodě, ale i bilanci v superlicenci. S celkovým počtem 11 bodů je úřadující mistr světa jediný bod od automatického zákazu startu v závodě.
Tři kola před cílem Velké ceny Španělska došlo k incidentu mezi Maxem Verstappenem a Georgem Russellem, při kterém Verstappen narazil do Russella. Za tuto kolizi obdržel Verstappen desetisekundovou penalizaci, která ho posunula z páté na desátou pozici a obdržel tři trestné body.
Aston Martin přišel o Lance Strolla ve Velké ceně Španělska kvůli zhoršujícím se bolestem pravé ruky a zápěstí, které ho nakonec donutily závod vynechat. Přesto se však objevily náznaky, že skutečný důvod jeho absence může být komplikovanější, než jak tým oficiálně uvádí.