Věděl, že se pod ním kymácí židle, i když má podepsaný další dvouletý kontrakt. Na okruhu Spa-Francorchamps měl jedinečnou příležitost napravit si reputaci a zachránit co se dá. Jeho týmový kolega startoval o devět pozic za ním. Místo boje o vítězství se Checo už poněkolikáté rozplynul v druhé polovině TOP 10.
Sergio Pérez má určitě hodně fanoušků a pro tým může být i z hlediska početné obce příznivců z největšího státu střední Ameriky důležitým. Ale co je to vše platné, když na trati neodvádí předpokládané penzum, ba co víc, jeho výsledky obírají Red Bull o důležité body v Poháru konstruktérů, kde se druhdy bezkonkurenčnímu rakouskému týmu nebezpečně blíží McLaren a v pozadí číhají Mercedes a Ferrari.
V Belgii si Pérez prohrál svou bitvu nikoli v průběhu závodu, ale už v prvních metrech, kdy neodolal v La Source ataku Lewise Hamiltona. Pak už to byl pomalý a pozvolný pád. Pomiňme situaci z 30. kola, kdy za zatáčkami Pouhon si oba Red Bully vyměnily pozice. Zatímco Verstappen dále upaloval za lepším umístěním, Pérez ještě spadl za Sainze jr. a mohl si jen gratulovat, že Alonso byl od něj na hony vzdálen.
Situace značně rozladila i ,šedou eminenci' Red Bullu, poradce dr. Helmuta Marka, jenž se o Pérezovi rozhovořil pro Sky Gemany: "Měl příležitost zajet po startu z druhého místa dobrý výsledek. Bohužel se tak nestalo. Zejména v posledním stintu totálně zkolaboval, když jezdil kola za 1:48,0. To, co po kvalifikaci vypadalo tak pozitivně, nedokázal v závodě vůbec nenaplnit," neskrýval nespokojenost dr. Marko.
Podle posledních zpráv má dojít v Red Bullu v pondělí ke schůzce, kde bude rovněž posouzena otázka jezdecké sestavy. Jak už jsme uvedli, měl by Pérez mít ve smlouvě klauzuli, podle níž by po GP Belgie jeho bodová ztráta v klasifikaci šampionátu na Maxe Verstappena neměla být větší než 100 bodů. Checo však po 14 Grand Prix ztrácí 146 bodů!
"Pro nás jsou okolnosti takové, že projdeme i celkovou situaci pro rok 2025. Pilotů máme celou řadu a určitě i nějaký koncept. U Checa je rozhodně každý výsledek důležitý a skončit na osmém místě po startu z druhé pozice na startu není v žádném případě očekávaný výsledek," pokračuje dr. Marko (po diskvalifikaci Russella se Pérez posunul na sedmou příčku).
Byla Belgie poslední kapkou?Mexičan naposledy zvítězil 30. dubna 2023 v Grand Prix Ázerbajdžánu, na stupních vítězů se objevil letos 21. dubna v Číně - od té doby se výsledkově trápí a do společné kasy Red Bullu přispěl v devíti závodech pouhými 46 body. Žádný jiný pilot ze čtyř nejlepších týmů neodvedl horší výsledek. Možná proto Red Bull sáhl k jistému terapeutickému pokusu a podepsáním smlouvy na další rok s opcí na sezónu 2026 nejspíš předpokládal, že sejme z Mexičana tíhu tlaku a odpovědnost za výsledky. Ani tohle řešení nezabralo, zlepšení nenastalo.
Proto se začalo řešit - a náš web také analyzoval situaci - zda Péreze někdo během letní přestávky nenahradí. Ve hře mohli být Juki Cunoda, Daniel Ricciardo nebo Liam Lawson. Pérez se pochopitelně bránil a po závodě v Belgii vinil ze svého propadu tým - chyběl prý výkon na rovinkách, během provozu, pneumatiky byly špatné, zvolená strategie vůbec nefungovala a Mexičan si také stěžoval na vyvážení vozu. Jinými slovy, vše špatně, jen nehledal vinu u sebe. "Závod plný zklamání. Začal jsem dobře, ale trápil jsem se na rovinkách. Nevím, co se dělo, ale v prvních kolech jsem musel šetřit baterii a na rovinkách jsem nebyl dost rychlý. Když se zařízení vzpamatovalo, ostatní už byli pryč. Když jsem v druhém stintu nasadil středně tvrdé pneumatiky a ocitl se v provozu, všechno bylo ještě těžší. Proto to byl docela krátký stint a strategie se rozpadla. Dnes jsem zkrátka neměl dobré pneumatiky, chybělo i vyvážení, takže je tu plno důvodů k analýze," kritizoval tým Pérez.
Že se něco děje naznačuje i přímá otázka na jeho závodní budoucnost. "V sobotu jsem zajel dobrou kvalifikaci, celý den byl úspěšný. Ale nic to nemění na faktu, že v týmu se děje mnoho věcí a musíme se na ně zaměřit. Nemůžeme plýtvat energií na jakékoli podobné spekulace. Je to naposledy, co se vyjadřuji ke své budoucnosti, tak vezměte na vědomí, že už o ničem podobném nebudu mluvit. Na žádné podobné otázky tohoto typu prostě neodpovím," ukončil své prohlášení Pérez.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.