Moderní doba s sebou nese jistá stigmata, jímž se nelze vyhnout a lze říci, že s rostoucím podílem techniky a přítomnosti AI budou stále častější. V dobré paměti máme případ Christiana Hornera, teď se na přetřes dostal tým Mercedes.
Začátkem června se objevila v e-mailových schránkách šéfů jednotlivých týmů a zástupců médií zpráva, podle níž stáj Mercedes provádí na voze Lewise Hamiltona "systematickou sabotáž, ovlivňuje strategii a podkopává jeho duševní pohodu". Jak uvedly některé zdroje, informace byly přeposlány prostřednictvím sítě WhatsApp totožným příjemcům, kteří obdrželi i předchozí materiály týkající se šéfa Red Bullu Christiana Hornera.
Vedoucí oddělení Mercedes-Benz Toto Wolff v průběhu Grand Prix Španělska odmítl jakékoli náznaky, že by se cokoli z obvinění uvedených mailů zakládalo na pravdě a stejně rezolutně popřel, že by zprávu poslal někdo z osob blízkých týmu. "Není od žádného našeho člena. Pokud takové maily přijdou - a dostáváme jich tuny - je to zneklidňující, zvláště když někdo píše cokoli o smrti nebo podobných věcech," uvedl Wolff v pátek na okruhu Catalunya s tím, že média čekala se zveřejněním na výsledky policejního šetření.
"V tomto konkrétním případě jsem požádal polici, aby se věci plně věnovala, provádějí šetření a zkoumají IP adresy, prověřují telefony. Všechno činíme proto, že zneužívání prostřednictvím internetu tímto způsobem musí skončit. Lidé se nemohou skrývat v anonymitě za svými telefony nebo počítači a zneužívat týmy či piloty takovým způsobem," rozhořčeně reagoval Wolff.
Policie v hrabství Northampton dostala případ k prošetření a konečné stanovisko uvedla dnes, tedy v úterý 25. června: "Dne 12. června jsme obdrželi zprávu ohledně e-mailu, rozesílaného v rámci týmu Mercedes AMG F1. Po prozkoumání jsme nezjistili žádný trestný čin, nicméně jsme týmu poskytli rady týkající se případných dalších zpráv, které mohou týmu přes elektronickou poštu přijít," sdělila mluvčí policejního okrsku v Northamptonu televizní stanici BBC.
Některé zdroje se domnívají, že by tento útok mohl být spojen s rozhodnutím Lewise Hamiltona přestoupit na konci této sezóny z Mercedesu k Ferrari.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.