Nejrychlejší kolo Velké ceny Mexika zajel Lewis Hamilton, velmi dobrou formu měl kromě Maxe Verstappena také Lando Norris, jenž ale ke své smůle startoval z konce roštu. Jaké strategie zvolily týmy pro své piloty?
Brit byl s Mercedesem v samotném závěru o 3 desetiny rychlejší než Max a zaslouženě si odváží bod navíc. Jeho ztráta na druhou příčku Sergia Péreze v šampionátu nyní činí už jen 20 bodů. Mexičan do cíle nedojel poté, co hned v první zatáčce špatně odhadl situaci a najel do Ferrari vedle sebe.
Třetí nejrychlejší kolo závodu patří Norrisovi, jenž mohutně stahoval svou ztrátu, když startoval zezadu a po opatrném restartu se navíc opět propadl o pět míst dozadu. Svým časem předčil obě Ferrari, překvapivě konkurenceschopné vozy AlphaTauri či Georgea Russella s druhým Mercedesem.
Pneumatiky a strategieVětšina pilotů šla do závodu na středně-tvrdé (C4) směsi, výjimkou byli Norris na měkké (C5) a Albon s Oconem na tvrdé (C3). Z původně plánované jednozastávkové strategie, která byla pro závod nejrychlejší, kvůli safety-car a přerušení po tvrdé havárii Magnussena následně logicky sešlo.
Díky vyšším teplotám a vývoji povrchu dráhy (pokles z 52 na 45 °C) se jako celkově nejefektivnější prokázaly být středně-tvrdé pneumatiky, které někteří po restartu agresivně nasadili. Hamilton i Norris na ní dokázali útočit a předvést několik hezkých manévrů.
Týmy se hned z Mexika přesouvají do Brazílie, kde se bude závodit již tento víkend. Pirelli tam veze o stupeň tvrdší směsi (C2 - C4), víkend bude letos naposledy zpestřen sobotním sprintem, kvalifikace se kvůli tomu pojede již v pátek po prvním tréninku.
Formule 1 je vnímána jako sport profesionality, ale emoce, včetně vulgárních výrazů, jsou součástí motorsportu. Zak Brown se k debatě o jejich regulaci vyjadřuje s tím, že pokud se nechtěné výroky nemají dostat na veřejnost, stačí je prostě nevysílat.
Eddie Jordan vzkazuje Charlesi Leclercovi: Pokud chce u Ferrari zůstat jedničkou, musí co nejdříve ukázat Hamiltonovi záda.
Atmosféra v Maranellu vibruje očekáváním. Ferrari vstupuje do nové éry a Lewis Hamilton má být tím, kdo rozpoutá rudou revoluci. Jak si povede při svém velkolepém debutu v Austrálii?
Kimi Antonelli, italský talent, se v letošní sezóně stane dalším italským jezdcem ve Formuli 1 od doby, co debutoval Antonio Giovinazzi. Mladý pilot, který vstupuje do Mercedesu, je považován za nástupce Lewise Hamiltona.
Otázka, která v roce 2024 visela ve vzduchu. Jak se blíží sezóna 2025, spekulace o možném odchodu nizozemského šampiona sílí.
Red Bull se v roce 2025 stal hlavním hráčem na trhu jezdců Formule 1. Přestože přestup Lewise Hamiltona do Ferrari způsobil rozruch, právě tým Bulls nakonec ovládl titulky.
Max Verstappen si dopřává luxus na nejvyšší úrovni. Po nedávném přírůstku v podobě superjachty si nyní pořídil i nový soukromý tryskáč. Šampion F1 tak rozšiřuje svou flotilu exkluzivních dopravních prostředků.
Bernie Ecclestone nevěří v dlouhou budoucnost Lewise Hamiltona ve Ferrari. Podle něj sedminásobný šampion nevydrží v týmu ani dva roky a kritizuje i jeho extravagantní styl oblékání.
Toto Wolff má jasnou vizi pro budoucnost týmu Mercedes. Po příchodu mladého Antonelliho, v kombinaci s novou značkou, chce tým znovu zaujmout místo na vrcholu Formule 1 a začít znovu vyhrávat.
Lewis Hamilton zůstává nejoblíbenějším jezdcem ve světě Formule 1, a to v takové míře, že jeho fanouškovská základna překračuje i hranice rivalit. Bývalý mistr světa Nico Rosberg prozradil, že jeho vlastní dcery fandí čerstvé posile Ferrari, čímž naznačil, že Hamiltonova popularita sahá až do jeho nejbližšího okolí.
Šéf Mercedesu Toto Wolff prozradil, že když se slavný pilot dozvěděl o novém partnerství týmu s Adidas pro sezónu F1 2025, střídaly se u něj slzy se smíchem.
Piero Ferrari, syn slavného Enza Ferrariho, podle PlanetF1 jasně odmítl spekulace, že by Lewis Hamilton přišel do Scuderie příliš pozdě. Podle něj má britský šampion stále co nabídnout a věk není překážkou úspěchu.