Mokrou kvalifikaci ovládl Max Verstappen, kterého v první řadě doplní místo penalizovaného Nica Hülkenberga Alonsův zelený Aston Martin. Nebudou to mít ale jednoduché, protože na záda jim bude dýchat kompletní tým Mercedesu.
Pneumatiky do přechodných podmínek se staly ideální volbou pro začátek první části kvalifikace. Ale štěstí nepřálo Zhouovi, který se potýkal s technickými problémy a na chvíli byly vyvěšeny i červené vlajky. I přes to se Zhou nakonec dokázal dostat do boxů a jeho mechanici mohli začít pracovat na autě.
🚩 RED FLAG 🚩Zhou has now pulled over to the side of the track #CanadianGP #F1 pic.twitter.com/Z40iNRohZl
— Formula 1 (@F1) June 17, 2023Do té doby zajel čas jen Sargeant, Albon a Bottas. V první zatáčce probrzdil de Vries a Piastri.
S restartem a návratem Zhoua do kvalifikace začalo nad kanadským okruhem pršet a všichni se snažili zajet svá rychlá kola co nejrychleji. O první místo se přetahoval Alonso s Verstappenem, ale díky neustálému zrychlování zasáhli do bitvy i ostatní jezdci. Začal neuvěřitelný boj s počasím a strategií, který korunoval provoz ve třetím sektoru. Nakonec byl s časem 1:20,851 nejrychlejší Verstappen, kterého následoval Alonso a oba Mercedesy. Do Q2 se nedokázali probojovat Cunoda, Gasly, de Vries, Sargeant a Zhou.
Q2Blížící se mračna stále vyvolávala vrásky na čelech všech jezdců a všichni se snažili odjet rychlá kola na jistotu. Nejvíce využívanou směsí byla ze začátku opět přechodná, ale Alex Albon to risknul a vyjel na slickách. Trať osychala a červeně označená směs se rázem stala tou nejrychlejší. Ale po chvíli začalo opět pršet - na to doplatil Leclerc s Pérezem, kteří společně se Strollem, Magnussenem a Bottasem nepostoupili do závěrečné Q3.
STROLL CLIPS THE WALL 😬Lance loses it and goes for a big spin and slide 😲He somehow manages to keep it going! #CanadianGP #F1 pic.twitter.com/yC3qYazOUb
— Formula 1 (@F1) June 17, 2023 Q3Max Verstappen potvrzoval své kvality a dokázal se propracovat až k času 1:25,858. Druhé místo patřilo Hülkenbergovi, ale dalšímu zrychlování dal červenou Piastri, který nezvládl ukočírovat svůj McLaren a kvalifikace byla červenými vlajkami přerušena.
🚩 RED FLAG 🚩Piastri loses it at Turn 8 and hits the barrier Driver is OK, but it's an early end to Oscar's session 😔#CanadianGP #F1 pic.twitter.com/9VBNLoOYdW
— Formula 1 (@F1) June 17, 2023Velké množství vody na okruhu již další zrychlení nepřineslo a Max Verstappen se mohl radovat z další pole position.
Po kvalifikaci došlo k penalizaci čtyři pilotů (Hülkenberg, Sainz jr., Stroll a Cunoda) - výsledková listina byla upravena s ohledem na rozhodnutí komisařů.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.