SILVERSTONE - NEJRYCHLEJŠÍ KOLA ZÁVODU; Lídr letošního pořadí mistrovství světa Formule 1 si dojel pro bod navíc za nejrychlejší kolo, druhý nejlepší výkon předvedl Lando Norris.
Verstappenův čas z 42. kola měl hodnotu 1:30,275, pilot McLarenu byl o kolo později o čtvrt sekundy pomalejší. Předčil tak všechny ostatní včetně Mercedesu a Ferrari a potvrdil tak výtečnou formu, do níž se oranžová stáj dostala po nasazení balíku vylepšení.
Třetí nejrychlejší čas předvedl bronzový Lewis Hamilton, za ním se seřadili Oscar Piastri se Sergiem Pérezem a Georgem Russellem, Ferrari tentokrát překvapivě ztrácelo až sekundu. Velmi silný byl rovněž Alexander Albon, jenž se svým Williamsem "porazil" Fernanda Alonsa s Aston Martinem.
Pneumatikové strategieVětšina pilotů během závodu zamířila pouze jednou, nejrychlejší strategií byl start na měkké směsi s přechodem na měkkou v 33. kole, čemuž napomohl výjezd safety-caru poté, co Magnussenovi selhal motor.
Vydělal na tom Hamilton, který díky tomu přeskočil Piastriho. Oba McLareny jedoucích na tvrdých pneumatikách po restartu tlaku Mercedesu na měkkých odolaly, na více už ale neměly.
Dvakrát své mechaniky navštívil pouze Leclerc s Ferrari, De Vries s AlphouTauri, Hülkenberg s Haasem a Zhou s Alfou Romeo. Většina pilotů pro start závodu zvolila středně-tvrdou (C2) směs, na měkké začínali Cunoda, De Vries, Oocn a Russell, na tvrdé Bottas s Hülkenbergem.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.