Bývalý šéf Formule 1 Bernie Ecclestone i po svém odchodu rád komentuje dění v královské disciplíně motorsportu. Nyní se zaměřuje na ty nejlepší piloty a vysvětluje, proč právě kvůli nim podle něj Mercedes nedostihne Red Bull.
Podle něj to není dáno jen nadřazeností techniky: "V předchozích letech trpělivě snášeli vítězství Mercedesu a posupně nahrazovaly jeden slabý článek po druhém. Teď mají ten nejlepší tým, nejlepší konstrukci, nejlepší auto, nejlepšího jezdce. Odvedli výtečnou práci," chválí Ecclestone mistrovský Red Bull.
Podaří se ho letos někomu konečně porazit? "Trend je vašim přítelem, netýká se jen akciových trhů," všímá si neustále rostoucí formy rakouské stáje. "Ale pokud by to měl někdo dokázat, tak to bude Ferrari. Nikoliv Mercedes, a ne kvůli autu."
Proč tedy nevěří Mercedesu, který hlásí, že se mu před letošní sezónou podařilo vylepšit svůj monopost? "Lewis Hamilton trochu zlenivěl a George Russell nebyl tak dobrý, jak si myslel, že bude. I tak neměli tak dramaticky ztratit, jak ztratili."
Max Verstappen je podle Ecclestonea zkrátka mnohem lepším jezdcem: "Max je momentálně měřítkem všech věcí. Mohli byste jej posadit do McLarenu nebo i do Ferrari či Mercedes a vyhrál by!" oceňuje kvality Holanďana, jenž si dojel pro svůj třetí mistrovský titul.
Ke špičce podle něj patří také Lando Norris z McLarenu, chválí i jeho mladšího týmového kolegu: "Co na mě nejvíce zapůsobilo, je tento mladý Australan, Oscar Piastri. Jednoho dne se stane šampionem."
Dotkl se také toho, jak nedávno vyhozený šéf Haasu Günther Steiner zacházel s mladým Mickem Schumacherem: "Nikdy nedostal šanci ukázat, co by mohl dokázat. Mick doplatil na špatný tým se špatnými lidmi. Ti ho tam vzali kvůli jeho jménu. Nikdy je nezajímalo, jak je dobrý či špatný," domnívá se Ecclestone.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.
Mercedes má podle všeho jasno, že i v roce 2026 bude spoléhat na George Russella a Kimiho Antonelliho. Oficiální potvrzení jezdecké sestavy ale zatím stále chybí.
Andrea Kimi Antonelli přišel v Zandvoortu o šanci na dobrý výsledek po kolizi s Charlesem Leclercem v zatáčce číslo 3. Za incident dostal nováček ve Formuli 1 desetisekundový trest.
Lewis Hamilton obdržel od komisařů trest za svou jízdu na cestě na startovní rošt při Velké ceně Nizozemska.
Oscar Piastri po dramatickém závodě v Zandvoortu zůstává nohama na zemi, přestože vede šampionát o 34 bodů. Australský jezdec upozorňuje, že sezóna je ještě dlouhá a jakékoli podcenění soupeřů by ho mohlo stát body i vítězství.
Charles Leclerc v Zandvoortu nedokončil závod kvůli kolizi s Kimim Antonellim. Pro Ferrari to byla další bolestná ztráta bodů a pro Leclerca frustrující vyústění víkendu, který začal slibně.
Lando Norris zažil velkou ránu, když musel v Zandvoortu odstoupit z Velké ceny Holandska. Přesto zůstává optimistický ohledně svých šancí na zisk titulu v letošní sezóně.
Pro Lewise Hamiltona se Velká cena Nizozemska změnila v noční můru, když narazil do zdi a musel závod předčasně ukončit. Incident znamenal další ztrátu bodů pro Ferrari.
Oscar Piastri měl v Zandvoortu navrch nad Landem Norrisem, ale vítězství si musel vybojovat při dvou restartech za Safety Carem. Jeho triumf stvrdil až šokující motorový výpadek týmového kolegy. Překvapením závodu se stal Isack Hadjar