Nad melbournským Albert Parkem bylo chladnější a oblačné počasí, ovšem v našich poměrech by se dalo označit jako jarní. Podle očekávání se k poslední přípravě před bojem o startovní pozice postavilo pouze devatenáct pilotů.
Jak se dalo očekávat, poškozený vůz Alexe Albona se ukázal být neopravitelným, takže Logan Sargeant dostal placené volno a strávil tréninkovou hodinu v garáži se sluchátky na uších - jeho vůz dostal k dispozici "hříšník", jenž svůj monopost rozbil včera v prvním tréninku.
První na trati se objevili McLareny a Saubery, ale první časy se začaly měřit až po deseti minutách. Zatímco většina startovního pole použila nejměkčí směs, Red Bull a Ferrari zkoušelo po celou první polovinu středně tvrdé pneu. Byl to Carlos Sainz jr., jenž na těchto pneumatikách dlouho okupoval první pozici časem 1:16,791 (byl vůbec první, kdo hranici 1:17,0 prolomil) a nejblíže se mu dokázal přiblížit Hamilton.
Zajímavostí byla opět jednou dokonalá shoda časů - druhý Leclerc a třetí Piastri v jednu chvíli výkonem 1:17,087 figurovali na druhém resp. třetím místě, ovšem Monačan - jak už bylo řečeno - měl o stupeň tvrdší pneumatiky. Postupně se časy stále zlepšovaly, takže do závěrečné desetiminutovky zvolila měkkou směs i čtveřice Verstappen, Pérez, Leclerc a Sainz jr. Ale překvapivě nezrychlovala a stále byl nejlepší Sainz jr. Verstappen dokonce do vysílačky bezradně vysvětloval, že netuší proč je jeho auto na rychlejších pneu pomalejší.
Trénink se nakonec obešel bez jakýchkoli incidentů a přinesl i dramatický závěr. V posledním možném kole se nejdřív do čela vyšvihl Verstappen a zdálo se, že tentokrát nenalezne přemožitele. Ovšem na trati byl ještě Leclerc a o 0,020 vteřiny obhájce titulu porazil.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.