Výměna uprostřed sezóny není nikdy příjemnou záležitosti, ale v tomto případě se nedá hovořit o příliš velkém překvapení. Kolem Nycka de Vriese už dlouho panovalo napětí a náznaky, že jeho výkony jsou naprosto neuspokojivé.
V letošním ročníku jsou pouze dva piloti, kteří nedokázali projet cílem na bodovaném místě. Nyní už se tato nelichotivá statistika týká pouze Logana Sargeanta. Po několika varovných signálech nakonec došlo k předpokládanému: Holanďan Nyck de Vries se nejspíš po nějakou dobu nestane možným nástupcem Maxe Verstappena.
Šampion F2 (2019) a mistr Formule E (2020/2021) Hendrik Johannes Nicasius de Vries nedokázal navázat na svůj velmi úspěšný debut, kdy v loňské Grand Prix Itálie po osmém místě na startu dojel na deváté pozici. Vzápětí po úspěšném debutu v F1 proběhly rozhovory mezi ním a dr. Markem ve Štýrském Hradci a poté měl osmadvacetiletý rodák z Uitwellingerga na stole smlouvu v týmu AlphaTauri. V dosavadních deseti závodech prozatím nejlepším výsledkem byla dvanáctá příčka v Monacu. Nad jeho hlavou se vznášel už několik týdnů Damoklův meč a nyní dr. Helmutu Markovi došla trpělivost.
Holandský deník de Telegraaf a další média zveřejnily spekulace, že de Vries bude pro maďarský závod nahrazen. Chvilková spekulace ještě krátce zvažovala možnost obsazení uvolněné sedačky dalším nadějným mladíkem Liamem Lawsonem, majícího za sebou velmi úspěšné působení v sérii Super Formula. Ovšem bylo téměř jisté, že po neúspěšném angažmá de Vriese tým nebude chtít pokoušet osud dalším experimentem.
Franz Tost také dal jasně najevo už v Rakousku, kdo je jeho favoritem po případné změně: "Samozřejmě je týmovou strategií připravovat mladé naděje, ale pokud v současnosti ještě nejsou dostatečně připravení, mohl by Ricciardo být pro tým jednou z možností. Dobře se zatím ukazují Ayumi Iwasa, stejně tak Isack Hadjar, ale pro ně by byl přechod do F1 příliš brzký. V našem týmu by mohli dostat příležitost později. Momentálně ještě jejich čas nenastal, proto bude třeba najít jiné řešení." Po Silverstone oficiálně potvrdil a zdůvodnil Australanovo angažmá: "O Danielových jezdeckých schopnostech nelze pochybovat, s mnohými z nás se ještě zná, takže začlenění bylo velmi snadné, také budeme těžit z jeho zkušeností."
Veškeré pochybnosti byly dnes odpoledne vyřešeny, Ricciardo opět usedne do vozu, v němž jel poprvé 18. března 2012 na domácí trati v Melbourne a vyjel si dva mistrovské body - první ve své kariéře. Předtím absolvoval 11 závodů v kokpitu tragického vozu HRT, s nímž byl nejlépe osmnáctý. "Rád bych poděkoval Nyckovi za jeho cenný přínos a do budoucna mu přeji vše nejlepší," dodal ještě k odchodu Nycka šéf týmu Tost, což je poměrně obvyklá a omletá fráze po jakémkoli vyhazovu. K tomu dodejme, že kruh kolem de Vriese celou situaci zatím nekomentuje.
🗣️ Franz Tost: I’m very pleased to welcome Daniel back into the team..." Read more 👇
— Scuderia AlphaTauri (@AlphaTauriF1) July 12, 2023
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.