Přední křídla jsou velmi důležitou součástí aerodynamiky monopostů Formule 1. V zákulisí jsou opět středem pozornosti, Red Bullu se totiž nelíbí flexibilita těchto dílů u nejbližších soupeřů.
Red Bull vstoupil za obhajobou mistrovských titulů do letošního šampionát suverénně. V posledních závodech však soupeři ukusují z jeho náskoku a dočkáváme se vyrovnanějších průběhů. Carlos Sainz dokázal porazit Maxe Verstappena v Austrálii, Lando Norris v Miami a Charles Leclerc v Monaku. A v Kanadě viditelně zrychlil také Mercedes.
"Max má štěstí, že si na počátku sezóny vytvořil takový náskok. Momentálně se zdá, že McLaren je konzistentnější. Další víkend po Barceloně to bude velmi zajímavé vidět, koho budeme považovat za adepta na letošní titul. Už to není tak jasné, že jím bude Max. Může to být i McLaren," uvažuje šéf Velké ceny Holandska Jan Lammers.
Red Bull nese nelibě, jak soupeři ukrajují z jeho náskoku. Nedávno si stěžoval na přední křídlo McLarenu. "Přední křídla nyní hrají opravdu velkou roli. Od Imoly se o nich v padoku vedou vášnivé diskuse. Red Bull tvrdí, že se McLarenu významně ohýbá, až příliš. A také Ferrari. A Mercedes je s flexibilitou nyní následuje," uvádí německý AMuS.
Po vyzkoušení nového křídla v Monaku u Georgea Russella se nového dílu dočkal v Kanadě také Lewis Hamilton. Oba Stříbrné šípy tam svou rychlostí na soupeře zapůsobily.
"Dalo nám více výkonnosti, usnadnilo jízdu, zlepšilo vyvážení a učinilo z auta pro jezdce přítele, nemuseli s ním tolik bojovat. To byl pro nás na počátku sezóny problém," komentuje technický ředitel Mercedesu James Allison.
A zlepšení rivala díky novému křídlu si všímá také šéf McLarenu Andrea Stella: "Některá jejich kola v Monaku a v Montrealu byla mimo náš dosah. Je jasné, že mají potenciál a že se nyní učí ho využívat. S novým předním křídlem je Mercedes velmi stabilní, což pilotům hodně usnadňuje život."
I přes různá podezření a stížnosti však FIA neshledala u předních křídel soupeřů Red Bullu žádný problém, při kontrolách vždy prošli zátěžovými testy, při nichž se zkoumá flexibilita. Lídr šampionátu, jenž právě v této oblasti posouval hranice a byl často trnem v očích rivalů, bude muset zabrat ve vývoji, aby si před nimi udržel svůj náskok.
Christian Horner vyjádřil spokojenost s bezchybným výkonem Maxe Verstappena během Velké ceny Kanady v Montrealu. Nizozemský jezdec z druhé pozice na startu dokázal vytěžit maximální možný výsledek a dojel těsně za vítězným Georgem Russellem, přestože se mu nepodařilo výrazněji zaútočit na vedení.
Nico Rosberg varoval, že nehoda Landa Norrise v Kanadě by mohla mít výrazný dopad na jeho psychiku. Podle bývalého šampiona F1 takové incidenty často ovlivňují sebevědomí i těch nejlepších jezdců.
Charles Leclerc po náročné Velké ceně Kanady přiznal, že jeho výkon nebyl ideální a kritizoval strategii Ferrari, která ho podle něj stála lepší výsledek. Zdůraznil ale, že necítí potřebu někomu něco dokazovat a raději se soustředí na další závody
Max Verstappen dojel v Kanadě druhý těsně za Georgem Russellem, přičemž závěr závodu přinesl napínavý a férový souboj. Oba piloti předvedli odvahu i vzájemný respekt, který dodal bitvě na dramatičnosti i lidském rozměru.
FIA zahájila šetření souboje mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim během závěru Velké ceny Kanady. Incident výrazně ovlivnil průběh závodu a může mít dopad na týmovou strategii McLarenu.
George Russell si udržel vítězství v Kanadě poté, co komisaři zamítli protest Red Bullu. Rozhodnutí potvrdilo čistotu jeho závodu a nezměnilo pořadí.
Během Velké ceny Kanady se střetli jezdci McLarenu Lando Norris a Oscar Piastri, což výrazně ovlivnilo průběh závodu. Incident vyvolal pozornost fanoušků i odborníků a otevřel debatu o týmové strategii a agresivitě.
Lewis Hamilton v úvodu závodu v Montrealu srazil sviště, který se objevil na trati. Kolize způsobila poškození jeho vozu a prakticky zmařila šanci na dobrý výsledek.
George Russell si dojel pro vítězství ve Velké ceně Kanady po precizním výkonu, který potvrdil jeho formu a rychlost. Přesto se pozornost po závodě soustředila na incident mezi jezdci McLarenu, jejichž vzájemný kontakt rozvířil debaty a částečně zastínil Russellův triumf.
Ferrari ovládlo Le Mans potřetí v řadě, a pokaždé s jinou jezdeckou sestavou – letošní triumf podtrhl Robert Kubica. Italská stáj tím potvrzuje, že její návrat do vytrvalostního závodění je začátkem nové éry dominance.
Max Verstapen po kvalifikaci v Montrealu, kde skončil druhý za Georgem Russellem, přiznal, že ho opakované otázky o blížícím se trestu startu opravdu rozčilují. Tyto spekulace mu podle jeho slov odvádějí pozornost od závodního víkendu.
Lando Norris nenavázal v Kanadě na formu z předchozích závodů a po trápení v trénincích i kvalifikaci odstartuje až ze sedmé pozice. Na rozdíl od týmového kolegy Piastriho bude muset v závodě dohánět.