Technický ředitel Mercedesu promluvil o letošním problematickém monopostu W14 a o jeho vývoji. Chystají velké novinky, po jejichž nasazení by se chtěli dotáhnout na zatím dominantní Red Bull.
Mercedes sezónu nezačal tak, jak by si přál - očekávaného stažení ztráty na Red Bull se nedostavilo, místo toho má problémy i s Ferrari a Aston Martinem. V Austrálii ale přišla vzpruha, když George Russell vybojoval druhé místo na roštu a s Lewisem Hamiltonem chvíli v závodě vedli.
"Auto je spolehlivé, to je rozhodně jeho silnou stránkou. Má kolem sebe dvojici velmi dobrých jezdců. Je lepší než většina vozů v poli. Ale dokud nebude nejrychlejší, vždy jej všichni budeme považovat za slabé auto," popisuje Allison.
"Je adekvátně šetrné ke svým pneumatikám, ale není tak dobré, jako některá z aut, která jsme postavili v minulosti. Má více přítlaku než většina vozů na roštu, ale ne dostatek. Je jízdní vlastnosti trochu zaostávají za přáním a určitě je na nich třeba pracovat.
Ale nic z toho není žádným velkým objevem. Hovoříme o tom po většinu víkendů. Jde o součást toho, co musí tým vyřešit, abychom získali zpět do rukou vítězný materiál," říká technický ředitel Mercedesu před nadcházejícím závodním víkendem v Ázerbájdžánu.
Které okruhy by mu letos mohly sedět, aby tam mohli pomýšlet na vítězství? "Na to, v čem je vaše auto skvělé a v čem ne je ještě celkem brzy, protože nejde o pevnou věc. Jde o platformu, která se během roku neustále vyvíjí," odpovídá Allison.
"Pokud bych měl teď trochu vařit z vody, tak bych řekl, že bude o něco silnější na okruzích, kde jste limitováni předními pneumatikami spíše než hodně těmi zadními. Takže trať typu Bahrajn je celá o tom, jak auto pečuje o své zadní pneumatiky. Melbourne je spíše o těch předních, jako například i Barcelona či Silverstone," pokračuje.
Do Baku veze velký balík vylepšení a další jsou ve výrobě: "Tok nových dílů už začal. V podstatě máte každý závodní víkend odlišné auto. Někdy je těch novinek více, jindy méně. Ale nové věci jsme nasazovali v každém závodě."
"Baku nebude žádnou výjimkou a doufám, že v tom budeme i nadále pokračovat. Jste omezení rozpočtovým stropem a dalšími věcmi. Nacházíme se ale v části sezóny, kdy je k dispozici stále hodně palebné síly, aby se časy na kolo víkend od víkendu zlepšovaly," přibližuje Allison.
"My se soustředíme na oblasti, které poskytují na voze příležitost. Jak rychle je dokážeme využít s hardwarem nebo s odlišným přístupem a naplnit očekáváni, že během kteréhokoliv víkendu se naše šance zlepší? Zůstáváme nicméně realisty, pokud jde velkou výkonnost Red Bullu a zejména Maxe. Budou velmi hodnotnou konkurencí, kterou se budeme snažit dohnat a v patřičném čase předstihnout," dodává technický ředitel Mercedesu.
Christian Horner při Velké ceně Velké Británie otevřeně přirovnal Red Bull k Ferrari, což získalo nový rozměr poté, co byl sám nečekaně odvolán z vedení týmu Red Bull.
Alain Prost přiznal, že významně pomohl Oscaru Piastrimu na začátku jeho kariéry. Nyní ho podporuje v souboji o titul v roce 2025 proti týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Fernando Alonso přiznal, že celý tým Aston Martin se učí od Adriana Neweyho, který přináší širší pohled na to, jak by měl tým fungovat. Podle něj nejde jen o techniku, ale o komplexní přístup k práci celé organizace.
Šampion Super Formule Sho Tsuboi a rezervní jezdec Haasu Ryo Hirakawa otestují vůz VF-23 během testu TPC na okruhu Fuji. Pro oba Japonce půjde o cennou příležitost ukázat se v technice F1 na domácí trati.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.
Aston Martin spustil v červnu 2025 vlastní jezdeckou akademii. Cílem programu je vychovávat nové talenty pro budoucnost motorsportu, včetně Formule 1.
McLaren zatím nepolevuje a směřuje k snadnému obhájení titulu v Poháru konstruktérů. Tato sezona se rýsuje jako jedna z nejpřevratnějších a nejdominantnějších kapitol v historii F1.
Toto Wolff přiznává, že ne vždy souhlasil se stylem vedení FIA pod Mohammedem Ben Sulayemem. Uznává však, že jeho pevný postoj přinesl sportu určité výhody.
Odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu zasáhlo svět Formule 1 jako blesk z čistého nebe. Po letech úspěchů a dominance tak tým náhle ztrácí jednu ze svých klíčových postav.
Lewis Hamilton nedávno provedl zásadní změnu, která mu má pomoci lépe se adaptovat v novém týmu Ferrari. Tento krok je součástí jeho snahy urychlit proces zapracování a dosáhnout co nejrychlejšího zlepšení ve výkonech během sezóny.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.