INTERLAGOS - NEJRYCHLEJŠÍ KOLA ZÁVODU; George Russell si ke svým 25 bodům za vítězství ve Velké ceně Brazílie přičítá bod navíc také za nejrychlejší kolo. Mercedes se v závěru sezóny zlepšuje, tentokrát na něj nestačili ani Ferrari s Red Bullem.
Russell v závěru zajel o 0,157 sekundy rychlejší čas než jeho týmový kolega Lewis Hamilton, Carlos Sainz byl o 4 kola později o dalších 11 tisícin pomalejší.
Velmi dobré tempo předváděly vozy Alpine, které měly po zpackaném včerejšku a vzájemných kolizích co napravovat. Fernando Alonso předvedl čtvrté nejrychlejší kolo velké ceny, čímž předčil oba Red Bully i Charlese Leclerca s Ferrari.
StrategieNapínavý závod se sekundovým rozdílem na kolo mezi měkkou a tvrdou směsí ovlivnily nehody, dva výjezdy safety-caru i teploty, které během něj klesly o více než 10 °C, což míchalo strategiemi a piloty vedlo ke změnám ve svém jízdním stylu.
Mercedes se dočkal svého prvního vítězství ve velkém stylu, když hned za Russellem projel cílem Hamilton. Oba zvolili identickou dvouzastávkovou strategii: start na měkké směsi s přezutím na středně-tvrdou pro prostřední stint a se závěrem opět na měkké.
Ve velké ceně vsadilo osm pilotů na tři zastávky: Carlos Sainz, Charles Leclerc, Fernando Alonso i Max Verstappen, Pierre Gasly, Alex Albon, Nicholas Latifi či Juki Cunoda. Na měkké směsi startovalo 11 jezdců, na středně-tvrdé 8 a na tvrdé pouze jeden.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.