Dalo by se říci, že historie se opakuje. Michael Schumacher dovedl na piedestal stáj Ferrari a ozdobil své působení pěti tituly. Po krátké pauze pak "učil jezdit" Mercedes. A podobně na tom bude i jeho syn Mick, třebaže v poněkud jiných souvislostech a roli.
Přestože se syn sedminásobného mistra světa v roce 2022 snažil a co do výsledků si polepšil. Ani toho je však v F1 neudrželo. Tým Haas nejspíš sečetl plusy, mínusy, vraky a body a vyhodnotil jako větší naději Mickova krajana Nica Hülkenberga. Za Micka přijde Nico, jméno Schumacher opět mizí z F1. Zda navždy či jen na čas, to se teprve uvidí...
Ale Mick se rozhodně s F1 jako takovou neloučí. Už v Abú Dhabí šéf Mercedesu Toto Wolff potvrdil, že navázal s mladým Schumacherem kontakty a doufá, že povedou k úspěšné dohodě. Co se jevilo jako téměř povídka z oblasti sci-fi, se nakonec stává skutkem. Poté, co Schumacher rozvázal své svazky se stájí Ferrari, nastoupí u týmu Mercedes jako rezervní pilot. Bude tedy přítomen na všech závodech budoucího ročníku a navíc se pustí do rozsáhlého programu týkajícího se práce na týmovém simulátoru, což povede k podpoře týmových pilotů Hamiltona a Russella.
"Jsem nadšený, že se stávám součástí týmu Mercedes jako rezervní pilot pro ročník 2023 a jsem odhodlán udělat vše, abych přispěl k jejich výkonnosti v tak vysoce konkurenčním a profesionálním prostředí. Beru to jako nový začátek, jsem nadšen a chtěl bych vyjádřit Totovi vděčnost, jako i všem zúčastněným za projevenou důvěru. F1 je fascinující svět, kde se neustále učíme, takže se těším, až nabytím větších znalostí budu moci vynaložit veškeré úsilí ve prospěch týmu Mercedes," okomentoval svůj příchod Mick Schumacher.
"Mick je talentovaný, mladý pilot a jsme potěšeni, že se stal součástí týmu. Je to tvrdý pracant, jeho přístup je klidný a metodický, hodlá se stále učit a jako pilot zlepšovat. Jsou to důležité vlastnosti a těší nás, že nám pomůže vyvíjet typ FW14. Je nám také jasné, že dvouleté zkušenosti ze závodu Grand Prix mu umožní v krátké době usednout do vozu F1 a kdykoli nahradit Lewise nebo George, kdyby to bylo potřeba," dodal k tomu Toto Wolff.
Mercedes musel nového rezervního pilota v každém případě sehnat, protože původní dvojice náhradníků má od příští sezóny nové smlouvy. Nick de Vries se přesunul do továrního týmu AlphaTauri, Stoffel Vandoorne zase zaujme u Aston Martinu stejný post jako Schumacher u Mercedesu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.
Lewis Hamilton v Barceloně bojoval s obtížemi a dojel původně sedmý, ale díky penalizaci Verstappena se posunul na šesté místo. Trať v Katalánsku mu ale příliš nevyhovovala a bude muset najít způsob, jak zlepšit svůj výkon do příštích závodů.
Max Verstappen obdržel od FIA tři trestné body za kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska. Spolu s dřívější desetisekundovou penalizací tak incident zasáhl nejen jeho výsledek v závodě, ale i bilanci v superlicenci. S celkovým počtem 11 bodů je úřadující mistr světa jediný bod od automatického zákazu startu v závodě.
Tři kola před cílem Velké ceny Španělska došlo k incidentu mezi Maxem Verstappenem a Georgem Russellem, při kterém Verstappen narazil do Russella. Za tuto kolizi obdržel Verstappen desetisekundovou penalizaci, která ho posunula z páté na desátou pozici a obdržel tři trestné body.