Když vešla ve známost skutečnost, že Lewis Hamilton zamíří od příštího roku do Maranella, logicky se mnoho fanoušků, nejčastěji těch španělských ptalo, jaké budou další osudy Carlose Sainze jr.
Spekualce byly mnohokrát značně rozporuplné, objevovaly se různé kombinace, u příležitosti podpisu smlouvy Estebana Ocona v týmu Haas se nechal pilot Alpine Pierre Gasly slyšet, že by Carlose jako svého kolegu ve francouzské stáji přivítal. Nyní však už je jasné, že z tohoto spojení nebude.
Ačkoliv si stáj Williams po nabídce Alpine směrem k synovi slavního pilota vozů rallye Carlose Sainze sr. u příležitosti Grand Prix Španělska minulý měsíc neulovila "velkou rybu", opak je pravdou. Šéf týmu James Vowles v průběhu závodního víkendu v Belgii naznačil, že jednání se stále ještě stávajícím pilotem Ferrari úspěšně pokračují. Pondělní odpoledne už bylo jasno.
"Stáj Williams vítá Carlose Sainze jr., s nímž podepsala dvouletou smlouvu s opcí na další období. Příští rok nahradí Logana Sargeanta, kterému bychom tímto rádi poděkovali za jeho obětavou práci v posledních dvou letech. Zároveň mu poskytneme veškerou podporu při jeho snaze pokračovat v závodní kariéře nejen v roce 2025, ale i v dalších letech," oznámil Vowles a potvrdil, že Alex Albon bude Sainzovým kolegou. Zároveň tím vyvrátil spekulace podobné těm z poloviny předchozí sezóny, kdy sílily dohady, zda Sargeant tým po letní přestávce neopustí.
"Jsem velmi rád, že mohu oficiálně oznámit své připojení ke stáji Williams Racing v příští sezóně. Není žádným tajemstvím, že letošní trh pilotů je z různých důvodů mimořádně složitý a proto mi nějakou dobu trvalo, než jsem své rozhodnutí oznámil. Jsem si však stoprocentně jistý, že Williams je pro mě tím správným místech, kde budu pokračovat ve své kariéře v F1. Cítím nesmírnou hrdost, že se stávám součástí historického a úspěšného týmu, kde v minulosti jezdilo mnoho pilotů, mých dětských hrdinů, kteří v našem sportu zanechali významnou stopu. Naším cílem bude dostat Williams zpět tam, kam patří, tedy do popředí startovního roštu. Je to výzva, kterou s nadšením a pozitivním přístupem přijímám.
Jsem přesvědčen, že tento tým má všechny předpoklady k tomu, aby se znovu zapsal do historie a počínaje 1. lednem 2025 ze sebe vydám to nejlepší, abych se všemi členy týmu posunul Williams kupředu. Chtěl bych také poděkovat Jamesi Vowlesovi a celému představenstvu týmu za jejich důvěru a odhodlání. Jejich pevné vůdčí schopnosti a přesvědčení hrály v mém rozhodování důležitou roli. Opravdu věřím, že jádro každého úspěšného týmu leží v jeho lidech a kultuře. Williams je synonymem dědictví F1 a ryzího závodění. Základy projektu leží před námi, jsou velmi silné a proto se opravdu těším, že budu od příštího roku jeho součástí," vyjádřil své dojmy španělský pilot, jenž 1. září oslaví třicáté narozeniny.
"Carlosův příchod do Williamsu je zásadním potvrzením záměru obou stran. On znovu a znovu prokazuje, že je jedním z nejtalentovanějších pilotů na startovním roštu a náleží k vítěznému rodokmenu, což podtrhuje vzestupnou trajektorii, na níž se nacházíme. Přináší nejen zkušenosti a výkonnost, ale také urputnou snahu vytěžit pro tým a z vozu každičkou milisekundu. V Alexovi a Carlosovi budeme mít jednu z nejimpozantnějších jezdeckých sestav na startovním roštu, oplývající obrovskými zkušenostmi, s níž budeme směřovat k novým pravidlům v roce 2026. Jejich víra v poslání naší organizace demonstruje obrovskou práci odehrávající se v zákulisí. Lidé by neměli pochybovat o našich ambicích a schopnostech na naší cestě zpět ke konkurenceschopnosti - jsme tady, myslíme posun naprosto vážně a s podporou majitele Williamsu pana Doriltona hodláme investovat tolik, co je potřeba k návratu na špici startovního roštu," dodal Vowles.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.