INTERLAGOS - NEJRYCHLEJŠÍ KOLA ZÁVODU; George Russell si ke svým 25 bodům za vítězství ve Velké ceně Brazílie přičítá bod navíc také za nejrychlejší kolo. Mercedes se v závěru sezóny zlepšuje, tentokrát na něj nestačili ani Ferrari s Red Bullem.
Russell v závěru zajel o 0,157 sekundy rychlejší čas než jeho týmový kolega Lewis Hamilton, Carlos Sainz byl o 4 kola později o dalších 11 tisícin pomalejší.
Velmi dobré tempo předváděly vozy Alpine, které měly po zpackaném včerejšku a vzájemných kolizích co napravovat. Fernando Alonso předvedl čtvrté nejrychlejší kolo velké ceny, čímž předčil oba Red Bully i Charlese Leclerca s Ferrari.
StrategieNapínavý závod se sekundovým rozdílem na kolo mezi měkkou a tvrdou směsí ovlivnily nehody, dva výjezdy safety-caru i teploty, které během něj klesly o více než 10 °C, což míchalo strategiemi a piloty vedlo ke změnám ve svém jízdním stylu.
Mercedes se dočkal svého prvního vítězství ve velkém stylu, když hned za Russellem projel cílem Hamilton. Oba zvolili identickou dvouzastávkovou strategii: start na měkké směsi s přezutím na středně-tvrdou pro prostřední stint a se závěrem opět na měkké.
Ve velké ceně vsadilo osm pilotů na tři zastávky: Carlos Sainz, Charles Leclerc, Fernando Alonso i Max Verstappen, Pierre Gasly, Alex Albon, Nicholas Latifi či Juki Cunoda. Na měkké směsi startovalo 11 jezdců, na středně-tvrdé 8 a na tvrdé pouze jeden.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.