Dalo by se říci, že historie se opakuje. Michael Schumacher dovedl na piedestal stáj Ferrari a ozdobil své působení pěti tituly. Po krátké pauze pak "učil jezdit" Mercedes. A podobně na tom bude i jeho syn Mick, třebaže v poněkud jiných souvislostech a roli.
Přestože se syn sedminásobného mistra světa v roce 2022 snažil a co do výsledků si polepšil. Ani toho je však v F1 neudrželo. Tým Haas nejspíš sečetl plusy, mínusy, vraky a body a vyhodnotil jako větší naději Mickova krajana Nica Hülkenberga. Za Micka přijde Nico, jméno Schumacher opět mizí z F1. Zda navždy či jen na čas, to se teprve uvidí...
Ale Mick se rozhodně s F1 jako takovou neloučí. Už v Abú Dhabí šéf Mercedesu Toto Wolff potvrdil, že navázal s mladým Schumacherem kontakty a doufá, že povedou k úspěšné dohodě. Co se jevilo jako téměř povídka z oblasti sci-fi, se nakonec stává skutkem. Poté, co Schumacher rozvázal své svazky se stájí Ferrari, nastoupí u týmu Mercedes jako rezervní pilot. Bude tedy přítomen na všech závodech budoucího ročníku a navíc se pustí do rozsáhlého programu týkajícího se práce na týmovém simulátoru, což povede k podpoře týmových pilotů Hamiltona a Russella.
"Jsem nadšený, že se stávám součástí týmu Mercedes jako rezervní pilot pro ročník 2023 a jsem odhodlán udělat vše, abych přispěl k jejich výkonnosti v tak vysoce konkurenčním a profesionálním prostředí. Beru to jako nový začátek, jsem nadšen a chtěl bych vyjádřit Totovi vděčnost, jako i všem zúčastněným za projevenou důvěru. F1 je fascinující svět, kde se neustále učíme, takže se těším, až nabytím větších znalostí budu moci vynaložit veškeré úsilí ve prospěch týmu Mercedes," okomentoval svůj příchod Mick Schumacher.
"Mick je talentovaný, mladý pilot a jsme potěšeni, že se stal součástí týmu. Je to tvrdý pracant, jeho přístup je klidný a metodický, hodlá se stále učit a jako pilot zlepšovat. Jsou to důležité vlastnosti a těší nás, že nám pomůže vyvíjet typ FW14. Je nám také jasné, že dvouleté zkušenosti ze závodu Grand Prix mu umožní v krátké době usednout do vozu F1 a kdykoli nahradit Lewise nebo George, kdyby to bylo potřeba," dodal k tomu Toto Wolff.
Mercedes musel nového rezervního pilota v každém případě sehnat, protože původní dvojice náhradníků má od příští sezóny nové smlouvy. Nick de Vries se přesunul do továrního týmu AlphaTauri, Stoffel Vandoorne zase zaujme u Aston Martinu stejný post jako Schumacher u Mercedesu.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.