McLaren sází ve Formuli 1 na mládí, když k Landovi Norrisovi povolal nováčka Oscara Piastriho, Haas naopak na zkušenosti starších pilotů Kevina Magnussena a navrátilce Nica Hülkenberga. Proč jsou tyto týmy spokojené s odlišnými přístupy?
Piastri sice zažil v Bahrajnu frustrující debut, když po chybách nepostoupil do Q2 a ze závodu jej vyřadili problémy s elektrické problémy pohonné jednotky, v Džiddě však předvedl parádní výkon, když postoupil až do závěrečná části kvalifikace, aby do Velké ceny Saúdské Arábie startoval z 8. místa.
"Pozorovali jsme fakt velký pokrok Oscara. Lando je samozřejmě naprostou jistotou. U Landa víme, jak je na tom. To jsou pozitivní věci, pro mě však to hlavní zůstává stejné. Musíme tvrdě pracovat na vylepšení vozu a vrátit se v závodění tam, kam patříme," říká šéf McLarenu Andrea Stella.
Udělal podle něj Piastri najednou takový pokrok mezi dvěma podniky? "Neřekl bych, že udělal velký pokrok. podle mě se zlepšuje s každou částí. Ale když se ohlédnete zpět, v 1. tréninku byl trochu konkurenceschopnější než v Bahrajnu, v tom druhém byl ještě blíže a ve třetím se Landovi v podstatě vyrovnal. Stavěl na tom v kvalifikaci a pak v závodě předvedl velmi silnou formu. Podle mě jde o neustálé pokrok, což je nakonec ten plán, který jsme měli s Oscarem," odpovídá Stella.
Nyní jeho nováčka čeká domácí víkend: "Je velmi klidný klukem, udrží se ve své bublině. Ale rozhodně musíme zajistit, aby se mohl soustředit na závodění a na udržení výjimečného tempa pokroku mezi každou částí víkendu."
Jak bude Melbourne svědčit jejich vozu MCL60? "Trať je z pohledu přilnavosti asfaltu, rychlosti v zatáčkách podobná spíše Saúdské Arábii než Bahrajnu. Takže se na ni těšíme s tím, že budeme moci znovu bojovat o Q3 a body v závodě," dodává Stella.
Haas preferuje zkušenostiZmiňovaný Haas již má nováčku dost, po loňské sezóně se zbavil Micka Schumachera a po dvou velkých cenách je jeho šéf Günther Steiner moc rád, že vzali Hülkenberga, byť nějakou dobu nezávodil: "Myslím, že nám dál to, co jsme hledali. A hned jsme to mohli pozorovat. Kevin se v kvalifikaci trápil, Nico nikoliv."
Uvědomuje si, že zkušenosti 35letého německého jezdce jim můžou pomoci: "Proto jsme jej vzali. Myslíte si, že to říkám, protože se můžu ohlédnout zpět, ale my jsme všichni věděli, kudy se všichni v rámci těchto pravidel budou ubírat."
"Všechno se sbližuje. A malé, nebo spíše velké věci, jako je jezdec, udělají rozdíl, už jen v tom dostat hned to nejlepší. A to jsme chtěli, zkrátka zkušeného jezdce, který nás může navést tímto směrem. Takže jsme samozřejmě velmi spokojeni s tím, jak to dopadlo," pokračuje Steiner.
Hülkenberg, jenž ve 183 velkých cenách nasbíral za svou kariéru již 521 bodů, v obou letošních kvalifikacích Magnussena porazil: v Bahrajnu skončil 10. a v Saúdské Arábii 11., zatímco jeho týmový kolega vybojoval 17. a 13. pozici.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.