Když vešla ve známost skutečnost, že Lewis Hamilton zamíří od příštího roku do Maranella, logicky se mnoho fanoušků, nejčastěji těch španělských ptalo, jaké budou další osudy Carlose Sainze jr.
Spekualce byly mnohokrát značně rozporuplné, objevovaly se různé kombinace, u příležitosti podpisu smlouvy Estebana Ocona v týmu Haas se nechal pilot Alpine Pierre Gasly slyšet, že by Carlose jako svého kolegu ve francouzské stáji přivítal. Nyní však už je jasné, že z tohoto spojení nebude.
Ačkoliv si stáj Williams po nabídce Alpine směrem k synovi slavního pilota vozů rallye Carlose Sainze sr. u příležitosti Grand Prix Španělska minulý měsíc neulovila "velkou rybu", opak je pravdou. Šéf týmu James Vowles v průběhu závodního víkendu v Belgii naznačil, že jednání se stále ještě stávajícím pilotem Ferrari úspěšně pokračují. Pondělní odpoledne už bylo jasno.
"Stáj Williams vítá Carlose Sainze jr., s nímž podepsala dvouletou smlouvu s opcí na další období. Příští rok nahradí Logana Sargeanta, kterému bychom tímto rádi poděkovali za jeho obětavou práci v posledních dvou letech. Zároveň mu poskytneme veškerou podporu při jeho snaze pokračovat v závodní kariéře nejen v roce 2025, ale i v dalších letech," oznámil Vowles a potvrdil, že Alex Albon bude Sainzovým kolegou. Zároveň tím vyvrátil spekulace podobné těm z poloviny předchozí sezóny, kdy sílily dohady, zda Sargeant tým po letní přestávce neopustí.
"Jsem velmi rád, že mohu oficiálně oznámit své připojení ke stáji Williams Racing v příští sezóně. Není žádným tajemstvím, že letošní trh pilotů je z různých důvodů mimořádně složitý a proto mi nějakou dobu trvalo, než jsem své rozhodnutí oznámil. Jsem si však stoprocentně jistý, že Williams je pro mě tím správným místech, kde budu pokračovat ve své kariéře v F1. Cítím nesmírnou hrdost, že se stávám součástí historického a úspěšného týmu, kde v minulosti jezdilo mnoho pilotů, mých dětských hrdinů, kteří v našem sportu zanechali významnou stopu. Naším cílem bude dostat Williams zpět tam, kam patří, tedy do popředí startovního roštu. Je to výzva, kterou s nadšením a pozitivním přístupem přijímám.
Jsem přesvědčen, že tento tým má všechny předpoklady k tomu, aby se znovu zapsal do historie a počínaje 1. lednem 2025 ze sebe vydám to nejlepší, abych se všemi členy týmu posunul Williams kupředu. Chtěl bych také poděkovat Jamesi Vowlesovi a celému představenstvu týmu za jejich důvěru a odhodlání. Jejich pevné vůdčí schopnosti a přesvědčení hrály v mém rozhodování důležitou roli. Opravdu věřím, že jádro každého úspěšného týmu leží v jeho lidech a kultuře. Williams je synonymem dědictví F1 a ryzího závodění. Základy projektu leží před námi, jsou velmi silné a proto se opravdu těším, že budu od příštího roku jeho součástí," vyjádřil své dojmy španělský pilot, jenž 1. září oslaví třicáté narozeniny.
"Carlosův příchod do Williamsu je zásadním potvrzením záměru obou stran. On znovu a znovu prokazuje, že je jedním z nejtalentovanějších pilotů na startovním roštu a náleží k vítěznému rodokmenu, což podtrhuje vzestupnou trajektorii, na níž se nacházíme. Přináší nejen zkušenosti a výkonnost, ale také urputnou snahu vytěžit pro tým a z vozu každičkou milisekundu. V Alexovi a Carlosovi budeme mít jednu z nejimpozantnějších jezdeckých sestav na startovním roštu, oplývající obrovskými zkušenostmi, s níž budeme směřovat k novým pravidlům v roce 2026. Jejich víra v poslání naší organizace demonstruje obrovskou práci odehrávající se v zákulisí. Lidé by neměli pochybovat o našich ambicích a schopnostech na naší cestě zpět ke konkurenceschopnosti - jsme tady, myslíme posun naprosto vážně a s podporou majitele Williamsu pana Doriltona hodláme investovat tolik, co je potřeba k návratu na špici startovního roštu," dodal Vowles.
