Většina fanoušků si užívala spánku spravedlivých, když se rozjel první trénink na japonském okruhu Suzuka. Jako by se stal kopií událostí před dvěma týdny, minimálně pro tým Williams, nad nímž se snáší další nepříjemná hrozba mimořádných výdajů.
První tréninkové jízdy měly několik dramatických momentů, ale tím největším byla bezesporu chyba Logana Sargeanta, jenž se v zatáčce 7 dostal po smyku na její vnější okraj, poté vycestoval do štěrkové zóny a následoval náraz do bariéry. Trénink byl přerušen a mechanici těžce zkoušené stáje si už pomalu mohli kasat rukávy.
Domácí diváci si určitě užili přítomnosti dalšího japonského pilota na trati, neboť v barvách Visa Cash App RB se představil Ayumu Iwasa. Skončil celkově na 16. místě se ztrátou 2,047 vt. na vedoucího Verstappena - pro zajímavost - na krajana Cunodu (9.) mu chybělo 0,873 vteřiny.
FP1 was temporarily red-flagged after this Logan Sargeant crash #F1 #JapaneseGP pic.twitter.com/dPN5ek6CBl
— Formula 1 (@F1) April 5, 2024Jak už bylo řečeno, nejlépe si vedl Verstappen výkonem 1:30,056, přičemž první desítka počínaje jím se seřadila následovně: Pérez (+0,181), Sainz jr., Russell, Hamilton, Leclerc, Alonso, Piastri, Cunoda a Norris dosáhla svých nejlepších časů na nejměkčí směsi, na středně tvrdé si svůj výsledek zapsali Bottas, Zhou a Sargeant.
2 tréninkS vyjetím na dráhu piloti váhali, protože na radaru se objevovala až 40% pravděpodobnost deště a skutečně lehounce mžilo. Nakonec po téměř 13 minutách vyrazil na trať Lewis Hamilton, ale objel jen dvě kola. Po něm si trať vyzkoušel i Ricciardo, ale ihned hlásil, že mrholení houstne; také za sebou "táhl" viditelné stopy - oba zkoušeli středně tvrdé pneumatiky. Během vyčkávání jsme si mohli přečíst některé zajímavosti, například že kompletní kvalifikační duely mezi Verstappenem a Pérezem v barvách Red Bullu činí poměr 66:9, u Williamsu Albon zdrtil Sargeanta 29:0, Alonso si "podal" Strolla v poměru 26:5.
Po dvaceti minutách se skutečně rozpršelo, piloti však seděli připraveni v kokpitech. Po 27 minutách se na trati objevil Piastri, samozřejmě na intermediate. Odkroužil však jediné kolo a hlásil do boxů, že na trati není zase tak velké mokro. Vystřídal ho Zhou a za nám se představil divákům domácí Cunoda. Bylo vidět, že jeho vůz zvedá fontánky jen v některých pasážích okruhu, navíc dostal informaci, že další přeháňky už se nečekají. Půl hodiny před koncem tréninku na trati kroužily dvojice Sauber Kick a Visa Cash App RB. Cunoda nakonec zajel aspoň nějaký limit 1:42,304. Instalační kolo si objeil i Albon, ale hned se vrátil do boxů. Dvacet minut před koncem měli měřený čas na svém kontě pouze Cunoda a Ricciardo.
Čtvrt hodiny před koncem tréninku objel okruh Bottas a bylo zřejmé, že už je téměř suchý. Do té doby se na trati objevilo sedm pilotů a odkroužili dohromady devatenáct, většinou instalačních kol. O pět minut později byla situace na radarech stále na vážkách. Osm minut před koncem se na trať podívali i piloti Haasu na červených, tedy měkkých pneu, ale třeba u Red Bullu to nevypadalo, že by se Verstappen a Pérez obtěžovali. Albon hlásil, že trať už je způsobilá pro slicks, ale Haasy se po jediném kole vrátily zpět do boxů.
Dvě minuty před koncem se divákům představili i další piloti (Sainz jr., Leclerc, Norris, Ocon), ale druhý pilot McLarenu hned po výjezdu dostal smyk a tím se zbavil šance zajet rozumný čas.
Pouhých pět pilotů zajelo měřený čas, první tři v posledních třech minutách. Red Bull a Aston Martin své muže na trať vůbec neposlali, nepodíval se na ni ani Gasly a Russell, samozřejmě i hříšník Sargeant. V tabulce jsou zaznamenána i změřená instalační kola pilotů, kteří na okruh zamířili v posledním možném okamžiku.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.