SILVERSTONE - NEJRYCHLEJŠÍ KOLA ZÁVODU; Lídr letošního pořadí mistrovství světa Formule 1 si dojel pro bod navíc za nejrychlejší kolo, druhý nejlepší výkon předvedl Lando Norris.
Verstappenův čas z 42. kola měl hodnotu 1:30,275, pilot McLarenu byl o kolo později o čtvrt sekundy pomalejší. Předčil tak všechny ostatní včetně Mercedesu a Ferrari a potvrdil tak výtečnou formu, do níž se oranžová stáj dostala po nasazení balíku vylepšení.
Třetí nejrychlejší čas předvedl bronzový Lewis Hamilton, za ním se seřadili Oscar Piastri se Sergiem Pérezem a Georgem Russellem, Ferrari tentokrát překvapivě ztrácelo až sekundu. Velmi silný byl rovněž Alexander Albon, jenž se svým Williamsem "porazil" Fernanda Alonsa s Aston Martinem.
Pneumatikové strategieVětšina pilotů během závodu zamířila pouze jednou, nejrychlejší strategií byl start na měkké směsi s přechodem na měkkou v 33. kole, čemuž napomohl výjezd safety-caru poté, co Magnussenovi selhal motor.
Vydělal na tom Hamilton, který díky tomu přeskočil Piastriho. Oba McLareny jedoucích na tvrdých pneumatikách po restartu tlaku Mercedesu na měkkých odolaly, na více už ale neměly.
Dvakrát své mechaniky navštívil pouze Leclerc s Ferrari, De Vries s AlphouTauri, Hülkenberg s Haasem a Zhou s Alfou Romeo. Většina pilotů pro start závodu zvolila středně-tvrdou (C2) směs, na měkké začínali Cunoda, De Vries, Oocn a Russell, na tvrdé Bottas s Hülkenbergem.
Kimi Antonelli zažil v premiérové sezoně F1 výrazné výkyvy, kdy po slibném startu následovalo slabší období během evropských závodů. Mladý Ital prozradil, kdy nastal opětovný zlom ke zlepšení výkonů.
Sezóna 2026 ukončí éru monopostů s přísavným efektem, které formovaly současnou podobu Formule 1. Nová pravidla přinesou zcela novou technickou kapitolu šampionátu. Lewis Hamilton prozradil jeho vztah ke končící ground-effect éře.
Aston Martin údajně jedná s hlavním závodním inženýrem Maxe Verstappena. Tento krok naznačuje možné posílení technického týmu v Silverstone.
Max Verstappen potvrdil, že už slyšel nový motor Red Bull Powertrains-Ford v chodu. Podle něj jde o důležitý krok v přípravách na novou éru Formule 1.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.