Za asistence umělého osvětlení se vydali piloti v jim velmi dobře známé lokalitě Sakhir v Bahrajnu k druhému tréninku, který můžeme směle nazvat kvalifikačním, i když zítra uvidíme piloty na trati v boji o pozice o hodinu později.
Piloti s ničím neotáleli a vrhli se na trať prakticky v plné sestavě. Orientační časy se pohybovaly mezi 1:31.0 po 1:32.0, což bylo poněkud vzdáleno nedávným testům. Objevovaly se i drobné potíže - piloti zelených Sauberů si při simulaci startu poněkud překáželi, Norris si neustále stěžoval na chování vozu a nakonec po dvaceti minutách a bezkonkurenčně posledním času požádal o výměnu řídící jednotky.
Pokusy v první čtvrthodině ovládl Hamilton, jenž jako jediný proklouzl pod hranici 1:31,0 (1:30,751). Nahoru se dral i Alonso a v souvislosti s tím, co "předváděl" Norris i Piastri. Sainz jr. také postupně zrychloval, zatímco Leclerc se neustále trápil - podobně jako Magnussen si vybral svou chvíli smůly v zatáčce 15 a v závěru druhých pokusů si zase postěžoval na nevhodné chování Strolla před zatáčkou 1. Verstappen na sebe v první půlhodině upozornil pouze stížností na průvan ve své přilbě.
Druhé pokusy tak byly rozhodující, protože v podstatě závěrečných 25 minut už se muži za volanty svých monopostů věnovali částečné závodní simulaci - časy se pohybovaly v rozpětí od 1:35,5 po 1:37,2. Triumf Mercedesu doprovodil možná překvapivě Russell, protože po prvním pokusu byl na spodku jeho vozu vidět drobný plamínek a nesoustředěný George si pak nadělal dost problémů v zatáčce 11. Ale po prohlídce mohl jeho tým vyhlásit uspokojivý stav, i když odstupy jednotlivých pilotů byly poměrně těsné. Mnohé určitě překvapí, že zvlášť výrazně se neprojevil Red Bull a naprostou katastrofou skončila tato část závodního víkendu pro Sauber a Alpine - až na problémy sužovaného Norrise neměly na lepší než poslední příčky.
V boxech jsme také mohli vidět pár osobnostní - to byl případ někdejší hvězdy Liverpoolu Stevena Gerarda, u Astonu zase počínání svých kolegů napjatě sledovali Felipe Drugovich a Pedro de la Rosa.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.