Soupeři Red Bull brzy dostihnou, jeho náskok se podle šéfa Haasu Günthera Steinera kvůli penalizaci dále už rozhodně nebude zvětšovat.
Rakouská stáj po zisku titulu v loňské sezóně pokračuje také letos v dominantních výkonech, když ovládla první tři letošní závody a na čele šampionátu konstruktérů má se 123 body výrazný náskok 58 bodů před druhým Aston Martinem.
Podle Steinera se nicméně jeho nadvláda bude postupně vytrácet: "Red Bull má momentálně výhodu, ale neřekl bych, že si ji udrží příštích 20 závodů - nebyl bych si tím jistý, protože všichni se dotahují a snad brzy přijdeme nato, jak Red Bull přišel ke svému náskoku a okopírujeme to nebo uděláme něco podobného."
"Všichni budou tvrdě pracovat a navíc nesmíte zapomenout, že Red Bull loni dostal penalizaci, takže letos během zimy mohli vyvíjet méně. Teoreticky tedy se už nemůžou o moc vzdálit," pokračuje šéf Haasu okupujícího se sedmi body sedmou příčku mezi týmy.
"Uvidíme, každopádně odvedli fantastickou práci a proto nemůžete za to obviňovat pravidla, protože když někdo odvede lepší práci než všichni ostatní, pak by měl získat výhodu," domnívá se dále Steiner, jenž společně s Christianem Hornerem vedl Red Bull během jeho počátků v F1, kdy bývalý majitel Dietrich Mateschitz odkoupil stáj Jaguar.
V Milton Keynes věří v sílu svého technického týmy a v to, že si navzdory zmíněnému trestu či ztrátě šéfa Aerodynamiky Dana Fallowse, který přešel k Aston Martinu, udrží svůj náskok a získají další titul.
"V historii se u nás zaměstnanci moc neměnili a je skvělé, že dáváme talentům příležitost se rozvíjet a dosahovat skvělé věci. Jsem rád, že Dan odvádí dobrou práci, ale jeho odchod dal šanci dalším inženýrům. Tým, který máme, je nyní ještě silnější než ten, který jsme měli před 2 roky. Vždy se díváme dovnitř a kupředu," popisuje šéf Red Bullu Christian Horner.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.