V kvalifikačním reportu jsme se zmínili o Magnussenově rozladění, když mu při jeho posledním pokusu v Q1 Oscar Piastri neuvolnil prostor na trati. Ačkoliv nebylo avizováno žádné prošetřování, přeci jenom se událostí komisaři zabývali.
Dánský pilot, jenž v posledních závodech smutně proslul jako sběratel všech možných trestů, tentokrát stál na opačné straně. Jeho poslední výjezd v závěru Q1 skončil po průjezdu šikanou Tamburello, kde se před ním objevil pomalu jedoucí Oscar Piastri, jenž právě vyjel z boxů. Magnussen oběma zatáčkami projel, ale McLaren poněkud ovlivnil jeho jízdu, takže Haas se lehce smýkl a bylo po možnosti si zlepšit čas. Kevin pronesl do radiokomunikace šťavnatý výraz a další snahu vzdal.
Sportovní komisaři přijali Piastriho vysvětlení, že Haas neviděl až do chvíle, kdy už na nějakou akci bylo pozdě, což ostatně kvitoval i Magnussen. Potíž byla ve špatné komunikaci s boxovou zídkou, která Australana na rychle se blížící vůz za ním včas a s dostatečným předstihem neupozornila. Na řadu přišlo i porovnání s ostatními piloty, kdy komisaři uvedli, že varování proběhlo "výrazně dříve", takže nedostatek podle nich tkvěl v tom, že Piastri na základě pochybení boxové zídky Magnussenovi "zbytečně překážel".
Pilot McLarenu byl proto potrestán ztrátou tří pozic na startovním roštu, takže se posune z druhého na páté místo. V první řadě ale McLaren chybět nebude, protože díky trestu Piastriho se do ní posune Lando Norris. Ferrari tak bude mít pro sebe druhou řadu.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.