Přední křídla jsou velmi důležitou součástí aerodynamiky monopostů Formule 1. V zákulisí jsou opět středem pozornosti, Red Bullu se totiž nelíbí flexibilita těchto dílů u nejbližších soupeřů.
Red Bull vstoupil za obhajobou mistrovských titulů do letošního šampionát suverénně. V posledních závodech však soupeři ukusují z jeho náskoku a dočkáváme se vyrovnanějších průběhů. Carlos Sainz dokázal porazit Maxe Verstappena v Austrálii, Lando Norris v Miami a Charles Leclerc v Monaku. A v Kanadě viditelně zrychlil také Mercedes.
"Max má štěstí, že si na počátku sezóny vytvořil takový náskok. Momentálně se zdá, že McLaren je konzistentnější. Další víkend po Barceloně to bude velmi zajímavé vidět, koho budeme považovat za adepta na letošní titul. Už to není tak jasné, že jím bude Max. Může to být i McLaren," uvažuje šéf Velké ceny Holandska Jan Lammers.
Red Bull nese nelibě, jak soupeři ukrajují z jeho náskoku. Nedávno si stěžoval na přední křídlo McLarenu. "Přední křídla nyní hrají opravdu velkou roli. Od Imoly se o nich v padoku vedou vášnivé diskuse. Red Bull tvrdí, že se McLarenu významně ohýbá, až příliš. A také Ferrari. A Mercedes je s flexibilitou nyní následuje," uvádí německý AMuS.
Po vyzkoušení nového křídla v Monaku u Georgea Russella se nového dílu dočkal v Kanadě také Lewis Hamilton. Oba Stříbrné šípy tam svou rychlostí na soupeře zapůsobily.
"Dalo nám více výkonnosti, usnadnilo jízdu, zlepšilo vyvážení a učinilo z auta pro jezdce přítele, nemuseli s ním tolik bojovat. To byl pro nás na počátku sezóny problém," komentuje technický ředitel Mercedesu James Allison.
A zlepšení rivala díky novému křídlu si všímá také šéf McLarenu Andrea Stella: "Některá jejich kola v Monaku a v Montrealu byla mimo náš dosah. Je jasné, že mají potenciál a že se nyní učí ho využívat. S novým předním křídlem je Mercedes velmi stabilní, což pilotům hodně usnadňuje život."
I přes různá podezření a stížnosti však FIA neshledala u předních křídel soupeřů Red Bullu žádný problém, při kontrolách vždy prošli zátěžovými testy, při nichž se zkoumá flexibilita. Lídr šampionátu, jenž právě v této oblasti posouval hranice a byl často trnem v očích rivalů, bude muset zabrat ve vývoji, aby si před nimi udržel svůj náskok.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.