Fanoušci v ochozech okruhu v Las Vegas asi nebudou přístupem FIA k nové trati příliš nadšeni. Za své dolary si zatím užili pouhých osm minut formule 1 a jejich reakce se dají srovnat s tím, co jsme viděli v Indianapolis 2005.
Jak bylo uvedeno v reportu k prvnímu tréninku, špatně zajištěné kanalizační poklopy byly nejen důsledkem ukončení jeho průběhu, ale také poměrně citelně posunuly konání toho druhého. Ale u toho už nebyli žádní diváci na tribunách, protože byli kvůli logistickým a personálním důvodům hodinu před jeho začátkem vyzváni, aby svá místa opustili. Trénink měl původně začít o půlnoci, v 1:30 museli fanoušci opustit areál a až ve 2:30 byl druhý volný trénink zahájen.
Pilotům by to v podstatě mohlo být jedno, ale samozřejmě ke své "práci" potřebují kulisu - ostatně není to tak dávno, co se pořádaly závody či zápasy před prázdnými ochozy a nikoho to příliš nenadchlo. Své k tomu řekl i navrátilec do řad F1 Daniel Ricciardo, jemuž je líto těch, kteří čekali dlouho do noci a nakonec stejně nic neviděli.
"Samozřejmě, že když už jsme odjeli celý trénink, je to v pořádku. Ale v půl druhé ráno mi to tak nepřipadalo. Všichni se přimlouvali, abychom ho posunuli na ráno. Neznám detaily ohledně trati jako takové, není to konvenční okruh, takže to asi nebude tak jednoduché, že bychom se ráno mohli jen tak rozjet. Asi existují určitá omezení, jimž jsme do jisté míry vydáni na milost a nemilost. Situace na tribunách je samozřejmě průšvih. Jenže kdybychom ten druhý nechtěli jet v daném čase, tak by ho také mohli zrušit a šli bychom rovnou do třetího. Takže aspoň ho příznivci mohli vidět v televizi, i když to pochopitelně není ono. Je to zkrátka složitá situace a nechci poslouchat výmluvy. Jde o obrovský projekt a došlo k nějakým problémům, stalo se a myslím, že udělali to nejlepší, co se udělat dalo," vysvětlil svůj postoj Ricciardo.
Australan se také vrátil k incidentu, po němž musel být první trénink přerušen. Sainz jr. po přejetí nestabilního poklopu na dlouhé rovince nesoucí jméno Las Vegas Strip poškodil podvozek a dokonce měla být poničena i jeho sedačka. V tomto směru se Ricciardo domnívá, že kritika je zcela na místě: "Je férové říci, že extravagance mimo trať a její bezpečnost je oprávněně kritizována. Bezpečnost j nejdůležitější. Naštěstí je Carlos v pořádku, ale mohlo dojít k mnohem vážnějším následkům. Je snadné říci - zvládli jsme zahajovací ceremoniál, musíme se soustředit na důležitější věci. A je třeba si také položit možná nepříjemnou, ale zásadní otázku: Udělalo se toho dost? Nemohou se jí vyhnout, protože tohle je bezpečnostní problém." pokračuje Ricciardo.
Na přetřes samozřejmě přišla i otázka Španělovy penalizace - protože po devastujícím nárazu musely být vyměněny důležité komponenty, dostal Sainz jr. trest v podobě poklesu deseti míst na startu. Podle Vasseura je to "citelná rána", protože poškození nezavinil jezdec ani tým, nýbrž k němu došlo v důsledku nezpůsobilé trati, a ta je v kompetenci FIA. "Fér to rozhodně není. Domníval jsem se, že budou mít natolik zdravého rozumu, aby tuhle věc citlivě posoudili. Nestalo se a já s tím rozhodnutím v žádném případě nesouhlasím," dodává Ricciardo.
V závodech na území USA to není zdaleka jediná kontroverze, neboť show tu bývá často důležitější. O roce 2005 jsme s zmínili, z historie známe i události ze závodů v Detroitu, Dallasu či Phoenixu, nespolehlivé traťové komisaře i samotný přístup - vždyť předchozí dvě GP v Las Vegas se pořádaly na parkovišti hotelu Caesar's Palace tím způsobem, že na něj byly navezeny betonové kvádry a uměle s vytvořila dráha. To, že si piloti stěžovali na špatný přehled a nebezpečí v zatáčkách nikdo nebral v úvahu...
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.
Ferrari oznámilo, že během středečního filmovacího dne na okruhu Mugello usednou do vozu oba jeho jezdci – Lewis Hamilton i Charles Leclerc. Italský tým zde poprvé nasadí nové zadní zavěšení, které má být klíčové před nadcházející Velkou cenou Belgie.
Helmut Marko oznámil, že Max Verstappen může očekávat řadu technických vylepšení před posledními dvěma závody před letní přestávkou. Rakouský poradce Red Bullu potvrdil, že tým připravil několik důležitých upgradů, které by měly pomoci Verstappenovi udržet tempo v boji o šampionát.
Lando Norris označil své vítězství na Velké ceně Velké Británie 2025 za nejdůležitější moment své dosavadní kariéry. Emotivní triumf před domácím publikem pro něj znamená naplnění dlouholetého snu.