Mercedes prožil ve Španělsku vydařený víkend, když se oba jeho piloti probojovali na pódiu - sklonit se museli pouze před uměním Maxe Verstappena. Po nasazení vylepšení, která fungovala, a posunu na druhou příčku mezi konstruktéry nyní svou pozornost soustředí na Red Bull.
Německý tým se na začátku sezóny trápil s výkonností svého balíku charakteristického ultra-úzkými bočnicemi. V Monaku poprvé nasadil klasické řešení po vzoru Red Bullu a na klasické závodní trati v Barceloně si hned dojel pro bronz a stříbro.
To týmu dalo naději, že s fungujícími novinkami našel ve vývoji ten správný směr, který by mu mohl pomoci opět se dostat na vítěznou vlnu, obzvlášť když se posunul mezi konstruktéry na druhé místo před Aston Martin a Ferrari.
Má nyní Mercedes dostatečně dobrou platformu na to, aby se posunul ještě výše? "Rozhodně. Během mého závodění vždy platilo, že když jste rychlí [v Barceloně], pak byste měli být rychlí všude," poukazuje Hamilton na dobré výsledky týmu na okruhu, který díky své všestrannosti dlouho sloužil pro testování monopostů.
"Kvůli tomu, jak tato auta fungují, mají trochu úzký provozní rámec, takže přijdou trati, kde možná nebude tak skvělá. Ale doufám, že tomu tak nebude," pokračuje sedminásobný šampion, který momentálně jedná o prodloužení své smlouvy se Stříbrnými šípy.
"Dostali jsme se na druhé místo v šampionátu konstruktérů a myslím, že máme ten nejsilnější tým, zejména jezdce - George [Russell] a já dosahujeme každý víkend skvělých výsledků," chlubí se Hamilton výkony, kterých dosahují i s méně konkurenceschopným vozem, než míval.
"Teď jen musíme trochu zvýšit výkonnost. Vím, že na tom všichni tvrdě pracují. Snad se nám v určité fázi podaří dostihnout tyto Red Bully," poukazuje britský pilot na své úhlavní soupeře.
V Kanadě to ale tento víkend budou mít náročné. "Faktem je, že tento balík vylepšení funguje dobře na okruzích, jako je Barcelona, se spoustou rychlých částí. Více se nám daří na rychlých okruzích, kde jste limitování předními pneumatikami. Montreal je hodně odlišný. Nachází se na něm více pomalých zatáček, celkem hodně rovinek s plným plynem. Čekáme, že to tam bude náročnější," podotýká šéfinženýr Andrew Shovlin.
"Nemyslíme si, že to tam budeme mít s Red Bullem na těsno. Čekáme, že Kanada bude větší výzvou než neděle prožitá v Barceloně. Bude se více podobat dřívějším závodem, kdy jsme si to rozdávali s Ferrari, Astony a nyní se do této skupiny přidalo Alpine," pokračuje.
"Ale je tam skvělé závodění. Bude to dobrá zábava a rozhodně budeme bojovat o to, abychom z výkonnosti vyždímali co nejvíce. Podle toho, jak si nyní stojí pole, můžete být druzí nebo desátí - rozděluje to jen pár desetinek," dodává Shovlin.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.