V kvalifikačním reportu jsme se zmínili o Magnussenově rozladění, když mu při jeho posledním pokusu v Q1 Oscar Piastri neuvolnil prostor na trati. Ačkoliv nebylo avizováno žádné prošetřování, přeci jenom se událostí komisaři zabývali.
Dánský pilot, jenž v posledních závodech smutně proslul jako sběratel všech možných trestů, tentokrát stál na opačné straně. Jeho poslední výjezd v závěru Q1 skončil po průjezdu šikanou Tamburello, kde se před ním objevil pomalu jedoucí Oscar Piastri, jenž právě vyjel z boxů. Magnussen oběma zatáčkami projel, ale McLaren poněkud ovlivnil jeho jízdu, takže Haas se lehce smýkl a bylo po možnosti si zlepšit čas. Kevin pronesl do radiokomunikace šťavnatý výraz a další snahu vzdal.
Sportovní komisaři přijali Piastriho vysvětlení, že Haas neviděl až do chvíle, kdy už na nějakou akci bylo pozdě, což ostatně kvitoval i Magnussen. Potíž byla ve špatné komunikaci s boxovou zídkou, která Australana na rychle se blížící vůz za ním včas a s dostatečným předstihem neupozornila. Na řadu přišlo i porovnání s ostatními piloty, kdy komisaři uvedli, že varování proběhlo "výrazně dříve", takže nedostatek podle nich tkvěl v tom, že Piastri na základě pochybení boxové zídky Magnussenovi "zbytečně překážel".
Pilot McLarenu byl proto potrestán ztrátou tří pozic na startovním roštu, takže se posune z druhého na páté místo. V první řadě ale McLaren chybět nebude, protože díky trestu Piastriho se do ní posune Lando Norris. Ferrari tak bude mít pro sebe druhou řadu.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.