Bývalý šéf Formule 1 Bernie Ecclestone i po svém odchodu rád komentuje dění v královské disciplíně motorsportu. Nyní se zaměřuje na ty nejlepší piloty a vysvětluje, proč právě kvůli nim podle něj Mercedes nedostihne Red Bull.
Podle něj to není dáno jen nadřazeností techniky: "V předchozích letech trpělivě snášeli vítězství Mercedesu a posupně nahrazovaly jeden slabý článek po druhém. Teď mají ten nejlepší tým, nejlepší konstrukci, nejlepší auto, nejlepšího jezdce. Odvedli výtečnou práci," chválí Ecclestone mistrovský Red Bull.
Podaří se ho letos někomu konečně porazit? "Trend je vašim přítelem, netýká se jen akciových trhů," všímá si neustále rostoucí formy rakouské stáje. "Ale pokud by to měl někdo dokázat, tak to bude Ferrari. Nikoliv Mercedes, a ne kvůli autu."
Proč tedy nevěří Mercedesu, který hlásí, že se mu před letošní sezónou podařilo vylepšit svůj monopost? "Lewis Hamilton trochu zlenivěl a George Russell nebyl tak dobrý, jak si myslel, že bude. I tak neměli tak dramaticky ztratit, jak ztratili."
Max Verstappen je podle Ecclestonea zkrátka mnohem lepším jezdcem: "Max je momentálně měřítkem všech věcí. Mohli byste jej posadit do McLarenu nebo i do Ferrari či Mercedes a vyhrál by!" oceňuje kvality Holanďana, jenž si dojel pro svůj třetí mistrovský titul.
Ke špičce podle něj patří také Lando Norris z McLarenu, chválí i jeho mladšího týmového kolegu: "Co na mě nejvíce zapůsobilo, je tento mladý Australan, Oscar Piastri. Jednoho dne se stane šampionem."
Dotkl se také toho, jak nedávno vyhozený šéf Haasu Günther Steiner zacházel s mladým Mickem Schumacherem: "Nikdy nedostal šanci ukázat, co by mohl dokázat. Mick doplatil na špatný tým se špatnými lidmi. Ti ho tam vzali kvůli jeho jménu. Nikdy je nezajímalo, jak je dobrý či špatný," domnívá se Ecclestone.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.