Šéf Red Bullu Christian Horner se vyjádřil k odchodu Mattii Binotta z Ferrari. Zároveň odmítá spekulace, že by zrovna on měl zamířit na jeho místo.
Pro Hornera o žádný šok nešlo, když se dozvěděl, že šéf Ferrari na konci prosince odstupuje ze své pozice šéfa závodního týmu. Na otázku, zda byl zprávou překvapen, odpověděl: "Ani ne. Samozřejmě jde o volbu Ferrari."
Podivuje se však nad častými změnami v Maranellu na této pozice za poslední roky: "Myslím, že půjde o šestého šéfa týmu, proti kterému usednu za dobu, co jsem u Red Bullu," pokračuje 49letý Brit, který vede stáj z Milton Keynes od roku 2005.
"Samozřejmě to je pro něj těžké. Měli letos skvělé auto, rozhodně byli velmi konkurenceschopní," odkazuje na adresu rudého týmu, který zpočátku vedl šampionát, ale nakonec skončil s velkou ztrátou druhý, což v Itálii nesou nelibě.
Nyní se v zákulisí řeší, kdo nastoupí na místo Binotta. Mezi kandidáty se občas vyskytne také jméno Hornera. Ten však takové spekulace odmítá: "Jsem plně oddaný Red Bullu. Působím v něm od počátku a určitě k němu mám velmi blízký vztah."
Mezi možné zástupce italská média řadí Frederica Vasseura z Alfy Romeo, Rosse Brawna, jemuž končí smlouva s Liberty Media či Antonella Colettu vedoucí sportovní a GT divizi Ferrari.
Ferrari spekulace nekomentuje, ve svém oznámení uvedlo jen to, že se nové jméno tento rok již zřejmě nedozvíme: "Jsme v procesu hledání nového šéfa závodního týmu, finalizován by měl být v novém roce."
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.