Esteban Ocon není spokojený s vozem ani s přístupem svého týmu, který po Velké ceně Kanady neváhal nahlas zkritizovat.
Francouzský jezdec po incidentu v Monaku, kdy při zbytečném manévru narazil do svého týmového kolegy Pierra Gaslyho, předčasně skončil. Ze závodu musel odstoupit a stáj poté oznámila, že jeho letošní sezóna bude u nic také poslední.
Po víkendové Velké ceny Kanady se Ocon již nedržel stranou a veřejně Alpine zkritizoval za to, jak jej znevýhodňuje před svým týmovým kolegou: "Už nějakou dobu mám problém s váhou na mé straně. Musíme se s tím pokusit v příštích závodech co nejlépe vypořádat. Už to je několik závodů, co mám těžší vůz než Pierre!"
Podle Gaslyho, který si na rozdíl od Estebana své místo v týmu příští rok udrží, ale jeho týmový kolega přehání: "Jo, byl jsem na počátku roku lehčí a pak jsme si samozřejmě díly měnili, takže jsem o kilo a něco lehčí. Stále je to ale velmi těsné."
DOUBLE POINTS FINISH IN CANADA 🤩HUGE TEAM EFFORT 👏 pic.twitter.com/9ffRQKkiSX
— BWT Alpine F1 Team (@AlpineF1Team) June 9, 2024Oconovi se nicméně nelíbí nejen těžší monopost, ale to, jak tým k oběma pilotům přistupuje. Ve Velké ceně Kanady jej požádal, aby pustil Gaslyho před sebe kvůli vybité baterii. K opětovné výměně míst na původní pozice pak ale nedošlo, když bylo jasné, že se Gasly nedostane dále před Daniela Ricciarda.
"Měl jsem dojet na devátém místě. Já jsem svou roli v respektování týmových pokynů sehrál, jako vždy. Odvedl jsem svou práci, tým tu svou nikoliv," čertí se 27letý Francouz.
"Žel tento trend bude pokračovat až do konce roku. Není to správné. Já na sebe bral všechna rizika a měl jsem skončit devátý se 2 body. Nevím, odkud ten pokyn přišel, ale svou část práce jsem splnil!" pokračuje Ocon v rozboru posledního závodu.
Playing the team game 🤝A huge thanks to @OconEsteban to help us bring home the three points. pic.twitter.com/yrhCxAVkyf
— BWT Alpine F1 Team (@AlpineF1Team) June 9, 2024Na otázku, jestli jej Alpine záměrně nepoškozují kvůli tomu, že ji stejně opustí, pilot odpověděl: "Nechám jim výhodu pochybností." A v padoku se již šušká o tom, že si místo pro sezónu 2025 již našel.
Hovoří se o tom, že příští rok bude nastupovat za Haas. "Uvidíme. Něco oznámím, až pro to bude příhodná doba. Ta ještě nenastala. Je to škoda, že to musí skončit takto. Být dobrým klukem v F1 se vždy nevyplácí, a to mě štve," dodává Ocon.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.
Lewis Hamilton v Barceloně bojoval s obtížemi a dojel původně sedmý, ale díky penalizaci Verstappena se posunul na šesté místo. Trať v Katalánsku mu ale příliš nevyhovovala a bude muset najít způsob, jak zlepšit svůj výkon do příštích závodů.
Max Verstappen obdržel od FIA tři trestné body za kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska. Spolu s dřívější desetisekundovou penalizací tak incident zasáhl nejen jeho výsledek v závodě, ale i bilanci v superlicenci. S celkovým počtem 11 bodů je úřadující mistr světa jediný bod od automatického zákazu startu v závodě.
Tři kola před cílem Velké ceny Španělska došlo k incidentu mezi Maxem Verstappenem a Georgem Russellem, při kterém Verstappen narazil do Russella. Za tuto kolizi obdržel Verstappen desetisekundovou penalizaci, která ho posunula z páté na desátou pozici a obdržel tři trestné body.
Aston Martin přišel o Lance Strolla ve Velké ceně Španělska kvůli zhoršujícím se bolestem pravé ruky a zápěstí, které ho nakonec donutily závod vynechat. Přesto se však objevily náznaky, že skutečný důvod jeho absence může být komplikovanější, než jak tým oficiálně uvádí.