Max Verstappen obdržel od FIA tři trestné body za kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska. Spolu s dřívější desetisekundovou penalizací tak incident zasáhl nejen jeho výsledek v závodě, ale i bilanci v superlicenci. S celkovým počtem 11 bodů je úřadující mistr světa jediný bod od automatického zákazu startu v závodě.
Tři kola před cílem Velké ceny Španělska došlo k incidentu mezi Maxem Verstappenem a Georgem Russellem, při kterém Verstappen narazil do Russella. Za tuto kolizi obdržel Verstappen desetisekundovou penalizaci, která ho posunula z páté na desátou pozici a obdržel tři trestné body.
Aston Martin přišel o Lance Strolla ve Velké ceně Španělska kvůli zhoršujícím se bolestem pravé ruky a zápěstí, které ho nakonec donutily závod vynechat. Přesto se však objevily náznaky, že skutečný důvod jeho absence může být komplikovanější, než jak tým oficiálně uvádí.
Oscar Piastri v Barceloně potvrzuje svou formu a navýšil vedení v šampionátu, zatímco Max Verstappen po penalizaci ztrácí body a klesá pořadím po incidentu s Russellem.
Lando Norris přiznal, že během posledního kola kvalifikace na Velkou cenu Španělska udělal chyby, které ho stály pole position. Díky tomu mohl jeho týmový kolega Oscar Piastri získat první místo na startovním roštu.
Lewis Hamilton zkritizoval zpřísnění testů ohebnosti křídel, které podle něj stálo týmy spoustu peněz bez skutečného efektu.
Max Verstappen se zastal Yukiho Tsunody a zdůraznil, že potíže nejsou vinou jezdce, ale náročného vozu. „Yuki rozhodně není žádné ořezávátko,“ uvedl a dodal: „Myslím, že to víc vypovídá o tom, jak těžké je auto, než o Yukim samotném.“
Nečekaná komplikace pro Aston Martin. Lance Stroll byl nucen odstoupit ze španělské Grand Prix kvůli bolestem pravé ruky a zápěstí. Tým tak přichází o jednoho ze svých jezdců.
Yuki Tsunoda se po kvalifikaci na Velkou cenu Španělska ocitl na poslední, 20. pozici, což je o 17 míst za jeho týmovým kolegou Maxem Verstappenem. Japonský jezdec zůstal zaskočený a nepochopil, proč jeho monopost nedokázal držet krok s konkurencí.
Oscar Piastri v kvalifikaci na Velkou cenu Španělska s kolem 1:11.546 porazil svého týmového kolegu Landa Norrise a získal pole position. McLareny dominovaly za horkých podmínek, Verstappen skončil třetí, přičemž Piastri takticky znemožnil Norrisovi využít vzduchový stín a potvrdil svou skvělou formu.
Nico Rosberg během tréninku v Barceloně vyzdvihl Verstappenovu výjimečnou schopnost zvládat dynamiku zatáček a kontrolovat auto tam, kde ostatní stále bojují s přilnavostí. Podle něj právě tato plynulost a rychlá adaptace na chování vozu dává Verstappenovi zásadní náskok před soupeři.
Lewis Hamilton odhalil, že páteční nezdar ve volném tréninku na Velkou cenu Španělska způsobil technický problém jeho monopostu SF-25, kvůli němuž přišel o přítlak. I přes frustraci z výkonu věří, že se Ferrari podaří vůz včas opravit a zbytek víkendu zvládne lépe.