Lance Stroll vynechal kvůli zranění předsezónní testy a je otázkou, jestli stihne začátek sezony. K jakému řešení Aston Martin sáhne, pokud Kanaďan nebude v Bahrajnu připraven závodit?
Spekulovalo se, že by mohlo dojít na Sebastiana Vettela, který po loňské sezoně ukončil kariéru. Tuhle variantu ale představitelé týmu dementovali. Zákulisní informace hovoří o tom, že nabídku smetl ze stolu sám Vettel. Pro mnohé fanoušky je to škoda, protože vidět souboj Vettela s Alonsem v identickém voze by zcela jistě bylo velmi zajímavé.
Aston Martinu tak prakticky zbyla jen jedna možnost. Tou je rezervní pilot stáje Felipe Drugovich, který Strolla nahradil už během testování. A pokud se Stroll nedá dohromady, nahradí jej Brazilec i v prvním závodě. Informaci potvrdili představitelé týmu. V rámci letošních testů odjel Drugovich s Aston Martinem přes 600 kilometrů.
Vedl si slušně. Předváděl vcelku rychlé a hlavně konstantní výkony. Z části proto, že letošní tmavě zelený vůz vypadá velmi dobře. Podle mnohých je to právě Aston Martin, kdo udělal během zimy největší výkonnostní pokrok. Někteří dokonce predikují, že Aston zatopí Mercedesu i Ferrari. Jestli k tomu opravdu dojde, se začneme dozvídat už tuto neděli, kdy sezona 2023 startuje prvním závodem v Bahrajnu.
An update on our driver line-up for the #BahrainGP. The team will continue to give Lance every chance to race, pending recovery from his injury. Should he not be fit to compete, then Felipe will drive the AMR23 alongside Fernando. pic.twitter.com/G0gtPt0tAh
— Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team (@AstonMartinF1) February 26, 2023Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.