Třetí trénink rozhodly poslední vteřiny, slavit může Ferrari

Alex Albon si musel vypůjčit vůz od týmového kolegy (ilustrační foto)
Alex Albon si musel vypůjčit vůz od týmového kolegy (ilustrační foto), foto: Williams F1 Team
Robert RoBertino Pavelka 23. března 2024 3:40
Sdílej:

Nad melbournským Albert Parkem bylo chladnější a oblačné počasí, ovšem v našich poměrech by se dalo označit jako jarní. Podle očekávání se k poslední přípravě před bojem o startovní pozice postavilo pouze devatenáct pilotů.

Jak se dalo očekávat, poškozený vůz Alexe Albona se ukázal být neopravitelným, takže Logan Sargeant dostal placené volno a strávil tréninkovou hodinu v garáži se sluchátky na uších - jeho vůz dostal k dispozici "hříšník", jenž svůj monopost rozbil včera v prvním tréninku.

První na trati se objevili McLareny a Saubery, ale první časy se začaly měřit až po deseti minutách. Zatímco většina startovního pole použila nejměkčí směs, Red Bull a Ferrari zkoušelo po celou první polovinu středně tvrdé pneu. Byl to Carlos Sainz jr., jenž na těchto pneumatikách dlouho okupoval první pozici časem 1:16,791 (byl vůbec první, kdo hranici 1:17,0 prolomil) a nejblíže se mu dokázal přiblížit Hamilton. 

Zajímavostí byla opět jednou dokonalá shoda časů - druhý Leclerc a třetí Piastri v jednu chvíli výkonem 1:17,087 figurovali na druhém resp. třetím místě, ovšem Monačan - jak už bylo řečeno - měl o stupeň tvrdší pneumatiky. Postupně se časy stále zlepšovaly, takže do závěrečné desetiminutovky zvolila měkkou směs i čtveřice Verstappen, Pérez, Leclerc a Sainz jr. Ale překvapivě nezrychlovala a stále byl nejlepší Sainz jr. Verstappen dokonce do vysílačky bezradně vysvětloval, že netuší proč je jeho auto na rychlejších pneu pomalejší.

Trénink se nakonec obešel bez jakýchkoli incidentů a přinesl i dramatický závěr. V posledním možném kole se nejdřív do čela vyšvihl Verstappen a zdálo se, že tentokrát nenalezne přemožitele. Ovšem na trati byl ještě Leclerc a o 0,020 vteřiny obhájce titulu porazil.

Stalo se