Přední křídla jsou velmi důležitou součástí aerodynamiky monopostů Formule 1. V zákulisí jsou opět středem pozornosti, Red Bullu se totiž nelíbí flexibilita těchto dílů u nejbližších soupeřů.
Red Bull vstoupil za obhajobou mistrovských titulů do letošního šampionát suverénně. V posledních závodech však soupeři ukusují z jeho náskoku a dočkáváme se vyrovnanějších průběhů. Carlos Sainz dokázal porazit Maxe Verstappena v Austrálii, Lando Norris v Miami a Charles Leclerc v Monaku. A v Kanadě viditelně zrychlil také Mercedes.
"Max má štěstí, že si na počátku sezóny vytvořil takový náskok. Momentálně se zdá, že McLaren je konzistentnější. Další víkend po Barceloně to bude velmi zajímavé vidět, koho budeme považovat za adepta na letošní titul. Už to není tak jasné, že jím bude Max. Může to být i McLaren," uvažuje šéf Velké ceny Holandska Jan Lammers.
Red Bull nese nelibě, jak soupeři ukrajují z jeho náskoku. Nedávno si stěžoval na přední křídlo McLarenu. "Přední křídla nyní hrají opravdu velkou roli. Od Imoly se o nich v padoku vedou vášnivé diskuse. Red Bull tvrdí, že se McLarenu významně ohýbá, až příliš. A také Ferrari. A Mercedes je s flexibilitou nyní následuje," uvádí německý AMuS.
Po vyzkoušení nového křídla v Monaku u Georgea Russella se nového dílu dočkal v Kanadě také Lewis Hamilton. Oba Stříbrné šípy tam svou rychlostí na soupeře zapůsobily.
"Dalo nám více výkonnosti, usnadnilo jízdu, zlepšilo vyvážení a učinilo z auta pro jezdce přítele, nemuseli s ním tolik bojovat. To byl pro nás na počátku sezóny problém," komentuje technický ředitel Mercedesu James Allison.
A zlepšení rivala díky novému křídlu si všímá také šéf McLarenu Andrea Stella: "Některá jejich kola v Monaku a v Montrealu byla mimo náš dosah. Je jasné, že mají potenciál a že se nyní učí ho využívat. S novým předním křídlem je Mercedes velmi stabilní, což pilotům hodně usnadňuje život."
I přes různá podezření a stížnosti však FIA neshledala u předních křídel soupeřů Red Bullu žádný problém, při kontrolách vždy prošli zátěžovými testy, při nichž se zkoumá flexibilita. Lídr šampionátu, jenž právě v této oblasti posouval hranice a byl často trnem v očích rivalů, bude muset zabrat ve vývoji, aby si před nimi udržel svůj náskok.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.