Dalo by se říci, že Španělsko je zaslíbenou zemí F1. Odehrály se tu jedinečné závody, Fernando Alonso dobyl dva světové tituly a nelze samozřejmě pominout ani výkony Carlose Sainze jr. Není divu, že se země na Pyrenejském poloostrovu snaží zviditelnit ještě více.
Skutečným fanouškům F1 něco řeknou jména Pedralbes a Montjüich Park (kde se odehrála jedna z největších závodních tragédií), ostatní si jistě vzpomenou na okruhy Jarama, Jerez de la Fronteira a Valencia (i když tady se jezdilo pod vlajkou Evropy). V poslední době je stálicí Circuit de Catalunya a to je dost možná důvodem, proč se začalo nahlas hovořit o závodě v Madridu. Řevnivost mezi hlavním městem a Barcelonou neplatí jen a pouze ve španělské fotbalové La Lize.
Minulý týden se objevily informace, že projekt pětikilometrového okruhu situovaného do okolí kongresového centra IFEMA (kde by se měl nacházet start, cíl a padoock) v severovýchodní části Madridu, nedaleko mezinárodního letiště Madrid-Barajas, je blízko podpisu a jednání s držitelem komerčních práv F1 dostoupila do pokročilé fáze. Opět se ale potvrdilo, že optimismus často bývá důsledkem nedostatku informací.
FIA totiž na začátku tohoto týdne bagatelizovala veškeré náznaky ohledně schválení okruhu, protože řídící orgán vůbec nedostal pověření k zahájení klíčových operací - ty musí být odsouhlaseny ještě před potvrzením jakéhokoli závodního projektu. Carmelo Sanz de Barros, předseda senátu FIA a zároveň prezident španělské automobilové federace (RACE = Real Automóvil Club de España) potvrdil snahu přivést F1 do oblasti Madridu, ale musel připustit, že je nutné zvládnout ještě velké množství povinností.
"Aby se mohla na jakémkoli místě konat Grand Prix, je třeba splnit jasný proces a opravdu si nemyslím, že k tomu prozatím v případě Madridu došlo. RACE je místem, kde by měla tato cesta začít, protože jakmile se v nějaké zemi objeví nový závod, promotér musí svůj záměr oznámit kompetentním orgánům. Obdržela RACE k dnešnímu dni analýzu projektu, jeho prostudování a posouzení? Ne, nic takového se nestalo. Až když RACE usoudí, že se jedná o platný projekt a projeví o něj zájem, postoupí ho komu? FIA, protože ta ho musí homologovat. To platí zvláště v případě městských nebo poloměstských okruhů - první věcí je homologace, certifikáty a podobné věci. Proto musím zopakovat: RACE nic neobdržela a proto ani zástupcům FIA nic nemohla poslat. Nikdo v této organizaci na tomto projektu nic neudělal, ačkoliv o tom tisk v posledních dnech psal něco jiného," vysvětlil zevrubně situaci de Barros.
Nelze vyloučit i jiné pohnutky, se závody na první pohled nesouvisející. De Barros prohlásil, že si není vědom jakéhokoli pochybení ze strany RACE a FIA, ale naznačil, že mediální spekulace mohou mít povahu politického manévrování. "Četl jsem dost názorů, jak se Madrid pokouší okrást Barcelonu o Grand Prix, o snaze zničit Montmeló a podobně... Rozhodně taková debata nic dobrého nepřináší. Je to zkrátka důsledek politické situace, v níž se Španělsko nachází, odvěkého duelu Madrid versus Barcelona. Ani nevím, jestli tato souvislost někoho napadla, ale už se v nedávné minulosti stalo, že jsme museli kvůli podobnému úniku informací a nesplnění konkrétních procesů odvolat kandidaturu Madridu na LOH 2030. Chci věřit, že v případě Grand Prix v Madridu se nestane totéž. Musím však podotknout, že to není jediný záměr, o kterém vím, ve hře jsou nejméně další dva," dodal de Barros, ovšem neuvedl žádné další konkrétní podrobnosti.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.
Lewis Hamilton se od svého příchodu do Ferrari v roce 2025 potýká s problémy, které budí velkou pozornost. Podle Juana Pabla Montoyi ale nemusí jít jen o výkon jezdce.
Sebastian Vettel podpořil návrat motorů V10 do Formule 1, které podle něj měly nezaměnitelný zvuk a charakter. „Nešlo jen o výkon, ale i o emoce, které dokázaly probudit v každém fanouškovi,“ řekl čtyřnásobný mistr světa.
Pilot Mercedesu upozorňuje, že dosavadní výsledky Andrey Kimiho Antonelliho ve Formuli 1 nemusí plně odrážet skutečný pokrok, kterého mladý nováček během své premiérové sezony dosáhl.
Cadillac se blíží k sestavení své první posádky pro debut ve F1 příští rok a zaměřuje se na kombinaci jezdeckých veteránů s bohatými zkušenostmi.
Sebastian Vettel zpochybnil chystaná pravidla F1 pro rok 2026. Podle něj nemusí zajistit slíbený pokrok ani udržitelnost a hrozí, že kvůli jejich složitosti získají výhodu jen určité týmy.
Po více než deseti letech od svého konce se tým Caterham opět dostává do centra pozornosti s možností návratu do Formule 1.
Bývalý inženýr Maxe Verstappena, Bradley Scanes, odhalil, že jezdec měl taktiku, jak znepříjemnit Lewisovi Hamiltonovi život. Verstappen podle něj využíval plánovaný „power trip“ k testování nervů soupeře.