Mercedes prožil ve Španělsku vydařený víkend, když se oba jeho piloti probojovali na pódiu - sklonit se museli pouze před uměním Maxe Verstappena. Po nasazení vylepšení, která fungovala, a posunu na druhou příčku mezi konstruktéry nyní svou pozornost soustředí na Red Bull.
Německý tým se na začátku sezóny trápil s výkonností svého balíku charakteristického ultra-úzkými bočnicemi. V Monaku poprvé nasadil klasické řešení po vzoru Red Bullu a na klasické závodní trati v Barceloně si hned dojel pro bronz a stříbro.
To týmu dalo naději, že s fungujícími novinkami našel ve vývoji ten správný směr, který by mu mohl pomoci opět se dostat na vítěznou vlnu, obzvlášť když se posunul mezi konstruktéry na druhé místo před Aston Martin a Ferrari.
Má nyní Mercedes dostatečně dobrou platformu na to, aby se posunul ještě výše? "Rozhodně. Během mého závodění vždy platilo, že když jste rychlí [v Barceloně], pak byste měli být rychlí všude," poukazuje Hamilton na dobré výsledky týmu na okruhu, který díky své všestrannosti dlouho sloužil pro testování monopostů.
"Kvůli tomu, jak tato auta fungují, mají trochu úzký provozní rámec, takže přijdou trati, kde možná nebude tak skvělá. Ale doufám, že tomu tak nebude," pokračuje sedminásobný šampion, který momentálně jedná o prodloužení své smlouvy se Stříbrnými šípy.
"Dostali jsme se na druhé místo v šampionátu konstruktérů a myslím, že máme ten nejsilnější tým, zejména jezdce - George [Russell] a já dosahujeme každý víkend skvělých výsledků," chlubí se Hamilton výkony, kterých dosahují i s méně konkurenceschopným vozem, než míval.
"Teď jen musíme trochu zvýšit výkonnost. Vím, že na tom všichni tvrdě pracují. Snad se nám v určité fázi podaří dostihnout tyto Red Bully," poukazuje britský pilot na své úhlavní soupeře.
V Kanadě to ale tento víkend budou mít náročné. "Faktem je, že tento balík vylepšení funguje dobře na okruzích, jako je Barcelona, se spoustou rychlých částí. Více se nám daří na rychlých okruzích, kde jste limitování předními pneumatikami. Montreal je hodně odlišný. Nachází se na něm více pomalých zatáček, celkem hodně rovinek s plným plynem. Čekáme, že to tam bude náročnější," podotýká šéfinženýr Andrew Shovlin.
"Nemyslíme si, že to tam budeme mít s Red Bullem na těsno. Čekáme, že Kanada bude větší výzvou než neděle prožitá v Barceloně. Bude se více podobat dřívějším závodem, kdy jsme si to rozdávali s Ferrari, Astony a nyní se do této skupiny přidalo Alpine," pokračuje.
"Ale je tam skvělé závodění. Bude to dobrá zábava a rozhodně budeme bojovat o to, abychom z výkonnosti vyždímali co nejvíce. Podle toho, jak si nyní stojí pole, můžete být druzí nebo desátí - rozděluje to jen pár desetinek," dodává Shovlin.
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.