Moderní doba s sebou nese jistá stigmata, jímž se nelze vyhnout a lze říci, že s rostoucím podílem techniky a přítomnosti AI budou stále častější. V dobré paměti máme případ Christiana Hornera, teď se na přetřes dostal tým Mercedes.
Začátkem června se objevila v e-mailových schránkách šéfů jednotlivých týmů a zástupců médií zpráva, podle níž stáj Mercedes provádí na voze Lewise Hamiltona "systematickou sabotáž, ovlivňuje strategii a podkopává jeho duševní pohodu". Jak uvedly některé zdroje, informace byly přeposlány prostřednictvím sítě WhatsApp totožným příjemcům, kteří obdrželi i předchozí materiály týkající se šéfa Red Bullu Christiana Hornera.
Vedoucí oddělení Mercedes-Benz Toto Wolff v průběhu Grand Prix Španělska odmítl jakékoli náznaky, že by se cokoli z obvinění uvedených mailů zakládalo na pravdě a stejně rezolutně popřel, že by zprávu poslal někdo z osob blízkých týmu. "Není od žádného našeho člena. Pokud takové maily přijdou - a dostáváme jich tuny - je to zneklidňující, zvláště když někdo píše cokoli o smrti nebo podobných věcech," uvedl Wolff v pátek na okruhu Catalunya s tím, že média čekala se zveřejněním na výsledky policejního šetření.
"V tomto konkrétním případě jsem požádal polici, aby se věci plně věnovala, provádějí šetření a zkoumají IP adresy, prověřují telefony. Všechno činíme proto, že zneužívání prostřednictvím internetu tímto způsobem musí skončit. Lidé se nemohou skrývat v anonymitě za svými telefony nebo počítači a zneužívat týmy či piloty takovým způsobem," rozhořčeně reagoval Wolff.
Policie v hrabství Northampton dostala případ k prošetření a konečné stanovisko uvedla dnes, tedy v úterý 25. června: "Dne 12. června jsme obdrželi zprávu ohledně e-mailu, rozesílaného v rámci týmu Mercedes AMG F1. Po prozkoumání jsme nezjistili žádný trestný čin, nicméně jsme týmu poskytli rady týkající se případných dalších zpráv, které mohou týmu přes elektronickou poštu přijít," sdělila mluvčí policejního okrsku v Northamptonu televizní stanici BBC.
Některé zdroje se domnívají, že by tento útok mohl být spojen s rozhodnutím Lewise Hamiltona přestoupit na konci této sezóny z Mercedesu k Ferrari.
Liam Lawson vstoupil do své první kompletní sezóny ve Formuli 1 způsobem, který si rozhodně nepředstavoval. Místo solidních výsledků se potýká s problémy a jeho výkony zatím zaostávají za očekáváním.
Red Bull Racing se už po dvou závodech sezóny 2025 ocitl v nečekaně složité situaci, která může ovlivnit jeho další směřování v šampionátu.
Velká cena Číny přinesla pro Ferrari hořké zklamání. Italská stáj přišla o výsledky obou svých monopostů kvůli dvojité diskvalifikaci za odlišná technická porušení. Místo boje o cenné body tak tým odjíždí s prázdnou a čeká ho hledání příčin tohoto fiaska.
Po zavedení nové specifikace motorů v roce 2026 by se mohla Formule 1 zaměřit na možnost návratu motorů V10, které zmizely z F1 po roce 2005. Tento návrh vyvolává mezi jezdci odlišné názory.
Jack Doohan nezačal sezónu dobře, když po dvou závodech nezískal žádné body a připsal si čtyři trestné body na superlicenci. Tato negativní bilance ho může ohrozit, pokud nepřijde s rychlým zlepšením výkonů.
Po závodě v Šanghaji Red Bull svolá speciální schůzku zaměřenou na analýzu výkonnosti monopostu RB21 a jeho následné zlepšení.
Výhra Andrea Kimiho Antonelliho v anketě „Jezdec dne“ vyvolala mezi fanoušky určité pochybnosti, ale nakonec se ukázalo, že si tento titul skutečně zasloužil, i když konkurence byla silná.
Red Bull zažil zklamání na Velké ceně Číny, kde se popáté za posledních sedm závodů neprobojoval na stupně vítězů.
Ferrari se po Velké Číny ceně ocitlo v nepříjemné situaci, když byli oba jeho jezdci diskvalifikováni kvůli technickým nesrovnalostem. Ferrari však na vzniklou situaci reagovalo rychle a svým fanouškům poskytlo oficiální vysvětlení.
Liam Lawson ví, že jeho výkony rozhodují o jeho budoucnosti v Red Bullu, ale nemá čas se na auto dostatečně přizpůsobit. V Číně skončil dvanáctý.
Obě Ferrari s Pierrem Gaslym byli po závodě Velké ceny Číny diskvalifikováni, což znamená, že přicházejí o cenné body. Vozy neprošly technickou kontrolou po závodě.
V závěru Velké ceny Číny čelil Lando Norris problémům s brzdovým pedálem, což málem změnilo výsledek jeho závodu.