Šéf Haasu Günther Steiner prozrazuje detaily o jednání s jeho jezdci. Daniel Ricciardo za ně letos mohl závodit, požadoval však příliš vysokou částku, proto vsadili na zkušeného Nica Hülkenberga, který se do F1 vrátil po menší přestávce.
Ricciardo, jenž nyní působí jako testovací pilot Red Bullu, by se rád vrátil příští rok k závodění v F1, s Haasem k tomu však s největší pravděpodobností nedojde. Když loni přišel o své místo u McLaren, chvíli s vedením americké stáje vyjednával.
"Chtěl zk*** 10 milionů [dolarů]. Minimálně," prozrazuje bez okolků Steiner, jenž se po sérii bouraček raději rozloučil s Mickem Schumacherem, který má podle něj k talentu svého otce hodně daleko.
Nakonec sáhl po Hülkenbergovi, který tři roky v F1 nezávodil. A se svým rozhodnutím je velmi spokojený, Němec po svém návratu dokonce předčí stálici týmů Kevina Magnussen.
"Myslím, že Nico se s námi cítí dobře. Tým a inženýři s ním moc rádi pracují. Týmu svými zkušenostmi hodně pomáhá a posouvá nás dále," pochvaluje si šéf Haasu přínos 35letého pilota, jenž v poslední GP Austrálie vybojoval 6 bodů.
Navíc s ním má i dobrý osobní vztah, "velmi snadno" se s ním vychází: "Když ho potřebuji, tak je tady pro mě. A když on potřebuje mě, jsem tady pro něj," popisuje Steiner.
Z toho by se mohlo zdát, že má Hülkenberg své prodloužení smlouvy na sezónu 2024 již v kapse, podle jeho šéfa tomu tak ale není: "Záleží na tom, zda s ním budeme spokojeni či nikoliv."
"Také se budeme muset podívat, jaké jsou alternativy, a o tom to všechno je. Někdy je důležité udržet status quo a získat tím doma určitý pokoj a klid. Ale ještě jsme o jezdcích či prodlouženích nehovořili," pokračuje šéf Haasu.
Nevylučuje ani opětovná jednání s Ricciardem, jenž se nechal slyšet, že se chce vrátit pouze se špičkovým týmem. "V určitou chvíli s ním možná promluvím. Všichni budou chtít oslovit Dannyho po roční přestávce, ale nemůžu nic slibovat. Obzvlášť pokud naši dva kluci budou odvádět dobrou práci. Navíc mám letos nového jezdce, takže mu budu muset dát trochu šanci," usmívá se Steiner.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.