ABÚ ZABÍ - NEJRYCHLEJŠÍ KOLA A STRATEGIE ZÁVODU; Nejrychlejší kolo Velké ceny Abú Zabí zajel Lando Norris s McLarenem, konkurenci včetně Ferrari, Mercedesu a Red Bullu naložil zhruba půl sekundy. S jakými strategiemi piloti odjeli poslední závod sezóny 2022?
Norris s McLarenem okruh zvládl za 1:28,391 min, Russell s Mercedesem na něj ztratil o 4 kola později projel o 0,445 sekundy později, Sainz byl s Ferrari o 0,488 s pomalejší, Pérez s Red Bullem v 52. kole, kdy stíhal druhého Leclerca, zaostal o 0,581 s.
Pátý Ocon se vlezl pod 1 sekundu, zbylí piloti počínaje vítězným Verstappenem již ztráceli více. McLaren díky výkonu svého pilota vybojoval o jeden mistrovský bod více, na jeho souboj s Alpine o čtvrtou příčku mezi konstruktéry to už ale nemělo žádný vliv - prohrál jej o 14 bodů.
StrategieBěhem Velké ceny Abú Zabí piloti sázeli na jedno- a dvouzastávkové strategie. Degradace pneumatik byla nižší než během pátečních tréninků, což jim umožnilo odjíždět delší stinty. Tvrdá směs byla směsí závodu, na vozech strávila nejvíce času.
Nejměkčí směs (C5) byla o 0,3 sekundy na kolo rychlejší než středně-tvrdá, která tu tvrdou předčila také o 0,3 s/kolo. Jedenáct pilotů se rozhodlo pro dvě zastávky, osm jich odjelo závod s konzervativnější jednozastávkovou strategií.
Většina týmů strategie mezi své jezdce rozdělila: Verstappen, Leclerc či Hamilton byli v boxech jednou, zatímco jejich kolegové Pérez, Sainz a Russell dvakrát - více vyčtete z grafu níže. Do závodu startovali téměř všichni na středně-tvrdých pneumatikách, pouze Gasly nazul měkkou směs a Bottas s Magnussenem tvrdou.
Pirelli v úterý pokračuje testem prvním testem pneumatik pro rok 2023. I když auta nebudou stejná jako ta budoucí a jejich nastavení nebudou optimalizována pro nové specifikace, přesto týmy získají důležitou zpětnou vazbu o třech nejměkčích směsích a o té nejtvrdší (C1).
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.