Závěr závodu vynahradil divákům, toužícím po vzrušení, jistou nudu na čele startovního pole. Hned v prvním závodě vytvořit v týmu třaskavou atmosféru, to není nikdy nic záviděníhodného. Možná i proto tým Visa Cash App RB tak dlouho otálel s prohlášením.
Karty byly rozdány na začátku - Daniel Ricciardo startoval na použité měkké směsi a počítal s tím, že na tomtéž typu odjede i závěrečná kola. Stavěl ve 14. kole jako jeden z prvních, Cunoda vyměnil pneumatiky kolo po něm. I druhé výměny proběhly rychle po sobě - Japonec zastavil v 35. kole, Australan v následujícím. Ovšem s tím rozdílem, že první nazul druhou sadu tvrdých a druhý novou nejměkčí.
Deset kol před cílem se týmová dvojice dotáhla na Kevina Magnussena, ale Dán jak známo patří mezi hodně tvrdé soupeře. Nakonec v 51. kole Ricciardo vyzval tým, aby nařídil výměnu pozic, protože dle jeho názoru měl na rychlejší sadě pneumatik větší šanci. Vedení týmu také o kolo později vydalo pokyn ke změně pořadí: Yuki, driver swap, driver swap! Ovšem Cunoda podrážděně reagoval: Are you kidding me, now! (Teď si ze mě děláte legraci). Ricciardo už nakvašeně reagoval I don't... I don't need to say anything (Nemám k tomu co dodat), načež tedy hodně rozladěný Juki pustil v 53. kole Daniela před sebe. Předesílám, že žádný dodatek o zpětné výměně, pokud Ricciardo Magnussena nepokoří, nepřišel.
Je pravdou, že trojice dotahovala mocnými kroky jedenáctého Zhoua, ale otázkou také je, zda Číňan situaci za sebou jenom nekontroloval. Cunoda ještě hodně sarkasticky poznamenal Thank you, guys, I appreciate it (Díky, pánové, cením si toho) a poté v litaniích pokračoval: Yeah, he's got to speed up, man (Měl by zrychlit), načež ho tým zkoušel uklidnit: Loud and clear, Yuki, just do your best (Klid a jeď čistě, dělej to nejlepší). Což bylo jako rudá muleta před býkem. He's not fast, he's not fast at all (Není rychlý, vůbec není rychlý) křičel Cunoda do radiokomunikace a tým jen lakonicky odpověděl We are looking at it (Prověřujeme to). Ale k žádné akci už nedošlo.
V dojezdovém kole oba piloti málem kolidovali v zatáčce 8, když Cunoda do Ricciarda téměř vrazil. Ten mezitím opakoval svému inženýrovi Pierru Hamelinovi F**k, what the f**k? I'll save it. He's a f**king helmet. Překládat asi netřeba...
Prohlášení od týmu přišlo jako jedno z posledních, ale mezitím se oba piloti vyslovili k dané situaci komentátorům TV F1: "Nevím. Poslouchal jsem radiokomunikaci a pokoušel se zůstat v pohodě. Byla moje reakce nezralá? Momentálně se chovám rozumně, můžeme tomu říkat nezralost. Juki byl zjevně rozčilen týmovými příkazy, ale o tom jsme mluvili před závodem. Bylo pravděpodobné, že v závěru pojedu na měkké směsi, takže budu rychlejší a pravděpodobně ten příkaz dostane. Bojujeme o třinácté místo, nejsou za něj body, takže ať máme příležitost aspoň pro jedno auto získat lepší umístění. Měl jsem určitě větší šanci, ale ta se kolo za kolem vzdaluje, je třeba ji využít, jakmile to jde. Čím déle jste ve vláčku, přilnavost klesá, počítá se každé kolo," prohlásil Ricciardo.
Cunoda byl mnohem méně sdílný a pochopitelně prohlásil: "Zcela upřímně, nechci o tom mluvit. Byli jsme mimo body, na Magnussena jsem měl a několikrát jsme byli téměř bok po boku. A pak si mám v posledních kolech vyměnit pozici. Upřímně, nechápu to. Bude potřeba si to projít. Nakonec Daniel Kevina stejně nepředjel, takže... ale nic."
Jak se zdá, nejen nový krkolomný název týmu bude u fanoušků F1 budit zájem.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.