Šéf Red Bullu Christian Horner se vyjádřil k odchodu Mattii Binotta z Ferrari. Zároveň odmítá spekulace, že by zrovna on měl zamířit na jeho místo.
Pro Hornera o žádný šok nešlo, když se dozvěděl, že šéf Ferrari na konci prosince odstupuje ze své pozice šéfa závodního týmu. Na otázku, zda byl zprávou překvapen, odpověděl: "Ani ne. Samozřejmě jde o volbu Ferrari."
Podivuje se však nad častými změnami v Maranellu na této pozice za poslední roky: "Myslím, že půjde o šestého šéfa týmu, proti kterému usednu za dobu, co jsem u Red Bullu," pokračuje 49letý Brit, který vede stáj z Milton Keynes od roku 2005.
"Samozřejmě to je pro něj těžké. Měli letos skvělé auto, rozhodně byli velmi konkurenceschopní," odkazuje na adresu rudého týmu, který zpočátku vedl šampionát, ale nakonec skončil s velkou ztrátou druhý, což v Itálii nesou nelibě.
Nyní se v zákulisí řeší, kdo nastoupí na místo Binotta. Mezi kandidáty se občas vyskytne také jméno Hornera. Ten však takové spekulace odmítá: "Jsem plně oddaný Red Bullu. Působím v něm od počátku a určitě k němu mám velmi blízký vztah."
Mezi možné zástupce italská média řadí Frederica Vasseura z Alfy Romeo, Rosse Brawna, jemuž končí smlouva s Liberty Media či Antonella Colettu vedoucí sportovní a GT divizi Ferrari.
Ferrari spekulace nekomentuje, ve svém oznámení uvedlo jen to, že se nové jméno tento rok již zřejmě nedozvíme: "Jsme v procesu hledání nového šéfa závodního týmu, finalizován by měl být v novém roce."
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.