Dalo by se říci, že historie se opakuje. Michael Schumacher dovedl na piedestal stáj Ferrari a ozdobil své působení pěti tituly. Po krátké pauze pak "učil jezdit" Mercedes. A podobně na tom bude i jeho syn Mick, třebaže v poněkud jiných souvislostech a roli.
Přestože se syn sedminásobného mistra světa v roce 2022 snažil a co do výsledků si polepšil. Ani toho je však v F1 neudrželo. Tým Haas nejspíš sečetl plusy, mínusy, vraky a body a vyhodnotil jako větší naději Mickova krajana Nica Hülkenberga. Za Micka přijde Nico, jméno Schumacher opět mizí z F1. Zda navždy či jen na čas, to se teprve uvidí...
Ale Mick se rozhodně s F1 jako takovou neloučí. Už v Abú Dhabí šéf Mercedesu Toto Wolff potvrdil, že navázal s mladým Schumacherem kontakty a doufá, že povedou k úspěšné dohodě. Co se jevilo jako téměř povídka z oblasti sci-fi, se nakonec stává skutkem. Poté, co Schumacher rozvázal své svazky se stájí Ferrari, nastoupí u týmu Mercedes jako rezervní pilot. Bude tedy přítomen na všech závodech budoucího ročníku a navíc se pustí do rozsáhlého programu týkajícího se práce na týmovém simulátoru, což povede k podpoře týmových pilotů Hamiltona a Russella.
"Jsem nadšený, že se stávám součástí týmu Mercedes jako rezervní pilot pro ročník 2023 a jsem odhodlán udělat vše, abych přispěl k jejich výkonnosti v tak vysoce konkurenčním a profesionálním prostředí. Beru to jako nový začátek, jsem nadšen a chtěl bych vyjádřit Totovi vděčnost, jako i všem zúčastněným za projevenou důvěru. F1 je fascinující svět, kde se neustále učíme, takže se těším, až nabytím větších znalostí budu moci vynaložit veškeré úsilí ve prospěch týmu Mercedes," okomentoval svůj příchod Mick Schumacher.
"Mick je talentovaný, mladý pilot a jsme potěšeni, že se stal součástí týmu. Je to tvrdý pracant, jeho přístup je klidný a metodický, hodlá se stále učit a jako pilot zlepšovat. Jsou to důležité vlastnosti a těší nás, že nám pomůže vyvíjet typ FW14. Je nám také jasné, že dvouleté zkušenosti ze závodu Grand Prix mu umožní v krátké době usednout do vozu F1 a kdykoli nahradit Lewise nebo George, kdyby to bylo potřeba," dodal k tomu Toto Wolff.
Mercedes musel nového rezervního pilota v každém případě sehnat, protože původní dvojice náhradníků má od příští sezóny nové smlouvy. Nick de Vries se přesunul do továrního týmu AlphaTauri, Stoffel Vandoorne zase zaujme u Aston Martinu stejný post jako Schumacher u Mercedesu.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.