Mokrou kvalifikaci ovládl Max Verstappen, kterého v první řadě doplní místo penalizovaného Nica Hülkenberga Alonsův zelený Aston Martin. Nebudou to mít ale jednoduché, protože na záda jim bude dýchat kompletní tým Mercedesu.
Pneumatiky do přechodných podmínek se staly ideální volbou pro začátek první části kvalifikace. Ale štěstí nepřálo Zhouovi, který se potýkal s technickými problémy a na chvíli byly vyvěšeny i červené vlajky. I přes to se Zhou nakonec dokázal dostat do boxů a jeho mechanici mohli začít pracovat na autě.
🚩 RED FLAG 🚩Zhou has now pulled over to the side of the track #CanadianGP #F1 pic.twitter.com/Z40iNRohZl
— Formula 1 (@F1) June 17, 2023Do té doby zajel čas jen Sargeant, Albon a Bottas. V první zatáčce probrzdil de Vries a Piastri.
S restartem a návratem Zhoua do kvalifikace začalo nad kanadským okruhem pršet a všichni se snažili zajet svá rychlá kola co nejrychleji. O první místo se přetahoval Alonso s Verstappenem, ale díky neustálému zrychlování zasáhli do bitvy i ostatní jezdci. Začal neuvěřitelný boj s počasím a strategií, který korunoval provoz ve třetím sektoru. Nakonec byl s časem 1:20,851 nejrychlejší Verstappen, kterého následoval Alonso a oba Mercedesy. Do Q2 se nedokázali probojovat Cunoda, Gasly, de Vries, Sargeant a Zhou.
Q2Blížící se mračna stále vyvolávala vrásky na čelech všech jezdců a všichni se snažili odjet rychlá kola na jistotu. Nejvíce využívanou směsí byla ze začátku opět přechodná, ale Alex Albon to risknul a vyjel na slickách. Trať osychala a červeně označená směs se rázem stala tou nejrychlejší. Ale po chvíli začalo opět pršet - na to doplatil Leclerc s Pérezem, kteří společně se Strollem, Magnussenem a Bottasem nepostoupili do závěrečné Q3.
STROLL CLIPS THE WALL 😬Lance loses it and goes for a big spin and slide 😲He somehow manages to keep it going! #CanadianGP #F1 pic.twitter.com/yC3qYazOUb
— Formula 1 (@F1) June 17, 2023 Q3Max Verstappen potvrzoval své kvality a dokázal se propracovat až k času 1:25,858. Druhé místo patřilo Hülkenbergovi, ale dalšímu zrychlování dal červenou Piastri, který nezvládl ukočírovat svůj McLaren a kvalifikace byla červenými vlajkami přerušena.
🚩 RED FLAG 🚩Piastri loses it at Turn 8 and hits the barrier Driver is OK, but it's an early end to Oscar's session 😔#CanadianGP #F1 pic.twitter.com/9VBNLoOYdW
— Formula 1 (@F1) June 17, 2023Velké množství vody na okruhu již další zrychlení nepřineslo a Max Verstappen se mohl radovat z další pole position.
Po kvalifikaci došlo k penalizaci čtyři pilotů (Hülkenberg, Sainz jr., Stroll a Cunoda) - výsledková listina byla upravena s ohledem na rozhodnutí komisařů.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.