Nejrychlejší kolo Velké ceny Mexika zajel Lewis Hamilton, velmi dobrou formu měl kromě Maxe Verstappena také Lando Norris, jenž ale ke své smůle startoval z konce roštu. Jaké strategie zvolily týmy pro své piloty?
Brit byl s Mercedesem v samotném závěru o 3 desetiny rychlejší než Max a zaslouženě si odváží bod navíc. Jeho ztráta na druhou příčku Sergia Péreze v šampionátu nyní činí už jen 20 bodů. Mexičan do cíle nedojel poté, co hned v první zatáčce špatně odhadl situaci a najel do Ferrari vedle sebe.
Třetí nejrychlejší kolo závodu patří Norrisovi, jenž mohutně stahoval svou ztrátu, když startoval zezadu a po opatrném restartu se navíc opět propadl o pět míst dozadu. Svým časem předčil obě Ferrari, překvapivě konkurenceschopné vozy AlphaTauri či Georgea Russella s druhým Mercedesem.
Pneumatiky a strategieVětšina pilotů šla do závodu na středně-tvrdé (C4) směsi, výjimkou byli Norris na měkké (C5) a Albon s Oconem na tvrdé (C3). Z původně plánované jednozastávkové strategie, která byla pro závod nejrychlejší, kvůli safety-car a přerušení po tvrdé havárii Magnussena následně logicky sešlo.
Díky vyšším teplotám a vývoji povrchu dráhy (pokles z 52 na 45 °C) se jako celkově nejefektivnější prokázaly být středně-tvrdé pneumatiky, které někteří po restartu agresivně nasadili. Hamilton i Norris na ní dokázali útočit a předvést několik hezkých manévrů.
Týmy se hned z Mexika přesouvají do Brazílie, kde se bude závodit již tento víkend. Pirelli tam veze o stupeň tvrdší směsi (C2 - C4), víkend bude letos naposledy zpestřen sobotním sprintem, kvalifikace se kvůli tomu pojede již v pátek po prvním tréninku.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.