Esteban Ocon není spokojený s vozem ani s přístupem svého týmu, který po Velké ceně Kanady neváhal nahlas zkritizovat.
Francouzský jezdec po incidentu v Monaku, kdy při zbytečném manévru narazil do svého týmového kolegy Pierra Gaslyho, předčasně skončil. Ze závodu musel odstoupit a stáj poté oznámila, že jeho letošní sezóna bude u nic také poslední.
Po víkendové Velké ceny Kanady se Ocon již nedržel stranou a veřejně Alpine zkritizoval za to, jak jej znevýhodňuje před svým týmovým kolegou: "Už nějakou dobu mám problém s váhou na mé straně. Musíme se s tím pokusit v příštích závodech co nejlépe vypořádat. Už to je několik závodů, co mám těžší vůz než Pierre!"
Podle Gaslyho, který si na rozdíl od Estebana své místo v týmu příští rok udrží, ale jeho týmový kolega přehání: "Jo, byl jsem na počátku roku lehčí a pak jsme si samozřejmě díly měnili, takže jsem o kilo a něco lehčí. Stále je to ale velmi těsné."
DOUBLE POINTS FINISH IN CANADA 🤩HUGE TEAM EFFORT 👏 pic.twitter.com/9ffRQKkiSX
— BWT Alpine F1 Team (@AlpineF1Team) June 9, 2024Oconovi se nicméně nelíbí nejen těžší monopost, ale to, jak tým k oběma pilotům přistupuje. Ve Velké ceně Kanady jej požádal, aby pustil Gaslyho před sebe kvůli vybité baterii. K opětovné výměně míst na původní pozice pak ale nedošlo, když bylo jasné, že se Gasly nedostane dále před Daniela Ricciarda.
"Měl jsem dojet na devátém místě. Já jsem svou roli v respektování týmových pokynů sehrál, jako vždy. Odvedl jsem svou práci, tým tu svou nikoliv," čertí se 27letý Francouz.
"Žel tento trend bude pokračovat až do konce roku. Není to správné. Já na sebe bral všechna rizika a měl jsem skončit devátý se 2 body. Nevím, odkud ten pokyn přišel, ale svou část práce jsem splnil!" pokračuje Ocon v rozboru posledního závodu.
Playing the team game 🤝A huge thanks to @OconEsteban to help us bring home the three points. pic.twitter.com/yrhCxAVkyf
— BWT Alpine F1 Team (@AlpineF1Team) June 9, 2024Na otázku, jestli jej Alpine záměrně nepoškozují kvůli tomu, že ji stejně opustí, pilot odpověděl: "Nechám jim výhodu pochybností." A v padoku se již šušká o tom, že si místo pro sezónu 2025 již našel.
Hovoří se o tom, že příští rok bude nastupovat za Haas. "Uvidíme. Něco oznámím, až pro to bude příhodná doba. Ta ještě nenastala. Je to škoda, že to musí skončit takto. Být dobrým klukem v F1 se vždy nevyplácí, a to mě štve," dodává Ocon.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.