Věděl, že se pod ním kymácí židle, i když má podepsaný další dvouletý kontrakt. Na okruhu Spa-Francorchamps měl jedinečnou příležitost napravit si reputaci a zachránit co se dá. Jeho týmový kolega startoval o devět pozic za ním. Místo boje o vítězství se Checo už poněkolikáté rozplynul v druhé polovině TOP 10.
Sergio Pérez má určitě hodně fanoušků a pro tým může být i z hlediska početné obce příznivců z největšího státu střední Ameriky důležitým. Ale co je to vše platné, když na trati neodvádí předpokládané penzum, ba co víc, jeho výsledky obírají Red Bull o důležité body v Poháru konstruktérů, kde se druhdy bezkonkurenčnímu rakouskému týmu nebezpečně blíží McLaren a v pozadí číhají Mercedes a Ferrari.
V Belgii si Pérez prohrál svou bitvu nikoli v průběhu závodu, ale už v prvních metrech, kdy neodolal v La Source ataku Lewise Hamiltona. Pak už to byl pomalý a pozvolný pád. Pomiňme situaci z 30. kola, kdy za zatáčkami Pouhon si oba Red Bully vyměnily pozice. Zatímco Verstappen dále upaloval za lepším umístěním, Pérez ještě spadl za Sainze jr. a mohl si jen gratulovat, že Alonso byl od něj na hony vzdálen.
Situace značně rozladila i ,šedou eminenci' Red Bullu, poradce dr. Helmuta Marka, jenž se o Pérezovi rozhovořil pro Sky Gemany: "Měl příležitost zajet po startu z druhého místa dobrý výsledek. Bohužel se tak nestalo. Zejména v posledním stintu totálně zkolaboval, když jezdil kola za 1:48,0. To, co po kvalifikaci vypadalo tak pozitivně, nedokázal v závodě vůbec nenaplnit," neskrýval nespokojenost dr. Marko.
Podle posledních zpráv má dojít v Red Bullu v pondělí ke schůzce, kde bude rovněž posouzena otázka jezdecké sestavy. Jak už jsme uvedli, měl by Pérez mít ve smlouvě klauzuli, podle níž by po GP Belgie jeho bodová ztráta v klasifikaci šampionátu na Maxe Verstappena neměla být větší než 100 bodů. Checo však po 14 Grand Prix ztrácí 146 bodů!
"Pro nás jsou okolnosti takové, že projdeme i celkovou situaci pro rok 2025. Pilotů máme celou řadu a určitě i nějaký koncept. U Checa je rozhodně každý výsledek důležitý a skončit na osmém místě po startu z druhé pozice na startu není v žádném případě očekávaný výsledek," pokračuje dr. Marko (po diskvalifikaci Russella se Pérez posunul na sedmou příčku).
Byla Belgie poslední kapkou?Mexičan naposledy zvítězil 30. dubna 2023 v Grand Prix Ázerbajdžánu, na stupních vítězů se objevil letos 21. dubna v Číně - od té doby se výsledkově trápí a do společné kasy Red Bullu přispěl v devíti závodech pouhými 46 body. Žádný jiný pilot ze čtyř nejlepších týmů neodvedl horší výsledek. Možná proto Red Bull sáhl k jistému terapeutickému pokusu a podepsáním smlouvy na další rok s opcí na sezónu 2026 nejspíš předpokládal, že sejme z Mexičana tíhu tlaku a odpovědnost za výsledky. Ani tohle řešení nezabralo, zlepšení nenastalo.
Proto se začalo řešit - a náš web také analyzoval situaci - zda Péreze někdo během letní přestávky nenahradí. Ve hře mohli být Juki Cunoda, Daniel Ricciardo nebo Liam Lawson. Pérez se pochopitelně bránil a po závodě v Belgii vinil ze svého propadu tým - chyběl prý výkon na rovinkách, během provozu, pneumatiky byly špatné, zvolená strategie vůbec nefungovala a Mexičan si také stěžoval na vyvážení vozu. Jinými slovy, vše špatně, jen nehledal vinu u sebe. "Závod plný zklamání. Začal jsem dobře, ale trápil jsem se na rovinkách. Nevím, co se dělo, ale v prvních kolech jsem musel šetřit baterii a na rovinkách jsem nebyl dost rychlý. Když se zařízení vzpamatovalo, ostatní už byli pryč. Když jsem v druhém stintu nasadil středně tvrdé pneumatiky a ocitl se v provozu, všechno bylo ještě těžší. Proto to byl docela krátký stint a strategie se rozpadla. Dnes jsem zkrátka neměl dobré pneumatiky, chybělo i vyvážení, takže je tu plno důvodů k analýze," kritizoval tým Pérez.
Že se něco děje naznačuje i přímá otázka na jeho závodní budoucnost. "V sobotu jsem zajel dobrou kvalifikaci, celý den byl úspěšný. Ale nic to nemění na faktu, že v týmu se děje mnoho věcí a musíme se na ně zaměřit. Nemůžeme plýtvat energií na jakékoli podobné spekulace. Je to naposledy, co se vyjadřuji ke své budoucnosti, tak vezměte na vědomí, že už o ničem podobném nebudu mluvit. Na žádné podobné otázky tohoto typu prostě neodpovím," ukončil své prohlášení Pérez.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.