INTERLAGOS - NEJRYCHLEJŠÍ KOLA ZÁVODU; George Russell si ke svým 25 bodům za vítězství ve Velké ceně Brazílie přičítá bod navíc také za nejrychlejší kolo. Mercedes se v závěru sezóny zlepšuje, tentokrát na něj nestačili ani Ferrari s Red Bullem.
Russell v závěru zajel o 0,157 sekundy rychlejší čas než jeho týmový kolega Lewis Hamilton, Carlos Sainz byl o 4 kola později o dalších 11 tisícin pomalejší.
Velmi dobré tempo předváděly vozy Alpine, které měly po zpackaném včerejšku a vzájemných kolizích co napravovat. Fernando Alonso předvedl čtvrté nejrychlejší kolo velké ceny, čímž předčil oba Red Bully i Charlese Leclerca s Ferrari.
StrategieNapínavý závod se sekundovým rozdílem na kolo mezi měkkou a tvrdou směsí ovlivnily nehody, dva výjezdy safety-caru i teploty, které během něj klesly o více než 10 °C, což míchalo strategiemi a piloty vedlo ke změnám ve svém jízdním stylu.
Mercedes se dočkal svého prvního vítězství ve velkém stylu, když hned za Russellem projel cílem Hamilton. Oba zvolili identickou dvouzastávkovou strategii: start na měkké směsi s přezutím na středně-tvrdou pro prostřední stint a se závěrem opět na měkké.
Ve velké ceně vsadilo osm pilotů na tři zastávky: Carlos Sainz, Charles Leclerc, Fernando Alonso i Max Verstappen, Pierre Gasly, Alex Albon, Nicholas Latifi či Juki Cunoda. Na měkké směsi startovalo 11 jezdců, na středně-tvrdé 8 a na tvrdé pouze jeden.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.