INTERLAGOS - NEJRYCHLEJŠÍ KOLA ZÁVODU; George Russell si ke svým 25 bodům za vítězství ve Velké ceně Brazílie přičítá bod navíc také za nejrychlejší kolo. Mercedes se v závěru sezóny zlepšuje, tentokrát na něj nestačili ani Ferrari s Red Bullem.
Russell v závěru zajel o 0,157 sekundy rychlejší čas než jeho týmový kolega Lewis Hamilton, Carlos Sainz byl o 4 kola později o dalších 11 tisícin pomalejší.
Velmi dobré tempo předváděly vozy Alpine, které měly po zpackaném včerejšku a vzájemných kolizích co napravovat. Fernando Alonso předvedl čtvrté nejrychlejší kolo velké ceny, čímž předčil oba Red Bully i Charlese Leclerca s Ferrari.
StrategieNapínavý závod se sekundovým rozdílem na kolo mezi měkkou a tvrdou směsí ovlivnily nehody, dva výjezdy safety-caru i teploty, které během něj klesly o více než 10 °C, což míchalo strategiemi a piloty vedlo ke změnám ve svém jízdním stylu.
Mercedes se dočkal svého prvního vítězství ve velkém stylu, když hned za Russellem projel cílem Hamilton. Oba zvolili identickou dvouzastávkovou strategii: start na měkké směsi s přezutím na středně-tvrdou pro prostřední stint a se závěrem opět na měkké.
Ve velké ceně vsadilo osm pilotů na tři zastávky: Carlos Sainz, Charles Leclerc, Fernando Alonso i Max Verstappen, Pierre Gasly, Alex Albon, Nicholas Latifi či Juki Cunoda. Na měkké směsi startovalo 11 jezdců, na středně-tvrdé 8 a na tvrdé pouze jeden.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.
Výkonnostní propad Red Bullu s monopostem RB21 nabírá na obrátkách – po sérii nepřesvědčivých výsledků se tým propadl až na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.