Soupeři Red Bull brzy dostihnou, jeho náskok se podle šéfa Haasu Günthera Steinera kvůli penalizaci dále už rozhodně nebude zvětšovat.
Rakouská stáj po zisku titulu v loňské sezóně pokračuje také letos v dominantních výkonech, když ovládla první tři letošní závody a na čele šampionátu konstruktérů má se 123 body výrazný náskok 58 bodů před druhým Aston Martinem.
Podle Steinera se nicméně jeho nadvláda bude postupně vytrácet: "Red Bull má momentálně výhodu, ale neřekl bych, že si ji udrží příštích 20 závodů - nebyl bych si tím jistý, protože všichni se dotahují a snad brzy přijdeme nato, jak Red Bull přišel ke svému náskoku a okopírujeme to nebo uděláme něco podobného."
"Všichni budou tvrdě pracovat a navíc nesmíte zapomenout, že Red Bull loni dostal penalizaci, takže letos během zimy mohli vyvíjet méně. Teoreticky tedy se už nemůžou o moc vzdálit," pokračuje šéf Haasu okupujícího se sedmi body sedmou příčku mezi týmy.
"Uvidíme, každopádně odvedli fantastickou práci a proto nemůžete za to obviňovat pravidla, protože když někdo odvede lepší práci než všichni ostatní, pak by měl získat výhodu," domnívá se dále Steiner, jenž společně s Christianem Hornerem vedl Red Bull během jeho počátků v F1, kdy bývalý majitel Dietrich Mateschitz odkoupil stáj Jaguar.
V Milton Keynes věří v sílu svého technického týmy a v to, že si navzdory zmíněnému trestu či ztrátě šéfa Aerodynamiky Dana Fallowse, který přešel k Aston Martinu, udrží svůj náskok a získají další titul.
"V historii se u nás zaměstnanci moc neměnili a je skvělé, že dáváme talentům příležitost se rozvíjet a dosahovat skvělé věci. Jsem rád, že Dan odvádí dobrou práci, ale jeho odchod dal šanci dalším inženýrům. Tým, který máme, je nyní ještě silnější než ten, který jsme měli před 2 roky. Vždy se díváme dovnitř a kupředu," popisuje šéf Red Bullu Christian Horner.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.