McLaren sází ve Formuli 1 na mládí, když k Landovi Norrisovi povolal nováčka Oscara Piastriho, Haas naopak na zkušenosti starších pilotů Kevina Magnussena a navrátilce Nica Hülkenberga. Proč jsou tyto týmy spokojené s odlišnými přístupy?
Piastri sice zažil v Bahrajnu frustrující debut, když po chybách nepostoupil do Q2 a ze závodu jej vyřadili problémy s elektrické problémy pohonné jednotky, v Džiddě však předvedl parádní výkon, když postoupil až do závěrečná části kvalifikace, aby do Velké ceny Saúdské Arábie startoval z 8. místa.
"Pozorovali jsme fakt velký pokrok Oscara. Lando je samozřejmě naprostou jistotou. U Landa víme, jak je na tom. To jsou pozitivní věci, pro mě však to hlavní zůstává stejné. Musíme tvrdě pracovat na vylepšení vozu a vrátit se v závodění tam, kam patříme," říká šéf McLarenu Andrea Stella.
Udělal podle něj Piastri najednou takový pokrok mezi dvěma podniky? "Neřekl bych, že udělal velký pokrok. podle mě se zlepšuje s každou částí. Ale když se ohlédnete zpět, v 1. tréninku byl trochu konkurenceschopnější než v Bahrajnu, v tom druhém byl ještě blíže a ve třetím se Landovi v podstatě vyrovnal. Stavěl na tom v kvalifikaci a pak v závodě předvedl velmi silnou formu. Podle mě jde o neustálé pokrok, což je nakonec ten plán, který jsme měli s Oscarem," odpovídá Stella.
Nyní jeho nováčka čeká domácí víkend: "Je velmi klidný klukem, udrží se ve své bublině. Ale rozhodně musíme zajistit, aby se mohl soustředit na závodění a na udržení výjimečného tempa pokroku mezi každou částí víkendu."
Jak bude Melbourne svědčit jejich vozu MCL60? "Trať je z pohledu přilnavosti asfaltu, rychlosti v zatáčkách podobná spíše Saúdské Arábii než Bahrajnu. Takže se na ni těšíme s tím, že budeme moci znovu bojovat o Q3 a body v závodě," dodává Stella.
Haas preferuje zkušenostiZmiňovaný Haas již má nováčku dost, po loňské sezóně se zbavil Micka Schumachera a po dvou velkých cenách je jeho šéf Günther Steiner moc rád, že vzali Hülkenberga, byť nějakou dobu nezávodil: "Myslím, že nám dál to, co jsme hledali. A hned jsme to mohli pozorovat. Kevin se v kvalifikaci trápil, Nico nikoliv."
Uvědomuje si, že zkušenosti 35letého německého jezdce jim můžou pomoci: "Proto jsme jej vzali. Myslíte si, že to říkám, protože se můžu ohlédnout zpět, ale my jsme všichni věděli, kudy se všichni v rámci těchto pravidel budou ubírat."
"Všechno se sbližuje. A malé, nebo spíše velké věci, jako je jezdec, udělají rozdíl, už jen v tom dostat hned to nejlepší. A to jsme chtěli, zkrátka zkušeného jezdce, který nás může navést tímto směrem. Takže jsme samozřejmě velmi spokojeni s tím, jak to dopadlo," pokračuje Steiner.
Hülkenberg, jenž ve 183 velkých cenách nasbíral za svou kariéru již 521 bodů, v obou letošních kvalifikacích Magnussena porazil: v Bahrajnu skončil 10. a v Saúdské Arábii 11., zatímco jeho týmový kolega vybojoval 17. a 13. pozici.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.