Soupeři Red Bull brzy dostihnou, jeho náskok se podle šéfa Haasu Günthera Steinera kvůli penalizaci dále už rozhodně nebude zvětšovat.
Rakouská stáj po zisku titulu v loňské sezóně pokračuje také letos v dominantních výkonech, když ovládla první tři letošní závody a na čele šampionátu konstruktérů má se 123 body výrazný náskok 58 bodů před druhým Aston Martinem.
Podle Steinera se nicméně jeho nadvláda bude postupně vytrácet: "Red Bull má momentálně výhodu, ale neřekl bych, že si ji udrží příštích 20 závodů - nebyl bych si tím jistý, protože všichni se dotahují a snad brzy přijdeme nato, jak Red Bull přišel ke svému náskoku a okopírujeme to nebo uděláme něco podobného."
"Všichni budou tvrdě pracovat a navíc nesmíte zapomenout, že Red Bull loni dostal penalizaci, takže letos během zimy mohli vyvíjet méně. Teoreticky tedy se už nemůžou o moc vzdálit," pokračuje šéf Haasu okupujícího se sedmi body sedmou příčku mezi týmy.
"Uvidíme, každopádně odvedli fantastickou práci a proto nemůžete za to obviňovat pravidla, protože když někdo odvede lepší práci než všichni ostatní, pak by měl získat výhodu," domnívá se dále Steiner, jenž společně s Christianem Hornerem vedl Red Bull během jeho počátků v F1, kdy bývalý majitel Dietrich Mateschitz odkoupil stáj Jaguar.
V Milton Keynes věří v sílu svého technického týmy a v to, že si navzdory zmíněnému trestu či ztrátě šéfa Aerodynamiky Dana Fallowse, který přešel k Aston Martinu, udrží svůj náskok a získají další titul.
"V historii se u nás zaměstnanci moc neměnili a je skvělé, že dáváme talentům příležitost se rozvíjet a dosahovat skvělé věci. Jsem rád, že Dan odvádí dobrou práci, ale jeho odchod dal šanci dalším inženýrům. Tým, který máme, je nyní ještě silnější než ten, který jsme měli před 2 roky. Vždy se díváme dovnitř a kupředu," popisuje šéf Red Bullu Christian Horner.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.