Je jasno. Haas dnes oznámil jméno druhého jezdce pro sezonu 2023. Mick Schumacher u týmu končí, nahrazuje ho Nico Hülkenberg.
Velezkušený Němec má na svém kontě 181 startů ve Formuli 1. nezískal během nich ale žádné podium. Jezdil za Williams, Force Indii nebo Renault. Třebaže je držitelem onoho smutného rekordu nejvíce absolvovaných závodů bez získaného pódia, ve světě královny motorsportu se Nico Hülkenberg těší velkému respektu. Asi i tohle mu pomohlo získat závodní sedačku.
„Nico má pověst skvělého jezdce pro kvalifikace a velmi solidního a spolehlivého závodního pilota. Je velmi zkušený a společné se zkušenostmi Kevina nám, jak všichni pevně věříme, pomůže posunout tým na vyšší level. Společně sdílíme vizi, která nás žene dopředu," říká šéf Haasu Guenther Steiner.
„Jsem velmi rád, že se vracím do role závodního jezdce F1 na plný úvazek. Děkuji týmu, že mi dal tuhle příležitost a že znovu můžu dělat to, co mám nejraději. Čeká nás spousta práce, abychom byli ve středu pole konkurenceschopní. Těším se na tuhle výzvu," líčí Hülkenberg.
Ten se v kokpitu Haasu poprvé objeví už příští týden, kdy v Abú Zabí proběhnou testy. V souvislosti s Mickem Schumacherem se hovoří o angažmá u Mercedesu, kde by Schumacher mohl působit jakožto rezervní pilot.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.