Mokrou kvalifikaci ovládl Max Verstappen, kterého v první řadě doplní místo penalizovaného Nica Hülkenberga Alonsův zelený Aston Martin. Nebudou to mít ale jednoduché, protože na záda jim bude dýchat kompletní tým Mercedesu.
Pneumatiky do přechodných podmínek se staly ideální volbou pro začátek první části kvalifikace. Ale štěstí nepřálo Zhouovi, který se potýkal s technickými problémy a na chvíli byly vyvěšeny i červené vlajky. I přes to se Zhou nakonec dokázal dostat do boxů a jeho mechanici mohli začít pracovat na autě.
🚩 RED FLAG 🚩Zhou has now pulled over to the side of the track #CanadianGP #F1 pic.twitter.com/Z40iNRohZl
— Formula 1 (@F1) June 17, 2023Do té doby zajel čas jen Sargeant, Albon a Bottas. V první zatáčce probrzdil de Vries a Piastri.
S restartem a návratem Zhoua do kvalifikace začalo nad kanadským okruhem pršet a všichni se snažili zajet svá rychlá kola co nejrychleji. O první místo se přetahoval Alonso s Verstappenem, ale díky neustálému zrychlování zasáhli do bitvy i ostatní jezdci. Začal neuvěřitelný boj s počasím a strategií, který korunoval provoz ve třetím sektoru. Nakonec byl s časem 1:20,851 nejrychlejší Verstappen, kterého následoval Alonso a oba Mercedesy. Do Q2 se nedokázali probojovat Cunoda, Gasly, de Vries, Sargeant a Zhou.
Q2Blížící se mračna stále vyvolávala vrásky na čelech všech jezdců a všichni se snažili odjet rychlá kola na jistotu. Nejvíce využívanou směsí byla ze začátku opět přechodná, ale Alex Albon to risknul a vyjel na slickách. Trať osychala a červeně označená směs se rázem stala tou nejrychlejší. Ale po chvíli začalo opět pršet - na to doplatil Leclerc s Pérezem, kteří společně se Strollem, Magnussenem a Bottasem nepostoupili do závěrečné Q3.
STROLL CLIPS THE WALL 😬Lance loses it and goes for a big spin and slide 😲He somehow manages to keep it going! #CanadianGP #F1 pic.twitter.com/yC3qYazOUb
— Formula 1 (@F1) June 17, 2023 Q3Max Verstappen potvrzoval své kvality a dokázal se propracovat až k času 1:25,858. Druhé místo patřilo Hülkenbergovi, ale dalšímu zrychlování dal červenou Piastri, který nezvládl ukočírovat svůj McLaren a kvalifikace byla červenými vlajkami přerušena.
🚩 RED FLAG 🚩Piastri loses it at Turn 8 and hits the barrier Driver is OK, but it's an early end to Oscar's session 😔#CanadianGP #F1 pic.twitter.com/9VBNLoOYdW
— Formula 1 (@F1) June 17, 2023Velké množství vody na okruhu již další zrychlení nepřineslo a Max Verstappen se mohl radovat z další pole position.
Po kvalifikaci došlo k penalizaci čtyři pilotů (Hülkenberg, Sainz jr., Stroll a Cunoda) - výsledková listina byla upravena s ohledem na rozhodnutí komisařů.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.