Výměna uprostřed sezóny není nikdy příjemnou záležitosti, ale v tomto případě se nedá hovořit o příliš velkém překvapení. Kolem Nycka de Vriese už dlouho panovalo napětí a náznaky, že jeho výkony jsou naprosto neuspokojivé.
V letošním ročníku jsou pouze dva piloti, kteří nedokázali projet cílem na bodovaném místě. Nyní už se tato nelichotivá statistika týká pouze Logana Sargeanta. Po několika varovných signálech nakonec došlo k předpokládanému: Holanďan Nyck de Vries se nejspíš po nějakou dobu nestane možným nástupcem Maxe Verstappena.
Šampion F2 (2019) a mistr Formule E (2020/2021) Hendrik Johannes Nicasius de Vries nedokázal navázat na svůj velmi úspěšný debut, kdy v loňské Grand Prix Itálie po osmém místě na startu dojel na deváté pozici. Vzápětí po úspěšném debutu v F1 proběhly rozhovory mezi ním a dr. Markem ve Štýrském Hradci a poté měl osmadvacetiletý rodák z Uitwellingerga na stole smlouvu v týmu AlphaTauri. V dosavadních deseti závodech prozatím nejlepším výsledkem byla dvanáctá příčka v Monacu. Nad jeho hlavou se vznášel už několik týdnů Damoklův meč a nyní dr. Helmutu Markovi došla trpělivost.
Holandský deník de Telegraaf a další média zveřejnily spekulace, že de Vries bude pro maďarský závod nahrazen. Chvilková spekulace ještě krátce zvažovala možnost obsazení uvolněné sedačky dalším nadějným mladíkem Liamem Lawsonem, majícího za sebou velmi úspěšné působení v sérii Super Formula. Ovšem bylo téměř jisté, že po neúspěšném angažmá de Vriese tým nebude chtít pokoušet osud dalším experimentem.
Franz Tost také dal jasně najevo už v Rakousku, kdo je jeho favoritem po případné změně: "Samozřejmě je týmovou strategií připravovat mladé naděje, ale pokud v současnosti ještě nejsou dostatečně připravení, mohl by Ricciardo být pro tým jednou z možností. Dobře se zatím ukazují Ayumi Iwasa, stejně tak Isack Hadjar, ale pro ně by byl přechod do F1 příliš brzký. V našem týmu by mohli dostat příležitost později. Momentálně ještě jejich čas nenastal, proto bude třeba najít jiné řešení." Po Silverstone oficiálně potvrdil a zdůvodnil Australanovo angažmá: "O Danielových jezdeckých schopnostech nelze pochybovat, s mnohými z nás se ještě zná, takže začlenění bylo velmi snadné, také budeme těžit z jeho zkušeností."
Veškeré pochybnosti byly dnes odpoledne vyřešeny, Ricciardo opět usedne do vozu, v němž jel poprvé 18. března 2012 na domácí trati v Melbourne a vyjel si dva mistrovské body - první ve své kariéře. Předtím absolvoval 11 závodů v kokpitu tragického vozu HRT, s nímž byl nejlépe osmnáctý. "Rád bych poděkoval Nyckovi za jeho cenný přínos a do budoucna mu přeji vše nejlepší," dodal ještě k odchodu Nycka šéf týmu Tost, což je poměrně obvyklá a omletá fráze po jakémkoli vyhazovu. K tomu dodejme, že kruh kolem de Vriese celou situaci zatím nekomentuje.
🗣️ Franz Tost: I’m very pleased to welcome Daniel back into the team..." Read more 👇
— Scuderia AlphaTauri (@AlphaTauriF1) July 12, 2023
Fred Vasseur před Velkou cenou Kanady apeloval na novináře, aby nezapomínali, že ve Formuli 1 jde především o lidi, ne jen o výsledky a techniku. Jeho výrok je jasnou výzvou k větší empatii a férovosti v mediálním zacházení se sportovci i týmy.
George Russell ovládl druhý trénink v Kanadě a společně s třetím Kimim Antonellim potvrdil silnou formu Mercedesu. Pro mladého Itala šlo o cenný výkon, kterým naznačil, že se s ním v budoucnu musí počítat.
Úřadující šampion Max Verstappen ovládl chaotický první trénink Velké ceny Kanady. Na kluzkém montrealském okruhu si nejlépe poradil s náročnými podmínkami s Williamsy v zádech.
Yuki Tsunoda zatím v barvách Red Bullu dosud nepřekročil deváté místo a před Velkou cenou Kanady přiznává, že potřebuje zlepšit výkony. Montreal vnímá jako ideální příležitost k restartu sezony a návratu do boje o body.
Max Verstappen před Velkou cenou Kanady přiznal, že další vítězství na tomto okruhu je tentokrát nepravděpodobné, a varoval před silou Mercedesu. Podle něj se konkurence výrazně přibližuje a letošní sezona bude mnohem těsnější než v minulosti.
Francouzský nováček Isack Hadjar naznačil, že by rád dokončil svou první sezonu ve Formuli 1 v barvách Racing Bulls. Po slibném začátku ročníku 2025 si buduje silnou pozici v týmu a svými výkony si říká o dlouhodobější důvěru vedení stáje. Hadjar tak dává jasně najevo, že si svou šanci v F1 hodlá udržet až do konce sezony a ideálně i dál.
Aston Martin momentálně drží devátou příčku v pořadí konstruktérů. Tým se zatím potýká s konzistentností výsledků, které nestačí na posun do vyšších pater tabulky. Přestože se občas daří sbírat důležité body, konkurence je silná a Martinům zatím chybí stabilita potřebná pro výraznější zlepšení v průběhu sezóny.
George Russell označil případný závodní zákaz pro Maxe Verstappena za oprávněný a připomněl, že pravidla musí platit pro všechny stejně bez ohledu na jméno. Verstappen má na kontě 11 trestných bodů a Russell zdůraznil, že pokud někdo překročí čáru, musí nést důsledky svých činů.
Lando Norris odmítl, že by Max Verstappen měl po incidentu se Georgem Russellem měnit svůj styl jízdy, a zdůraznil, že právě jeho agresivita patří k jeho úspěchům. Podle Norrise je Verstappenův přístup tím, co dělá Formuli 1 vzrušující, a nemá důvod ho zásadně měnit.
Max Verstappen čelí před závody v Kanadě a Rakousku hrozbě zákazu startu kvůli 11 trestným bodům, ale zůstává klidný a odmítá měnit svůj styl jízdy. Incident s Georgem Russellem ve Španělsku označil za chybu, kterou však nechce dále pitvat.
Lewis Hamilton vyjádřil jasnou podporu šéfovi Ferrari Frédéricovi Vasseurovi, jehož pozice byla v poslední době předmětem spekulací. Podle něj je Vasseur skvělý lídr, kterému plně důvěřuje a s nímž má dlouhodobě dobrý vztah.
S rostoucím tlakem na Freda Vasseura Ferrari zvažuje možné změny ve vedení týmu. Novým kandidátem na jeho místo je Antonello Coletta, což svědčí o nejistotě a snaze zlepšit výkonnost stáje.