SILVERSTONE - NEJRYCHLEJŠÍ KOLA ZÁVODU; Lídr letošního pořadí mistrovství světa Formule 1 si dojel pro bod navíc za nejrychlejší kolo, druhý nejlepší výkon předvedl Lando Norris.
Verstappenův čas z 42. kola měl hodnotu 1:30,275, pilot McLarenu byl o kolo později o čtvrt sekundy pomalejší. Předčil tak všechny ostatní včetně Mercedesu a Ferrari a potvrdil tak výtečnou formu, do níž se oranžová stáj dostala po nasazení balíku vylepšení.
Třetí nejrychlejší čas předvedl bronzový Lewis Hamilton, za ním se seřadili Oscar Piastri se Sergiem Pérezem a Georgem Russellem, Ferrari tentokrát překvapivě ztrácelo až sekundu. Velmi silný byl rovněž Alexander Albon, jenž se svým Williamsem "porazil" Fernanda Alonsa s Aston Martinem.
Pneumatikové strategieVětšina pilotů během závodu zamířila pouze jednou, nejrychlejší strategií byl start na měkké směsi s přechodem na měkkou v 33. kole, čemuž napomohl výjezd safety-caru poté, co Magnussenovi selhal motor.
Vydělal na tom Hamilton, který díky tomu přeskočil Piastriho. Oba McLareny jedoucích na tvrdých pneumatikách po restartu tlaku Mercedesu na měkkých odolaly, na více už ale neměly.
Dvakrát své mechaniky navštívil pouze Leclerc s Ferrari, De Vries s AlphouTauri, Hülkenberg s Haasem a Zhou s Alfou Romeo. Většina pilotů pro start závodu zvolila středně-tvrdou (C2) směs, na měkké začínali Cunoda, De Vries, Oocn a Russell, na tvrdé Bottas s Hülkenbergem.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.