Fanoušci v ochozech okruhu v Las Vegas asi nebudou přístupem FIA k nové trati příliš nadšeni. Za své dolary si zatím užili pouhých osm minut formule 1 a jejich reakce se dají srovnat s tím, co jsme viděli v Indianapolis 2005.
Jak bylo uvedeno v reportu k prvnímu tréninku, špatně zajištěné kanalizační poklopy byly nejen důsledkem ukončení jeho průběhu, ale také poměrně citelně posunuly konání toho druhého. Ale u toho už nebyli žádní diváci na tribunách, protože byli kvůli logistickým a personálním důvodům hodinu před jeho začátkem vyzváni, aby svá místa opustili. Trénink měl původně začít o půlnoci, v 1:30 museli fanoušci opustit areál a až ve 2:30 byl druhý volný trénink zahájen.
Pilotům by to v podstatě mohlo být jedno, ale samozřejmě ke své "práci" potřebují kulisu - ostatně není to tak dávno, co se pořádaly závody či zápasy před prázdnými ochozy a nikoho to příliš nenadchlo. Své k tomu řekl i navrátilec do řad F1 Daniel Ricciardo, jemuž je líto těch, kteří čekali dlouho do noci a nakonec stejně nic neviděli.
"Samozřejmě, že když už jsme odjeli celý trénink, je to v pořádku. Ale v půl druhé ráno mi to tak nepřipadalo. Všichni se přimlouvali, abychom ho posunuli na ráno. Neznám detaily ohledně trati jako takové, není to konvenční okruh, takže to asi nebude tak jednoduché, že bychom se ráno mohli jen tak rozjet. Asi existují určitá omezení, jimž jsme do jisté míry vydáni na milost a nemilost. Situace na tribunách je samozřejmě průšvih. Jenže kdybychom ten druhý nechtěli jet v daném čase, tak by ho také mohli zrušit a šli bychom rovnou do třetího. Takže aspoň ho příznivci mohli vidět v televizi, i když to pochopitelně není ono. Je to zkrátka složitá situace a nechci poslouchat výmluvy. Jde o obrovský projekt a došlo k nějakým problémům, stalo se a myslím, že udělali to nejlepší, co se udělat dalo," vysvětlil svůj postoj Ricciardo.
Australan se také vrátil k incidentu, po němž musel být první trénink přerušen. Sainz jr. po přejetí nestabilního poklopu na dlouhé rovince nesoucí jméno Las Vegas Strip poškodil podvozek a dokonce měla být poničena i jeho sedačka. V tomto směru se Ricciardo domnívá, že kritika je zcela na místě: "Je férové říci, že extravagance mimo trať a její bezpečnost je oprávněně kritizována. Bezpečnost j nejdůležitější. Naštěstí je Carlos v pořádku, ale mohlo dojít k mnohem vážnějším následkům. Je snadné říci - zvládli jsme zahajovací ceremoniál, musíme se soustředit na důležitější věci. A je třeba si také položit možná nepříjemnou, ale zásadní otázku: Udělalo se toho dost? Nemohou se jí vyhnout, protože tohle je bezpečnostní problém." pokračuje Ricciardo.
Na přetřes samozřejmě přišla i otázka Španělovy penalizace - protože po devastujícím nárazu musely být vyměněny důležité komponenty, dostal Sainz jr. trest v podobě poklesu deseti míst na startu. Podle Vasseura je to "citelná rána", protože poškození nezavinil jezdec ani tým, nýbrž k němu došlo v důsledku nezpůsobilé trati, a ta je v kompetenci FIA. "Fér to rozhodně není. Domníval jsem se, že budou mít natolik zdravého rozumu, aby tuhle věc citlivě posoudili. Nestalo se a já s tím rozhodnutím v žádném případě nesouhlasím," dodává Ricciardo.
V závodech na území USA to není zdaleka jediná kontroverze, neboť show tu bývá často důležitější. O roce 2005 jsme s zmínili, z historie známe i události ze závodů v Detroitu, Dallasu či Phoenixu, nespolehlivé traťové komisaře i samotný přístup - vždyť předchozí dvě GP v Las Vegas se pořádaly na parkovišti hotelu Caesar's Palace tím způsobem, že na něj byly navezeny betonové kvádry a uměle s vytvořila dráha. To, že si piloti stěžovali na špatný přehled a nebezpečí v zatáčkách nikdo nebral v úvahu...
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.