Šéf Haasu Günther Steiner prozrazuje detaily o jednání s jeho jezdci. Daniel Ricciardo za ně letos mohl závodit, požadoval však příliš vysokou částku, proto vsadili na zkušeného Nica Hülkenberga, který se do F1 vrátil po menší přestávce.
Ricciardo, jenž nyní působí jako testovací pilot Red Bullu, by se rád vrátil příští rok k závodění v F1, s Haasem k tomu však s největší pravděpodobností nedojde. Když loni přišel o své místo u McLaren, chvíli s vedením americké stáje vyjednával.
"Chtěl zk*** 10 milionů [dolarů]. Minimálně," prozrazuje bez okolků Steiner, jenž se po sérii bouraček raději rozloučil s Mickem Schumacherem, který má podle něj k talentu svého otce hodně daleko.
Nakonec sáhl po Hülkenbergovi, který tři roky v F1 nezávodil. A se svým rozhodnutím je velmi spokojený, Němec po svém návratu dokonce předčí stálici týmů Kevina Magnussen.
"Myslím, že Nico se s námi cítí dobře. Tým a inženýři s ním moc rádi pracují. Týmu svými zkušenostmi hodně pomáhá a posouvá nás dále," pochvaluje si šéf Haasu přínos 35letého pilota, jenž v poslední GP Austrálie vybojoval 6 bodů.
Navíc s ním má i dobrý osobní vztah, "velmi snadno" se s ním vychází: "Když ho potřebuji, tak je tady pro mě. A když on potřebuje mě, jsem tady pro něj," popisuje Steiner.
Z toho by se mohlo zdát, že má Hülkenberg své prodloužení smlouvy na sezónu 2024 již v kapse, podle jeho šéfa tomu tak ale není: "Záleží na tom, zda s ním budeme spokojeni či nikoliv."
"Také se budeme muset podívat, jaké jsou alternativy, a o tom to všechno je. Někdy je důležité udržet status quo a získat tím doma určitý pokoj a klid. Ale ještě jsme o jezdcích či prodlouženích nehovořili," pokračuje šéf Haasu.
Nevylučuje ani opětovná jednání s Ricciardem, jenž se nechal slyšet, že se chce vrátit pouze se špičkovým týmem. "V určitou chvíli s ním možná promluvím. Všichni budou chtít oslovit Dannyho po roční přestávce, ale nemůžu nic slibovat. Obzvlášť pokud naši dva kluci budou odvádět dobrou práci. Navíc mám letos nového jezdce, takže mu budu muset dát trochu šanci," usmívá se Steiner.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.