V kvalifikačním reportu jsme se zmínili o Magnussenově rozladění, když mu při jeho posledním pokusu v Q1 Oscar Piastri neuvolnil prostor na trati. Ačkoliv nebylo avizováno žádné prošetřování, přeci jenom se událostí komisaři zabývali.
Dánský pilot, jenž v posledních závodech smutně proslul jako sběratel všech možných trestů, tentokrát stál na opačné straně. Jeho poslední výjezd v závěru Q1 skončil po průjezdu šikanou Tamburello, kde se před ním objevil pomalu jedoucí Oscar Piastri, jenž právě vyjel z boxů. Magnussen oběma zatáčkami projel, ale McLaren poněkud ovlivnil jeho jízdu, takže Haas se lehce smýkl a bylo po možnosti si zlepšit čas. Kevin pronesl do radiokomunikace šťavnatý výraz a další snahu vzdal.
Sportovní komisaři přijali Piastriho vysvětlení, že Haas neviděl až do chvíle, kdy už na nějakou akci bylo pozdě, což ostatně kvitoval i Magnussen. Potíž byla ve špatné komunikaci s boxovou zídkou, která Australana na rychle se blížící vůz za ním včas a s dostatečným předstihem neupozornila. Na řadu přišlo i porovnání s ostatními piloty, kdy komisaři uvedli, že varování proběhlo "výrazně dříve", takže nedostatek podle nich tkvěl v tom, že Piastri na základě pochybení boxové zídky Magnussenovi "zbytečně překážel".
Pilot McLarenu byl proto potrestán ztrátou tří pozic na startovním roštu, takže se posune z druhého na páté místo. V první řadě ale McLaren chybět nebude, protože díky trestu Piastriho se do ní posune Lando Norris. Ferrari tak bude mít pro sebe druhou řadu.
Aston Martin prochází těžkým obdobím, což se odráží na výkonech jeho jezdců. Zatímco Fernando Alonso pravidelně překonává limity vozu, Lance Stroll čelí špatným statistikám, včetně rekordu v počtu vyřazení v Q1, a musí dokázat, že zvládne uspět i v náročných podmínkách.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem navrhl na uvolněné místo po Robertu Reidovi další výraznou osobnost ze světa rallye. Jeho volba potvrzuje snahu přinášet do FIA více dlouholetých zkušeností z motorsportu.
Carlos Sainz se v roce 2025 stal klíčovým jezdcem pro Williams díky svým strategickým a technickým dovednostem. V Džiddě využil DRS k pomoci Alexi Albonovi a po náročném závodě v Bahrajnu zvolil opatrnější přístup, což týmu pomohlo posbírat důležité body.
Řetězec Neat Burger, který kdysi expandoval do Londýna, Milána i New Yorku, ukončil svůj provoz a zavřel všechny zbývající pobočky. Ambiciózní projekt zaměřený na rostlinnou stravu tak po několika letech končí, a to navzdory počátečnímu úspěchu a podpoře známých osobností.
Nepolevující spekulace o budoucnosti a omezení svobody projevu ze strany FIA zřejmě testují trpělivost Maxe Verstappena. Nizozemský šampion tak může postupně ztrácet motivaci zůstávat ve Formuli 1.
Fernando Alonso prožívá nepříjemný začátek sezóny 2025. Po závodě v saúdskoarabské Džiddě, kde skončil na jedenáctém místě – těsně mimo bodovanou desítku – realisticky přiznal, že tým Aston Martin se bude muset smířit s tím, že body letos nebudou samozřejmostí.
Helmut Marko naznačil, že by si přál, aby jeho nástupcem v Red Bullu byl Sebastian Vettel, který podle něj ideálně spojuje zkušenosti, respekt i cit pro práci s mladými talenty. Čtyřnásobný mistr světa by tak mohl sehrát klíčovou roli v náročném období týmu spojeném s velkými změnami ve Formuli 1.
Christian Horner měl podle zákulisních informací jednat s jedním z nejvýraznějších jmen ve světě formule 1 o možné budoucnosti v týmu Red Bull – a to dokonce jako o potenciální náhradě za Maxe Verstappena.
Po třech odjetých Velkých cenách se Liam Lawson podle svých slov i názoru svého francouzského týmového kolegy konečně dostal do tempa v barvách Racing Bulls. Novozélanďan tak potvrzuje, že se po návratu do seriálu F1 rychle adaptoval a je připraven bojovat o lepší výsledky.
Ferrari nasadí před VC Španělska nové přední křídlo, které má zvýšit výkon a splnit přísnější pravidla FIA. Charles Leclerc přiznává, že tým zaostává, ale věří, že Barcelona může být klíčovým bodem sezóny, přičemž varuje, že náskok konkurence může být příliš velký, pokud vylepšení nefunguje.
Řetězec veganských hamburgerů Neat Burger, do kterého investovali Lewis Hamilton a Leonardo DiCaprio, končí svou činnost. Důvodem jsou vysoké finanční ztráty a zánik až 150 pracovních míst.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se po nepovedeném víkendu v Saúdské Arábii postavil za Lewise Hamiltona. V emotivním vystoupení dal jasně najevo, že i přes pomalejší rozjezd sezony má v sedminásobném šampionovi naprostou důvěru.