Mercedes je devátým týmem v pořadí, který odhalil svůj monopost pro sezónu 2023. Po loňském propadáku by se chtěl vrátit tam, kde se nacházel v předchozích letech, kdy kraloval Formuli 1.
V zákulisí jsou připraveni všichni členové tým včetně šéfa Tota Wolffa a závodních pilotů Lewise Hamiltona, Georgea Russella a rezervního jezdce Micka Schumachera.
Mercedes se vrátil k černé barvě, což je dáno i snahou snížit hmotnost, ale zůstává u konceptu ultra-úzkých bočnic, byť jsou o něco širší i delší než u předchozího auta. Základní koncept W13 byl tedy zachován, tým se nyní zaměřil na klíčové výkonnosti oblasti.
Podle Wolffa se snažili "přijít na to, jak ušetřit každičký gram," W14 podle něj bude "dostatečně konkurenceschopný na to, aby bojoval na samotné špici startovního pole... Naše naděje a očekávání vždy odpovídají boji o titul. Naši soupeři byli minulý rok ale velmi silní, máme co dohánět."
Lewis Hamilton k tomu říká: "Jsem součástí tohoto týmu už více než deset let a úsilí všech mě nepřestává udivovat. Je to pro mě inspirující, jak pilně a vášnivě všichni lidé přistupují ke své práci."
Jeho týmový kolega Russell komentuje vzhled nového auta: "Esteticky vypadá skvěle. Je odvážné, agresivní a vyčnívá." I on oceňuje práci svého týmu: "Neuvěřitelně na mě zapůsobilo, jak vyvíjel auto během loňské sezóny. Během roku 2022 jsme se zlepšovali a moc se těšíme, jak se tento pokrok projeví po zimě."
FOTOGALERIE: Technické specifikace vozu W14Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.