Mercedes prožil ve Španělsku vydařený víkend, když se oba jeho piloti probojovali na pódiu - sklonit se museli pouze před uměním Maxe Verstappena. Po nasazení vylepšení, která fungovala, a posunu na druhou příčku mezi konstruktéry nyní svou pozornost soustředí na Red Bull.
Německý tým se na začátku sezóny trápil s výkonností svého balíku charakteristického ultra-úzkými bočnicemi. V Monaku poprvé nasadil klasické řešení po vzoru Red Bullu a na klasické závodní trati v Barceloně si hned dojel pro bronz a stříbro.
To týmu dalo naději, že s fungujícími novinkami našel ve vývoji ten správný směr, který by mu mohl pomoci opět se dostat na vítěznou vlnu, obzvlášť když se posunul mezi konstruktéry na druhé místo před Aston Martin a Ferrari.
Má nyní Mercedes dostatečně dobrou platformu na to, aby se posunul ještě výše? "Rozhodně. Během mého závodění vždy platilo, že když jste rychlí [v Barceloně], pak byste měli být rychlí všude," poukazuje Hamilton na dobré výsledky týmu na okruhu, který díky své všestrannosti dlouho sloužil pro testování monopostů.
"Kvůli tomu, jak tato auta fungují, mají trochu úzký provozní rámec, takže přijdou trati, kde možná nebude tak skvělá. Ale doufám, že tomu tak nebude," pokračuje sedminásobný šampion, který momentálně jedná o prodloužení své smlouvy se Stříbrnými šípy.
"Dostali jsme se na druhé místo v šampionátu konstruktérů a myslím, že máme ten nejsilnější tým, zejména jezdce - George [Russell] a já dosahujeme každý víkend skvělých výsledků," chlubí se Hamilton výkony, kterých dosahují i s méně konkurenceschopným vozem, než míval.
"Teď jen musíme trochu zvýšit výkonnost. Vím, že na tom všichni tvrdě pracují. Snad se nám v určité fázi podaří dostihnout tyto Red Bully," poukazuje britský pilot na své úhlavní soupeře.
V Kanadě to ale tento víkend budou mít náročné. "Faktem je, že tento balík vylepšení funguje dobře na okruzích, jako je Barcelona, se spoustou rychlých částí. Více se nám daří na rychlých okruzích, kde jste limitování předními pneumatikami. Montreal je hodně odlišný. Nachází se na něm více pomalých zatáček, celkem hodně rovinek s plným plynem. Čekáme, že to tam bude náročnější," podotýká šéfinženýr Andrew Shovlin.
"Nemyslíme si, že to tam budeme mít s Red Bullem na těsno. Čekáme, že Kanada bude větší výzvou než neděle prožitá v Barceloně. Bude se více podobat dřívějším závodem, kdy jsme si to rozdávali s Ferrari, Astony a nyní se do této skupiny přidalo Alpine," pokračuje.
"Ale je tam skvělé závodění. Bude to dobrá zábava a rozhodně budeme bojovat o to, abychom z výkonnosti vyždímali co nejvíce. Podle toho, jak si nyní stojí pole, můžete být druzí nebo desátí - rozděluje to jen pár desetinek," dodává Shovlin.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.