Další volné místo je obsazené, dalo by se říci podle očekávání. Samozřejmě občas dojde k nečekanému překvapení, ale v tomto případě se věci vyvíjely podle daného scénáře, jenž se vlastně začal psát už před dvěma lety.
Australský pilot Jack Doohan, syn ikony motocyklového sportu a mistra světa v "půllitech" Micka Doohana, vicemistr šampionátu FIA F3 v roce 2021 (za Dánem Dennisem Haugerem) v následujícím roce postoupil do speciální závodní akademie Alpine, kam přešel ze stejného zařízení Red Bullu. Tím se stal jedním z adeptů na závodní sedačku, ačkoliv proniknout v současné době do světa F1 není vůbec jednoduché.
V Zandvoortu byl jedenadvacetiletý mladík coby testovací a rezervní jezdec stáje Alpine označen za nového týmového kolegu Pierra Gaslyho pro rok 2025. Australan se během tří sezón už šestkrát zapojil do prvního tréninku: dvakrát v Mexiku a Abú Dhabí (2022 a 2023) a letos v Kanadě a Velké Británii, i když v prvním případě kvůli špatným podmínkám zajel jediné, spíše demonstrativní kolo.
"Jsem velice rád, že budu v BWT Alpine F1 Team závodit v roce 2025 na plný úvazek. Jsem vděčný za důvěru ze strany vedení týmu. Mám před sebou hodně práce, abych se na tento úkol připravil, mezitím udělám vše, co je v mých silách, abych nabyl co největší počet informací a znalostí, nezbytných pro další krok vpřed. Je také velkou ctí, že jsem prvním absolventem Alpine Academy, jenž se posadí do závodní sedačky, děkuji tedy všem, kteří mě na této cestě podporovali, aby se můj sen stal realitou. Pro mě i moji rodinu to je úžasný den a těším se, že všechno zvládnu," nechal se v dějišti GP Holandska slyšet nadšený Doohan.
"Jsme opravdu rádi, že můžeme posunout pro příští rok Jacka do závodní sedačky a tím mudát příležitost předvést jeho schopnosti a talent na poli F1. Jak už řekl, je prvním absolventem Alpine Academy, jenž se stane pilotem týmu F1, pro nás i pro jeho začínající kariéru v této oblasti je to mimořádně potěšitelné. Osobně jsem s Jackem pracoval už v roce 2019 a jsem si plně vědom jeho talentu a potenciálu. Mimo trať je velmi pracovitý a celý tým si nesmírně cení jeho nasazení. S Pierrem budeme mít dobře vyváženou jezdeckou sestavu, kombinaci zkušenosti a mladistvé energie, spojenou s dostatečnou rychlostí. Těším se na spolupráci s oběma, abychom mohli pokračovat ve vývoji a na startovním roštu se posunout opět výš," přidal svůj názor nově jmenovaný šéf Alpine Oliver Oakes, jenž vedl tým Hitech Grand Prix v japonské F3 a měl i dohled nad Doohanem.
Tým Alpine zároveň uvedl, že Doohan bude po zbytek sezóny plnit dále svou roli testovacího jezdce a absolvovat pravidelné testy s vozem A522, stejně tak prací na simulátoru během předem určených závodních víkendů.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.