I když se vzhled bočnic monopostu W13 v průběhu letošní sezóny nezměnil, přesto pod kapotou došlo podle šéfa Mercedes Tota Wolffa k obrovské změně. A podle něj se již nikdy nikomu nepodaří ve Formuli 1 dominovat tak dlouho jako právě jeho týmu.
Ve snaze vyřešit poskakování a zvýšit výkonnost vozu podle se vůz hodně změnil, byť to z vnějšku nebylo vůbec patrné. Udržel si své ultra-úzké bočnice, s kterými tolik překvapil v předsezónních testech.
"Šel jsem do aerodynamického tunelu a řekl: 'Tahle věc vypadá úplně stejně jako tohle letošní auto.' Oni mi ale řekli, že je pod kapotou hodně odlišné. Je to o toku vzduchu, o rozložení hmotnosti, aerodynamické mapě," přibližuje šéf Mercedesu.
"Naše auto se uprostřed roku fundamentálně změnilo. Změnili jsme koncept, ale na karosérii jste nemohli nic poznat. Myslím, že koncept úzkých bočnic je trochu zavádějící. Když jsem jej naposledy viděl v aerodynamickém tunelu, byl plný překvapení, ale řekli mi, že není stejný," odhaluje Wolff.
Mercedes se s inovovaným vozem nakonec dočkal vítězství zásluhou Georgea Russella v Brazílii, mezi konstruktéry skončil ale až třetí. Red Bull letos ukončil jeho dominantní éru, kdy od sezóny 2014 získal osm mistrovských titulů v řadě za sebou.
To se podle šéfa už nikomu nikdy nepodaří: "Víme, kdo jsou dnes naši soupeřili, zítra a v pozítří mezi nimi budou další díky omezení rozpočtů. A takový by sport měl být, aby o titul nebojoval jeden tým nebo tři týmy, ale třeba i pět týmů. Podmínky se mění. Podle mě nikdo neuteče s osmi tituly v řadě, takto byla navržena pravidla."
"Způsob, jakým jsou stanovena pravidla s omezením pro aerodynamické tunely a testování aerodynamiky, umožňuje týmům vzadu opravdu udělat velký pokrok ve srovnání s těmi vpředu. To je také důvod, proč bude šampionát v budoucnu vyrovnanější, protože když jste poslední, máte 50 či 40 % více času," dodává Wolff.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.