Dalo by se říci, že Španělsko je zaslíbenou zemí F1. Odehrály se tu jedinečné závody, Fernando Alonso dobyl dva světové tituly a nelze samozřejmě pominout ani výkony Carlose Sainze jr. Není divu, že se země na Pyrenejském poloostrovu snaží zviditelnit ještě více.
Skutečným fanouškům F1 něco řeknou jména Pedralbes a Montjüich Park (kde se odehrála jedna z největších závodních tragédií), ostatní si jistě vzpomenou na okruhy Jarama, Jerez de la Fronteira a Valencia (i když tady se jezdilo pod vlajkou Evropy). V poslední době je stálicí Circuit de Catalunya a to je dost možná důvodem, proč se začalo nahlas hovořit o závodě v Madridu. Řevnivost mezi hlavním městem a Barcelonou neplatí jen a pouze ve španělské fotbalové La Lize.
Minulý týden se objevily informace, že projekt pětikilometrového okruhu situovaného do okolí kongresového centra IFEMA (kde by se měl nacházet start, cíl a padoock) v severovýchodní části Madridu, nedaleko mezinárodního letiště Madrid-Barajas, je blízko podpisu a jednání s držitelem komerčních práv F1 dostoupila do pokročilé fáze. Opět se ale potvrdilo, že optimismus často bývá důsledkem nedostatku informací.
FIA totiž na začátku tohoto týdne bagatelizovala veškeré náznaky ohledně schválení okruhu, protože řídící orgán vůbec nedostal pověření k zahájení klíčových operací - ty musí být odsouhlaseny ještě před potvrzením jakéhokoli závodního projektu. Carmelo Sanz de Barros, předseda senátu FIA a zároveň prezident španělské automobilové federace (RACE = Real Automóvil Club de España) potvrdil snahu přivést F1 do oblasti Madridu, ale musel připustit, že je nutné zvládnout ještě velké množství povinností.
"Aby se mohla na jakémkoli místě konat Grand Prix, je třeba splnit jasný proces a opravdu si nemyslím, že k tomu prozatím v případě Madridu došlo. RACE je místem, kde by měla tato cesta začít, protože jakmile se v nějaké zemi objeví nový závod, promotér musí svůj záměr oznámit kompetentním orgánům. Obdržela RACE k dnešnímu dni analýzu projektu, jeho prostudování a posouzení? Ne, nic takového se nestalo. Až když RACE usoudí, že se jedná o platný projekt a projeví o něj zájem, postoupí ho komu? FIA, protože ta ho musí homologovat. To platí zvláště v případě městských nebo poloměstských okruhů - první věcí je homologace, certifikáty a podobné věci. Proto musím zopakovat: RACE nic neobdržela a proto ani zástupcům FIA nic nemohla poslat. Nikdo v této organizaci na tomto projektu nic neudělal, ačkoliv o tom tisk v posledních dnech psal něco jiného," vysvětlil zevrubně situaci de Barros.
Nelze vyloučit i jiné pohnutky, se závody na první pohled nesouvisející. De Barros prohlásil, že si není vědom jakéhokoli pochybení ze strany RACE a FIA, ale naznačil, že mediální spekulace mohou mít povahu politického manévrování. "Četl jsem dost názorů, jak se Madrid pokouší okrást Barcelonu o Grand Prix, o snaze zničit Montmeló a podobně... Rozhodně taková debata nic dobrého nepřináší. Je to zkrátka důsledek politické situace, v níž se Španělsko nachází, odvěkého duelu Madrid versus Barcelona. Ani nevím, jestli tato souvislost někoho napadla, ale už se v nedávné minulosti stalo, že jsme museli kvůli podobnému úniku informací a nesplnění konkrétních procesů odvolat kandidaturu Madridu na LOH 2030. Chci věřit, že v případě Grand Prix v Madridu se nestane totéž. Musím však podotknout, že to není jediný záměr, o kterém vím, ve hře jsou nejméně další dva," dodal de Barros, ovšem neuvedl žádné další konkrétní podrobnosti.
Max Verstappen představil svou helmu pro sezónu 2025, která není jen novým designem, ale také odrazem jeho osobního stylu a závodní evoluce. Tento speciální motiv zachycuje jeho cestu od prvních závodních kroků až po současnost a symbolizuje i jeho ambice do budoucna.
Lewis Hamilton se nepřipravuje jen na novou sezónu Formule 1, ale také na život v italském týmu a pro italské fanoušky. Sedminásobný mistr světa pilně trénuje svou italštinu, aby byl připraven na novou kapitolu své kariéry ve Ferrari. Informoval deník Daily Express.
Sezóna Formule 1 2025 přinese několik klíčových změn v pravidlech, které mohou ovlivnit průběh závodů i výsledky šampionátu. Přinášíme přehled nejdůležitějších úprav, včetně nového bodového systému.
Česká loterijní společnost Allwyn, jejímž majitelem je miliardář Karel Komárek navázala partnerství s Formulí 1 a týmem Mclaren.
Mercedes vyměnil Lewise Hamiltona za talentovaného teenagera Kimia Antonelliho pro sezónu 2025 F1. Toto Wolff se však rozhodl zmírnit toto riziko příchodem zkušeného Valtteriho Bottase.
Legenda F1 Gerhard Berger má úzké vazby na oba týmy Red Bullu a jeho pohled na jejich aktuální situaci rozhodně stojí za pozornost.
Williams uzavřel významné partnerství se softwarovým gigantem Atlassian, což přinese nejen finanční podporu, ale i změnu jména týmu pro sezónu 2025.
McLaren si pojistil klíčového odborníka, který sehrál zásadní roli v boji o titul v roce 2024. Tým oznámil prodloužení smlouvy se šéfem aerodynamiky Peterem Prodromouem na delší období s cílem udržet konkurenceschopnost a pokračovat v úspěšném návratu na vrchol Formule 1.
Ollie Bearman si stanovil ambiciózní cíle pro svou první kompletní sezónu ve Formuli 1, přičemž přiznal, že po třech startech v roce 2024, jako rezervní jezdec, toužil po větších úspěších.
Alain Prost přirovnal Maxe Verstappena k Nikimu Laudovi, oceňujíc jeho přímý přístup k závodům, který mu pomohl získat čtyři tituly a 63 vítězství. Prost věří, že Verstappen je skvělý šampion, který ukázal něco navíc, a že v budoucnu pravděpodobně překoná jeho úspěchy.
Legendární General Motors se chystá vstoupit do královny motorsportu jako nový výrobce, což otevírá cestu pro 11. tým na startovním roštu. Velká změna, která může zamíchat v roce 2026 kartami.
Lewis Hamilton sní o dokonalém debutu u Ferrari – triumf v sezoně 2025 by mu přinesl rekordní osmý titul ve Formuli 1 a zapsal by se do historie ikonického týmu.