Je jasno. Haas dnes oznámil jméno druhého jezdce pro sezonu 2023. Mick Schumacher u týmu končí, nahrazuje ho Nico Hülkenberg.
Velezkušený Němec má na svém kontě 181 startů ve Formuli 1. nezískal během nich ale žádné podium. Jezdil za Williams, Force Indii nebo Renault. Třebaže je držitelem onoho smutného rekordu nejvíce absolvovaných závodů bez získaného pódia, ve světě královny motorsportu se Nico Hülkenberg těší velkému respektu. Asi i tohle mu pomohlo získat závodní sedačku.
„Nico má pověst skvělého jezdce pro kvalifikace a velmi solidního a spolehlivého závodního pilota. Je velmi zkušený a společné se zkušenostmi Kevina nám, jak všichni pevně věříme, pomůže posunout tým na vyšší level. Společně sdílíme vizi, která nás žene dopředu," říká šéf Haasu Guenther Steiner.
„Jsem velmi rád, že se vracím do role závodního jezdce F1 na plný úvazek. Děkuji týmu, že mi dal tuhle příležitost a že znovu můžu dělat to, co mám nejraději. Čeká nás spousta práce, abychom byli ve středu pole konkurenceschopní. Těším se na tuhle výzvu," líčí Hülkenberg.
Ten se v kokpitu Haasu poprvé objeví už příští týden, kdy v Abú Zabí proběhnou testy. V souvislosti s Mickem Schumacherem se hovoří o angažmá u Mercedesu, kde by Schumacher mohl působit jakožto rezervní pilot.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.