McLaren sází ve Formuli 1 na mládí, když k Landovi Norrisovi povolal nováčka Oscara Piastriho, Haas naopak na zkušenosti starších pilotů Kevina Magnussena a navrátilce Nica Hülkenberga. Proč jsou tyto týmy spokojené s odlišnými přístupy?
Piastri sice zažil v Bahrajnu frustrující debut, když po chybách nepostoupil do Q2 a ze závodu jej vyřadili problémy s elektrické problémy pohonné jednotky, v Džiddě však předvedl parádní výkon, když postoupil až do závěrečná části kvalifikace, aby do Velké ceny Saúdské Arábie startoval z 8. místa.
"Pozorovali jsme fakt velký pokrok Oscara. Lando je samozřejmě naprostou jistotou. U Landa víme, jak je na tom. To jsou pozitivní věci, pro mě však to hlavní zůstává stejné. Musíme tvrdě pracovat na vylepšení vozu a vrátit se v závodění tam, kam patříme," říká šéf McLarenu Andrea Stella.
Udělal podle něj Piastri najednou takový pokrok mezi dvěma podniky? "Neřekl bych, že udělal velký pokrok. podle mě se zlepšuje s každou částí. Ale když se ohlédnete zpět, v 1. tréninku byl trochu konkurenceschopnější než v Bahrajnu, v tom druhém byl ještě blíže a ve třetím se Landovi v podstatě vyrovnal. Stavěl na tom v kvalifikaci a pak v závodě předvedl velmi silnou formu. Podle mě jde o neustálé pokrok, což je nakonec ten plán, který jsme měli s Oscarem," odpovídá Stella.
Nyní jeho nováčka čeká domácí víkend: "Je velmi klidný klukem, udrží se ve své bublině. Ale rozhodně musíme zajistit, aby se mohl soustředit na závodění a na udržení výjimečného tempa pokroku mezi každou částí víkendu."
Jak bude Melbourne svědčit jejich vozu MCL60? "Trať je z pohledu přilnavosti asfaltu, rychlosti v zatáčkách podobná spíše Saúdské Arábii než Bahrajnu. Takže se na ni těšíme s tím, že budeme moci znovu bojovat o Q3 a body v závodě," dodává Stella.
Haas preferuje zkušenostiZmiňovaný Haas již má nováčku dost, po loňské sezóně se zbavil Micka Schumachera a po dvou velkých cenách je jeho šéf Günther Steiner moc rád, že vzali Hülkenberga, byť nějakou dobu nezávodil: "Myslím, že nám dál to, co jsme hledali. A hned jsme to mohli pozorovat. Kevin se v kvalifikaci trápil, Nico nikoliv."
Uvědomuje si, že zkušenosti 35letého německého jezdce jim můžou pomoci: "Proto jsme jej vzali. Myslíte si, že to říkám, protože se můžu ohlédnout zpět, ale my jsme všichni věděli, kudy se všichni v rámci těchto pravidel budou ubírat."
"Všechno se sbližuje. A malé, nebo spíše velké věci, jako je jezdec, udělají rozdíl, už jen v tom dostat hned to nejlepší. A to jsme chtěli, zkrátka zkušeného jezdce, který nás může navést tímto směrem. Takže jsme samozřejmě velmi spokojeni s tím, jak to dopadlo," pokračuje Steiner.
Hülkenberg, jenž ve 183 velkých cenách nasbíral za svou kariéru již 521 bodů, v obou letošních kvalifikacích Magnussena porazil: v Bahrajnu skončil 10. a v Saúdské Arábii 11., zatímco jeho týmový kolega vybojoval 17. a 13. pozici.
Liam Lawson dostal minimální čas na adaptaci na monopost Red Bullu, a po pouhých dvou závodech musel uvolnit místo Yukimu Tsundovi. Giedo van der Garde tento krok označuje za nespravedlivý, přičemž srovnává situaci s šikanou.
Red Bull se stále snaží najít ideálního týmového kolegu pro Maxe Verstappena, ale žádný jezdec zatím dlouhodobě neobstál pod tlakem ani nedosáhl jeho úrovně. Nyní do svých služeb povolal Yukiho Tsunodu. Je to dobrá strategie?
Yuki Tsunoda dostal životní šanci! Red Bull potvrdil, že japonský jezdec nahradí Sergia Péreze a dokončí sezónu 2025 po boku Maxe Verstappena.
Red Bull provedl nečekanou změnu ve své jezdecké sestavě – Liam Lawson byl po dvou závodech odsunut do týmu Racing Bulls, zatímco Yuki Tsunoda získal místo vedle Maxe Verstappena pro Velkou cenu Japonska F1.
Šéf Mercedesu Toto Wolff naznačuje, že Red Bull by mohl urychlit přechod na motory V10, pokud má obavy ohledně nadcházejících změn. Varuje však, že by bylo pro F1 nevhodné a trapné předčasně zrušit pravidla pro rok 2026, což by poškodilo důvěru mezi výrobci.
Po pouhých dvou závodech byl Liam Lawson z Red Bullu odvolán, ale nyní se mu naskýtá příležitost znovu nastartovat svou kariéru v prostředí, které dobře zná a kde může znovu ukázat svůj potenciál.
Další změna v týmu Red Bull, když po neúspěchu svého předchůdce musí opustit tým další Verstappenův kolega. Na jeho místo přichází Júki Cunoda, který vzbuzuje velká očekávání, ale zůstává otázkou, zda má dostatek schopností, aby se vyrovnal vysokým nárokům a stal se skutečným konkurentem na vrcholu světového motorsportu.
Red Bull oficiálně potvrdil, že od nadcházející Velké ceny Japonska dojde k výměně mezi Liamem Lawsonem a Júkim Cunodou. Tým zdůraznil, že rozhodnutí má za cíl nejen posílit Cunodovy šance před domácím publikem, ale především zajistit další rozvoj a ochranu Lawsona v rámci dlouhodobé strategie.
Red Bull je známý svou nekompromisní politikou vůči jezdcům a častými změnami už během sezóny. S dalším možným přeskupením na obzoru stojí za to připomenout si, jak podobné kroky v minulosti ovlivnily tým i samotné závodníky.
Šéf Ferrari Fred Vasseur hodnotí začlenění Lewise Hamiltona do týmu jako postupný proces s viditelnými změnami, avšak bez zásadního odklonu od jeho závodního stylu.
Sezóna 2025 Formule 1 teprve odstartovala a už přicházejí spekulace, snad i jasné zprávy o změnách v týmu Red Bull Racing. Tým hledá náhradu za Liama Lawsona. Je však opravdu Lawson tím, kdo selhal, nebo je problém v druhém sedadle Red Bullu hlubší, než se zdá?
Ferrari zažilo víkend plný zklamání, když tým vlastními chybami zabil šance oběma svým hvězdným jezdcům na dobré umístění v rámci během Velké ceny Číny. Tým způsobil jejich vyloučení ze závodu kvůli zbytečným a neuváženým porušením pravidel.