Nad melbournským Albert Parkem bylo chladnější a oblačné počasí, ovšem v našich poměrech by se dalo označit jako jarní. Podle očekávání se k poslední přípravě před bojem o startovní pozice postavilo pouze devatenáct pilotů.
Jak se dalo očekávat, poškozený vůz Alexe Albona se ukázal být neopravitelným, takže Logan Sargeant dostal placené volno a strávil tréninkovou hodinu v garáži se sluchátky na uších - jeho vůz dostal k dispozici "hříšník", jenž svůj monopost rozbil včera v prvním tréninku.
První na trati se objevili McLareny a Saubery, ale první časy se začaly měřit až po deseti minutách. Zatímco většina startovního pole použila nejměkčí směs, Red Bull a Ferrari zkoušelo po celou první polovinu středně tvrdé pneu. Byl to Carlos Sainz jr., jenž na těchto pneumatikách dlouho okupoval první pozici časem 1:16,791 (byl vůbec první, kdo hranici 1:17,0 prolomil) a nejblíže se mu dokázal přiblížit Hamilton.
Zajímavostí byla opět jednou dokonalá shoda časů - druhý Leclerc a třetí Piastri v jednu chvíli výkonem 1:17,087 figurovali na druhém resp. třetím místě, ovšem Monačan - jak už bylo řečeno - měl o stupeň tvrdší pneumatiky. Postupně se časy stále zlepšovaly, takže do závěrečné desetiminutovky zvolila měkkou směs i čtveřice Verstappen, Pérez, Leclerc a Sainz jr. Ale překvapivě nezrychlovala a stále byl nejlepší Sainz jr. Verstappen dokonce do vysílačky bezradně vysvětloval, že netuší proč je jeho auto na rychlejších pneu pomalejší.
Trénink se nakonec obešel bez jakýchkoli incidentů a přinesl i dramatický závěr. V posledním možném kole se nejdřív do čela vyšvihl Verstappen a zdálo se, že tentokrát nenalezne přemožitele. Ovšem na trati byl ještě Leclerc a o 0,020 vteřiny obhájce titulu porazil.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.