Třetímu volnému tréninku v Miami opanoval Max Verstappen s náskokem 4 desetin na druhého Leclerca. Dále se s minimálním rozestupem seřadili Pérez se Sainzem. V dobrém světle se ukázali jezdci stáje Alpine, ale nedařilo se jezdcům McLarenu a AlphaTauri.
Příjemné teplotní podmínky opanovaly třetímu volnému tréninku v Miami. Ale úsměv na tvářích jednotlivých jezdců kazil nepříjemný vítr a možnost bouřky při nedělním závodě.
Benchmark třetího volného tréninku na jednom z městských okruhů v kalendáři F1 stanovil Esteban Ocon (1:31,125), který byl o 22 tisícin rychlejší než Lewis Hamilton. Před tuto dvojici se na nejměkčí směsi dostal tandem vozů Ferrari v pořadí Sainz a Leclerc.
Časy italského týmu nebyly nejlepší, což dokazovaly časy rudých býků, ale po odjetí dalších kol se dokázal Leclerc se Sainzem Red Bullu vyrovnat.
Po první čtvrtině FP3 byl s časem 1:27,969 nejrychlejší Verstappen před Pérezem (+0,672) a Alonsem (+1,040). Právě Alonso, Ocon a Gasly byli jediní, kteří svá nejrychlejší kola odjeli na středně tvrdé směsi. Tandem značky Red Bull rozdělil až Leclerc, ale i vedle jeho jména svítila ztráta šesti desetin na nejrychlejšího Verstappena.
Se zrychlováním časů přibývalo i incidentů na trati - v 17. zatáčce probrzdil Albon, Alonso či Hamilton, na stejném místě jako Leclerc v FP2 chyboval Sainz a Nico Hülkenberg. Právě Španěl ve službách Ferrari se po 30 minutách dokázal Verstappenovi přiblížit nejblíž, ale stále mu chybělo 156 tisícin.
Beautiful... a golf ball perfectly on the green ⛳️😉Albon gets a bit wide, but a quick flick-spin gets him back in the right direction#MiamiGP #F1 pic.twitter.com/OQPayGqV1v
— Formula 1 (@F1) May 6, 2023Po zrychlení Verstappena o další 3 desetiny se výsledky stabilizovaly a týmy spíš pracovaly na svých vozech. Za teploty dosahující téměř 30 °C kroužil na trati například Russell, který si stěžoval na řízení svého vozu.
Při snaze o zrychlení pořádně zatrnulo Norrisovi, ale incident se naštěstí obešel beze škod.
Scary moment for Lando Norris as his car snaps on him on a fast lap 🫣#F1 #MiamiGP pic.twitter.com/o239T78pih
— Autosport (@autosport) May 6, 2023
V dobrém světle se před koncem kvalifikační generálky ukázali Ocon s Gaslym - oba zajeli téměř identické časy se ztrátou 8 desetin na nejrychlejšího. Zrychlil i Leclerc, ale i tak byl Verstappen o 4 desetiny nejrychlejším jezdcem třetího volného tréninku v Miami.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.