FIA po Velké ceně Monaka udělila důtku šéfovi Haasu Güntherovi Steinerovi, kterého rozčílilo nekonzistentní rozhodování komisařů. Ti podle něj během závodu udělili neférové penalizace jeho jezdci Nicovi Hülkenbergovi. Šéf Mercedesu Toto Wolff svého kolegu ale nepodpořil.
Jak to vše začaloV Monte Carlu, kde jako oficiální komisaři FIA sloužili Tim Mayer, Felix Holter, Danny Sullivan a a Jean-Francois Calmes. dostal německý pilot trestných pět sekund za způsobení kolize hned po startu v 6. zatáčce (oficiální dokument zde).
Protože mechanici před jeho jedinou zastávkou tuto dobu nepočkali před zahájením práci na voze, obdržel Hülkenberg ke konci závodu ještě jednu penalizaci, tentokrát 10 sekund za to, že si během zastávky neodpykal tu předchozí (oficiální dokument zde).
Problematický výrok a trestJeho šéf se k tomu na tiskové konferenci týmu ve čtvrtek v Barceloně vrátil a komisaře zkritizoval: "Potřebujeme pro komisaře jiný systém. Každý profesionální sport má za rozhodčí profesionály. F1 je jedním z největších sportů na světě a stále máme amatéry, kteří rozhodují o osudu lidí investujících miliony do svých kariér. A pořád se o tom mluví, jelikož postrádají konzistenci!"
FIA se jeho výroky ve Španělsku hned zabývala a odsoudila jej za porušení Mezinárodního sportovního kodexu (článků 12.2.1.c, 12.2.1.f a 12.2.1.k). I když se Steiner za ně později omluvil, přesto mu udělila napomenutí (více v oficiální zdůvodnění zde).
Šéf Mercedesu na straně FIAWolff, který měl s rozhodováním zástupců FIA sám potíže v sezóně 2021, tentokrát jejich počínání hájí: "Já jsme o tom systému nikdy nepochyboval, pochyboval jsem o jednotlivcích."
"Jako komisař a ředitel závodů jste pod ohromným tlakem, abyste dělali ty správné věci a snad každé rozhodnutí se někomu líbit bude a někomu ne. Myslím si tedy, že odvádějí tu nejlepší práci, kterou dovedou. Musíme FIA podporovat, kdekoliv můžeme!" uzavírá diplomaticky 51letý Rakušan.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.
Lewis Hamilton v Barceloně bojoval s obtížemi a dojel původně sedmý, ale díky penalizaci Verstappena se posunul na šesté místo. Trať v Katalánsku mu ale příliš nevyhovovala a bude muset najít způsob, jak zlepšit svůj výkon do příštích závodů.
Max Verstappen obdržel od FIA tři trestné body za kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska. Spolu s dřívější desetisekundovou penalizací tak incident zasáhl nejen jeho výsledek v závodě, ale i bilanci v superlicenci. S celkovým počtem 11 bodů je úřadující mistr světa jediný bod od automatického zákazu startu v závodě.
Tři kola před cílem Velké ceny Španělska došlo k incidentu mezi Maxem Verstappenem a Georgem Russellem, při kterém Verstappen narazil do Russella. Za tuto kolizi obdržel Verstappen desetisekundovou penalizaci, která ho posunula z páté na desátou pozici a obdržel tři trestné body.
Aston Martin přišel o Lance Strolla ve Velké ceně Španělska kvůli zhoršujícím se bolestem pravé ruky a zápěstí, které ho nakonec donutily závod vynechat. Přesto se však objevily náznaky, že skutečný důvod jeho absence může být komplikovanější, než jak tým oficiálně uvádí.