Mercedes je devátým týmem v pořadí, který odhalil svůj monopost pro sezónu 2023. Po loňském propadáku by se chtěl vrátit tam, kde se nacházel v předchozích letech, kdy kraloval Formuli 1.
V zákulisí jsou připraveni všichni členové tým včetně šéfa Tota Wolffa a závodních pilotů Lewise Hamiltona, Georgea Russella a rezervního jezdce Micka Schumachera.
Mercedes se vrátil k černé barvě, což je dáno i snahou snížit hmotnost, ale zůstává u konceptu ultra-úzkých bočnic, byť jsou o něco širší i delší než u předchozího auta. Základní koncept W13 byl tedy zachován, tým se nyní zaměřil na klíčové výkonnosti oblasti.
Podle Wolffa se snažili "přijít na to, jak ušetřit každičký gram," W14 podle něj bude "dostatečně konkurenceschopný na to, aby bojoval na samotné špici startovního pole... Naše naděje a očekávání vždy odpovídají boji o titul. Naši soupeři byli minulý rok ale velmi silní, máme co dohánět."
Lewis Hamilton k tomu říká: "Jsem součástí tohoto týmu už více než deset let a úsilí všech mě nepřestává udivovat. Je to pro mě inspirující, jak pilně a vášnivě všichni lidé přistupují ke své práci."
Jeho týmový kolega Russell komentuje vzhled nového auta: "Esteticky vypadá skvěle. Je odvážné, agresivní a vyčnívá." I on oceňuje práci svého týmu: "Neuvěřitelně na mě zapůsobilo, jak vyvíjel auto během loňské sezóny. Během roku 2022 jsme se zlepšovali a moc se těšíme, jak se tento pokrok projeví po zimě."
FOTOGALERIE: Technické specifikace vozu W14Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.