Soupeři Red Bull brzy dostihnou, jeho náskok se podle šéfa Haasu Günthera Steinera kvůli penalizaci dále už rozhodně nebude zvětšovat.
Rakouská stáj po zisku titulu v loňské sezóně pokračuje také letos v dominantních výkonech, když ovládla první tři letošní závody a na čele šampionátu konstruktérů má se 123 body výrazný náskok 58 bodů před druhým Aston Martinem.
Podle Steinera se nicméně jeho nadvláda bude postupně vytrácet: "Red Bull má momentálně výhodu, ale neřekl bych, že si ji udrží příštích 20 závodů - nebyl bych si tím jistý, protože všichni se dotahují a snad brzy přijdeme nato, jak Red Bull přišel ke svému náskoku a okopírujeme to nebo uděláme něco podobného."
"Všichni budou tvrdě pracovat a navíc nesmíte zapomenout, že Red Bull loni dostal penalizaci, takže letos během zimy mohli vyvíjet méně. Teoreticky tedy se už nemůžou o moc vzdálit," pokračuje šéf Haasu okupujícího se sedmi body sedmou příčku mezi týmy.
"Uvidíme, každopádně odvedli fantastickou práci a proto nemůžete za to obviňovat pravidla, protože když někdo odvede lepší práci než všichni ostatní, pak by měl získat výhodu," domnívá se dále Steiner, jenž společně s Christianem Hornerem vedl Red Bull během jeho počátků v F1, kdy bývalý majitel Dietrich Mateschitz odkoupil stáj Jaguar.
V Milton Keynes věří v sílu svého technického týmy a v to, že si navzdory zmíněnému trestu či ztrátě šéfa Aerodynamiky Dana Fallowse, který přešel k Aston Martinu, udrží svůj náskok a získají další titul.
"V historii se u nás zaměstnanci moc neměnili a je skvělé, že dáváme talentům příležitost se rozvíjet a dosahovat skvělé věci. Jsem rád, že Dan odvádí dobrou práci, ale jeho odchod dal šanci dalším inženýrům. Tým, který máme, je nyní ještě silnější než ten, který jsme měli před 2 roky. Vždy se díváme dovnitř a kupředu," popisuje šéf Red Bullu Christian Horner.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.