V kvalifikaci, ve které bylo počasí 21. jezdcem na trati, zvítězil Max Verstappen. Hned za ním skončil Lando Norris a Oscar Piastri.
Počasí nad Silverstone bylo navzdory kalendáři tak trochu aprílové. Hrozil déšť, teplota byla nízká (vzduch 21°C, trať jen o stupeň vyšší, vlhkost vzduchu 80 % a poměrně silný vítr 17,2 km/h). Proto piloti váhali, co nazout, na přechodných pneumatikách vyjeli oba piloti Ferrari, Haasu a Logan Sargeant. Zmíněná pětice jezdců již v out lapu zjistila, že přechodné pneumatiky nejsou nejlepší a vydali se zpět do boxů. Mezitím v oslizlé zatáčce Stowe chyboval Lewis Hamilton a vykroužil parádní hodiny. Trať začala zrychlovat, ale zároveň se blížil dešťový mrak, takže se všichni vydali zlepšit svá rychlá kola. O dramatické okamžiky nebyla nouze - v boxech mechanici vypustili de Vriese do cesty Norrisovi, ve stejném místě jako Hamilton měli problémy Hülkenberg a Albon, v Beckett Corner vyjel z trati Sargeant a Ocon málem najel do pomalu jedoucího Zhoua. O desetinky se přetahoval Verstappen s Alonsem, ale přidat musel Pérez, který se pohyboval okolo nepostupující pětice. Celý víkend se cítil Williams konkurenceschopným, ale Sargeant chyboval v již zmíněné zatáčce Beckett a Albonovi byl za traťové limity čas škrtnut. Zatrnulo jim, když byl Magnussen nucen ve 3. sektoru odstavit svůj vůz a zastavil prakticky naproti vjezdu do depa. Byly vyvěšeny červené vlajky, do konce kvalifikace v tu chvíli zbývalo 3:11 a vše se chystalo k finální bitvě.
🚩 RED FLAG 🚩Kevin Magnussen has stopped out on track with just three minutes remaining in Q1#BritishGP #F1 pic.twitter.com/BWbYSFxsyv
— Formula 1 (@F1) July 8, 2023Po zprávě o restartu Q1 se trať rychle zaplnila, o dramatickou vložku se postaral Verstappen, který dle vlastních slov neměl přítlak, trefil obrubník a ulomil si pravou část předního křídla. V nejhorší pozici byl čtrnáctý Pérez, který zahajoval poslední pokusy. U Ferrari byl Sainz jr. vyzván, aby před sebe pustil Leclerca, ale v závěru kola se před nájezdem na rovinku předjíždělo, takže Sainz jr. si vzal pozici zpět, za což se mu dostalo ironické pochvaly od kolegy, jaký skvělý předjížděcí manévr udělal. Pérez sice zajel nejrychlejší čas, ale mezitím zrychlila i trať a mexickému jezdci se opět nepovedlo postoupit do Q2, přehnalo se přes něj patnáct soupeřů! Společně s ním nepostoupil Cunoda, Zhou, de Vries a Magnussen.
Q2Debaty o blížícím se dešti odstartovaly druhou část kvalifikace. Benchmark o hodnotě 1:30,660 stanovil Alonso, ale postupové kolo to zrovna nebylo. Po prvních pokusech by společně se Strollem, oběma Williamsy a Bottasem nepostoupil. Finský jezdec ale ani nevyjel, protože ho zastavily technické problémy z Q1. Albon s Alonsem ale zůstali na trati a zajeli dva nejrychlejší časy s rozdílem pouhé desetiny vteřiny. Čas v TOP10 zajel i Sargeant, ale pro překročení traťových limitů v 9. zatáčce mu byl odebrán, totéž postihlo Strolla, jen se prohřešil v zatáčce 15. Trať začala neuvěřitelným tempem zrychlovat a prozatímní nejrychlejší časy byly minulostí. Fantastické kolo zajel Verstappen (1:27,702), ke kterému se nejblíže dostal Piastri s Norrisem a Albonem. V závěru měl Leclerc namále, protože v posledních třech zatáčkách se předjížděli Ocon a Stroll - Francouz dokonce vyjel mimo trať, ale Monačan kritický úsek projel bez úhony. Do Q3 už ale nepostoupil Hülkenberg, Stroll, Ocon, Sargeant a Bottas.
Q3Jelikož byla trať suchá, se začátkem Q3 bylo povoleno použití systému DRS. První čas přidal Hamilton (1:27,717) s Russellem (1:28,317) a Albonem (1:27,911) za zády. Téměř totožný čas s Hamiltonem zajel Piastri a Leclerc. Nejrychlejším byl ale Verstappen, který svým časem odskočil všem o 6 desetin. S ohledem na osychající trať ale bylo jasné, že rozhodnou druhé pokusy. Chvíli tonul Silverstone v nadšení, protože do čela se vyšvihl Norris, doprovázený Piastrim (a ten měl k dispozici ještě starší model vozu), ale Holanďan poté opět zabral naplno, což mu přineslo pole position, už 27. v jeho kariéře. Zajímavé bezesporu je, že se všichni piloti TOP 10 vešli do rozdílu jedné vteřiny. Zmrtvýchvstání McLarenu je úžasné a divákům určitě nahradili neúspěch Hamiltona s Russellem.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.