Za asistence umělého osvětlení se vydali piloti v jim velmi dobře známé lokalitě Sakhir v Bahrajnu k druhému tréninku, který můžeme směle nazvat kvalifikačním, i když zítra uvidíme piloty na trati v boji o pozice o hodinu později.
Piloti s ničím neotáleli a vrhli se na trať prakticky v plné sestavě. Orientační časy se pohybovaly mezi 1:31.0 po 1:32.0, což bylo poněkud vzdáleno nedávným testům. Objevovaly se i drobné potíže - piloti zelených Sauberů si při simulaci startu poněkud překáželi, Norris si neustále stěžoval na chování vozu a nakonec po dvaceti minutách a bezkonkurenčně posledním času požádal o výměnu řídící jednotky.
Pokusy v první čtvrthodině ovládl Hamilton, jenž jako jediný proklouzl pod hranici 1:31,0 (1:30,751). Nahoru se dral i Alonso a v souvislosti s tím, co "předváděl" Norris i Piastri. Sainz jr. také postupně zrychloval, zatímco Leclerc se neustále trápil - podobně jako Magnussen si vybral svou chvíli smůly v zatáčce 15 a v závěru druhých pokusů si zase postěžoval na nevhodné chování Strolla před zatáčkou 1. Verstappen na sebe v první půlhodině upozornil pouze stížností na průvan ve své přilbě.
Druhé pokusy tak byly rozhodující, protože v podstatě závěrečných 25 minut už se muži za volanty svých monopostů věnovali částečné závodní simulaci - časy se pohybovaly v rozpětí od 1:35,5 po 1:37,2. Triumf Mercedesu doprovodil možná překvapivě Russell, protože po prvním pokusu byl na spodku jeho vozu vidět drobný plamínek a nesoustředěný George si pak nadělal dost problémů v zatáčce 11. Ale po prohlídce mohl jeho tým vyhlásit uspokojivý stav, i když odstupy jednotlivých pilotů byly poměrně těsné. Mnohé určitě překvapí, že zvlášť výrazně se neprojevil Red Bull a naprostou katastrofou skončila tato část závodního víkendu pro Sauber a Alpine - až na problémy sužovaného Norrise neměly na lepší než poslední příčky.
V boxech jsme také mohli vidět pár osobnostní - to byl případ někdejší hvězdy Liverpoolu Stevena Gerarda, u Astonu zase počínání svých kolegů napjatě sledovali Felipe Drugovich a Pedro de la Rosa.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.