Esteban Ocon není spokojený s vozem ani s přístupem svého týmu, který po Velké ceně Kanady neváhal nahlas zkritizovat.
Francouzský jezdec po incidentu v Monaku, kdy při zbytečném manévru narazil do svého týmového kolegy Pierra Gaslyho, předčasně skončil. Ze závodu musel odstoupit a stáj poté oznámila, že jeho letošní sezóna bude u nic také poslední.
Po víkendové Velké ceny Kanady se Ocon již nedržel stranou a veřejně Alpine zkritizoval za to, jak jej znevýhodňuje před svým týmovým kolegou: "Už nějakou dobu mám problém s váhou na mé straně. Musíme se s tím pokusit v příštích závodech co nejlépe vypořádat. Už to je několik závodů, co mám těžší vůz než Pierre!"
Podle Gaslyho, který si na rozdíl od Estebana své místo v týmu příští rok udrží, ale jeho týmový kolega přehání: "Jo, byl jsem na počátku roku lehčí a pak jsme si samozřejmě díly měnili, takže jsem o kilo a něco lehčí. Stále je to ale velmi těsné."
DOUBLE POINTS FINISH IN CANADA 🤩HUGE TEAM EFFORT 👏 pic.twitter.com/9ffRQKkiSX
— BWT Alpine F1 Team (@AlpineF1Team) June 9, 2024Oconovi se nicméně nelíbí nejen těžší monopost, ale to, jak tým k oběma pilotům přistupuje. Ve Velké ceně Kanady jej požádal, aby pustil Gaslyho před sebe kvůli vybité baterii. K opětovné výměně míst na původní pozice pak ale nedošlo, když bylo jasné, že se Gasly nedostane dále před Daniela Ricciarda.
"Měl jsem dojet na devátém místě. Já jsem svou roli v respektování týmových pokynů sehrál, jako vždy. Odvedl jsem svou práci, tým tu svou nikoliv," čertí se 27letý Francouz.
"Žel tento trend bude pokračovat až do konce roku. Není to správné. Já na sebe bral všechna rizika a měl jsem skončit devátý se 2 body. Nevím, odkud ten pokyn přišel, ale svou část práce jsem splnil!" pokračuje Ocon v rozboru posledního závodu.
Playing the team game 🤝A huge thanks to @OconEsteban to help us bring home the three points. pic.twitter.com/yrhCxAVkyf
— BWT Alpine F1 Team (@AlpineF1Team) June 9, 2024Na otázku, jestli jej Alpine záměrně nepoškozují kvůli tomu, že ji stejně opustí, pilot odpověděl: "Nechám jim výhodu pochybností." A v padoku se již šušká o tom, že si místo pro sezónu 2025 již našel.
Hovoří se o tom, že příští rok bude nastupovat za Haas. "Uvidíme. Něco oznámím, až pro to bude příhodná doba. Ta ještě nenastala. Je to škoda, že to musí skončit takto. Být dobrým klukem v F1 se vždy nevyplácí, a to mě štve," dodává Ocon.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.