Po zaváhání v Melbourne se čekalo, jak Red Bull odpoví soupeřům na oblíbené trati v japonské Suzuce. Kdo čekal překvapení, měl smůlu - nekonalo se. Verstappena tentokrát podpořil Pérez a mistrovský tým odstartuje do zítřejšího závodu z první řady.
Oproti poslednímu tréninku se podmínky nezměnily (vzduch 17°C, trať 28°C, vlhkost vzduchu 56 %, jižní vítr 6,8 km/h), proto mohli piloti využít zkušenosti nabyté před zhruba třemi hodinami.
Q1 - 18 minutJako první vyrazil na trať Magnussen, a protože ostatní vyčkávali, měl celý okruh jen pro sebe, ovšem jeho čas 1:31,203 rozhodně nebyl měřítkem. Následovali ho piloti Williamsu, a teprve po pěti minutách se trať zcela zaplnila. Komisaři si hned všimli nebezpečného vypuštění Russella před Piastriho, takže po skončení kvalifikace se bude prošetřovat.
První konkurenční čas zajel Pérez (1:29,303), ale Verstappen hned vše uvedl na pravou míru - 1:28,866. Trápili se piloti Ferrari a zvláště Leclerc neustále za svým kolegou zaostával. Poslední, kdo v první části zajel kvalifikační čas, byl Norris (1:29,536) a týmy Red Bull, Mercedes, McLaren, Alonso a Sainz už se ani ke druhým pokusům neobtěžovali. Překvapivě tak neučinil ani Stroll a propadl se mezi nepostupující, ovšem jeho výkony v Suzuce nebývají nijak výjimečné. Zato obrovskou radost měl Ocon, jenž se dostal do Q2 z desátého místa.
Do Q2 nepostoupili: Stroll, Magnussen, Gasly, Sargeant, Zhou
Q2 - 15 minutTentokrát už se na nic nečekalo a Pérez s Verstappenem projeli jako první okruh, aby se opět bezpečně usadili v čele (1:28,752 Pérez a 1:28,740 Verstappen). Za nimi se rozhořela bitva o "druhou řadu", v niž se začaly prosazovat oranžové McLareny. Ferrari se tentokrát držely při sobě (Sainz 1:29,099, Leclerc 1:29,196) a Sainz jr. hlásil potíže s plynovým pedálem. Nicméně pozornost se přesunula na závěr TOP 10, kde šlo o všechno. Rozhodly druhé pokusy, v nichž všem vypálil rybník Cunoda k radosti domácího publika. Někomu by se mohlo zdát, že Ferrari riskovalo, když nechalo své piloty v boxech, ale Juki při své maximálce (1:29,417) byl pořád bezpečně vzdálen. Smůlu měl Hülkenberg, jemuž komisaři škrtli první čas kvůli porušení traťových limitů v zatáčce 13, ale ani druhý pokus a zlepšení na postup nestačilo.
Do Q3 nepostoupili: Ricciardo, Hülkenberg, Bottas, Albon, Ocon
Q3 - 12 minutMercedesy a Red Bully byly první na trati a Verstappen s Pérezem opět nasadili laťku vysoko - Max 1:28,240, Pérez chvíli před ním 1:28,605. U Mercedesů to bylo horší a když inženýři oznámili Hamiltonovi, že ztrácí na Verstappena asi půl vteřiny, jenom opáčil: "Půl vteřiny? Jak to?" Také Alonso po návratu do depa dostal hlášku, že je sedmý a na čtvrtou pozici ztrácí desetinku: "Myslím, že jsem zajel své nejlepší kolo a nevím, kde a jak se zlepšit," reagoval veterán, jenž začal v F1 závodit ve stejném roce, kdy se narodil dnešní oslavenec Oscar Piastri (2001). Jak ukázal jeho poslední pokus, nebyla to pravda. Bylo zajímavé, že polovina pilotů zajela horší čas než v Q2, takže se čekal finální útok.
Leclerc se rozhodl pouze k jednomu pokusu, a i když dočasně opanoval druhý sektor, nebyl jeho výsledek světoborný, což Charles okomentoval: "Upřímně, lepší už nebudu." Jeho vůz se navíc choval značně nervózně a pilot v některých pasážích s obtížemi držel optimální stopu. Závěrečné pokusy přinesly jenom vylepšení časů dominantních pilotů Red Bullu a marný poslední pokus Russella, jenž byl horší prvního a navíc George stejně jako Hülkenberg porušil traťové limity. Red Bull tak opanoval první řadu a je na nejlepší cestě zopakovat výsledky z úvodu sezóny.
Po skončení kvalifikace byl prošetřen incident z Q1, kdy tým Mercedes vyslal George Russella do cesty Oscaru Piastrimu. Stáj byla potrestána pokutou 5 000 €, pilota se žádný další postih netýká.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.