Komise F1 včera v Londýně podpořila návrh nové kvalifikace, který předložil prezident Mezinárodní automobilové federace FIA Max Mosley.
Pokud bude ve středu návrh schválen i na grémiu FIA, čeká nás pravděpodobně od nové sezony opět napínavá kvalifikace.
Ta bude rozdělena do tří částí, 15 + 15 + 30 min. Po první bude vyřazeno z dalších bojů pět nejpomalejších jezdců, obdobně i po druhé patnáctiminutovce.
Do závěrečných bojů nastoupí jezdci s přesně zváženým množstvím paliva, se kterým budou po doplnění startovat i do závodu.
Nejlepší čas je logicky možné dosáhnout s co možná nejmenším množstvím paliva, dá se tedy předpokládat, že za normálních podmínek bude nejrychlejších deset vozů kroužit po dráze, přičemž v závěru jezdci přezují na nové pneumatiky a budou honit každou tisícinu vteřiny.
"Doplněním původního paliva budou jezdci motivováni neustále kroužit po okruhu," vysvětluje Max Mosley.
Kromě prvních deseti vozů bude moci zbytek startovního pole do závodu natankovat palivo podle aktuální situace a zvolené závodní strategie.
S kvalifikací na GP Číny 2005 tak s největší pravděpodobností nadobro skončilo období letmých kol, která zapříčinila přes prvotní optimismus nižší sledovanost televizních přenosů a nezájem diváků.
Foto: Jordan Grand Prix
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.