Třetímu volnému tréninku v Miami opanoval Max Verstappen s náskokem 4 desetin na druhého Leclerca. Dále se s minimálním rozestupem seřadili Pérez se Sainzem. V dobrém světle se ukázali jezdci stáje Alpine, ale nedařilo se jezdcům McLarenu a AlphaTauri.
Příjemné teplotní podmínky opanovaly třetímu volnému tréninku v Miami. Ale úsměv na tvářích jednotlivých jezdců kazil nepříjemný vítr a možnost bouřky při nedělním závodě.
Benchmark třetího volného tréninku na jednom z městských okruhů v kalendáři F1 stanovil Esteban Ocon (1:31,125), který byl o 22 tisícin rychlejší než Lewis Hamilton. Před tuto dvojici se na nejměkčí směsi dostal tandem vozů Ferrari v pořadí Sainz a Leclerc.
Časy italského týmu nebyly nejlepší, což dokazovaly časy rudých býků, ale po odjetí dalších kol se dokázal Leclerc se Sainzem Red Bullu vyrovnat.
Po první čtvrtině FP3 byl s časem 1:27,969 nejrychlejší Verstappen před Pérezem (+0,672) a Alonsem (+1,040). Právě Alonso, Ocon a Gasly byli jediní, kteří svá nejrychlejší kola odjeli na středně tvrdé směsi. Tandem značky Red Bull rozdělil až Leclerc, ale i vedle jeho jména svítila ztráta šesti desetin na nejrychlejšího Verstappena.
Se zrychlováním časů přibývalo i incidentů na trati - v 17. zatáčce probrzdil Albon, Alonso či Hamilton, na stejném místě jako Leclerc v FP2 chyboval Sainz a Nico Hülkenberg. Právě Španěl ve službách Ferrari se po 30 minutách dokázal Verstappenovi přiblížit nejblíž, ale stále mu chybělo 156 tisícin.
Beautiful... a golf ball perfectly on the green ⛳️😉Albon gets a bit wide, but a quick flick-spin gets him back in the right direction#MiamiGP #F1 pic.twitter.com/OQPayGqV1v
— Formula 1 (@F1) May 6, 2023Po zrychlení Verstappena o další 3 desetiny se výsledky stabilizovaly a týmy spíš pracovaly na svých vozech. Za teploty dosahující téměř 30 °C kroužil na trati například Russell, který si stěžoval na řízení svého vozu.
Při snaze o zrychlení pořádně zatrnulo Norrisovi, ale incident se naštěstí obešel beze škod.
Scary moment for Lando Norris as his car snaps on him on a fast lap 🫣#F1 #MiamiGP pic.twitter.com/o239T78pih
— Autosport (@autosport) May 6, 2023
V dobrém světle se před koncem kvalifikační generálky ukázali Ocon s Gaslym - oba zajeli téměř identické časy se ztrátou 8 desetin na nejrychlejšího. Zrychlil i Leclerc, ale i tak byl Verstappen o 4 desetiny nejrychlejším jezdcem třetího volného tréninku v Miami.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.