Esteban Ocon není spokojený s vozem ani s přístupem svého týmu, který po Velké ceně Kanady neváhal nahlas zkritizovat.
Francouzský jezdec po incidentu v Monaku, kdy při zbytečném manévru narazil do svého týmového kolegy Pierra Gaslyho, předčasně skončil. Ze závodu musel odstoupit a stáj poté oznámila, že jeho letošní sezóna bude u nic také poslední.
Po víkendové Velké ceny Kanady se Ocon již nedržel stranou a veřejně Alpine zkritizoval za to, jak jej znevýhodňuje před svým týmovým kolegou: "Už nějakou dobu mám problém s váhou na mé straně. Musíme se s tím pokusit v příštích závodech co nejlépe vypořádat. Už to je několik závodů, co mám těžší vůz než Pierre!"
Podle Gaslyho, který si na rozdíl od Estebana své místo v týmu příští rok udrží, ale jeho týmový kolega přehání: "Jo, byl jsem na počátku roku lehčí a pak jsme si samozřejmě díly měnili, takže jsem o kilo a něco lehčí. Stále je to ale velmi těsné."
DOUBLE POINTS FINISH IN CANADA 🤩HUGE TEAM EFFORT 👏 pic.twitter.com/9ffRQKkiSX
— BWT Alpine F1 Team (@AlpineF1Team) June 9, 2024Oconovi se nicméně nelíbí nejen těžší monopost, ale to, jak tým k oběma pilotům přistupuje. Ve Velké ceně Kanady jej požádal, aby pustil Gaslyho před sebe kvůli vybité baterii. K opětovné výměně míst na původní pozice pak ale nedošlo, když bylo jasné, že se Gasly nedostane dále před Daniela Ricciarda.
"Měl jsem dojet na devátém místě. Já jsem svou roli v respektování týmových pokynů sehrál, jako vždy. Odvedl jsem svou práci, tým tu svou nikoliv," čertí se 27letý Francouz.
"Žel tento trend bude pokračovat až do konce roku. Není to správné. Já na sebe bral všechna rizika a měl jsem skončit devátý se 2 body. Nevím, odkud ten pokyn přišel, ale svou část práce jsem splnil!" pokračuje Ocon v rozboru posledního závodu.
Playing the team game 🤝A huge thanks to @OconEsteban to help us bring home the three points. pic.twitter.com/yrhCxAVkyf
— BWT Alpine F1 Team (@AlpineF1Team) June 9, 2024Na otázku, jestli jej Alpine záměrně nepoškozují kvůli tomu, že ji stejně opustí, pilot odpověděl: "Nechám jim výhodu pochybností." A v padoku se již šušká o tom, že si místo pro sezónu 2025 již našel.
Hovoří se o tom, že příští rok bude nastupovat za Haas. "Uvidíme. Něco oznámím, až pro to bude příhodná doba. Ta ještě nenastala. Je to škoda, že to musí skončit takto. Být dobrým klukem v F1 se vždy nevyplácí, a to mě štve," dodává Ocon.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.