INTERLAGOS - NEJRYCHLEJŠÍ KOLA ZÁVODU; George Russell si ke svým 25 bodům za vítězství ve Velké ceně Brazílie přičítá bod navíc také za nejrychlejší kolo. Mercedes se v závěru sezóny zlepšuje, tentokrát na něj nestačili ani Ferrari s Red Bullem.
Russell v závěru zajel o 0,157 sekundy rychlejší čas než jeho týmový kolega Lewis Hamilton, Carlos Sainz byl o 4 kola později o dalších 11 tisícin pomalejší.
Velmi dobré tempo předváděly vozy Alpine, které měly po zpackaném včerejšku a vzájemných kolizích co napravovat. Fernando Alonso předvedl čtvrté nejrychlejší kolo velké ceny, čímž předčil oba Red Bully i Charlese Leclerca s Ferrari.
StrategieNapínavý závod se sekundovým rozdílem na kolo mezi měkkou a tvrdou směsí ovlivnily nehody, dva výjezdy safety-caru i teploty, které během něj klesly o více než 10 °C, což míchalo strategiemi a piloty vedlo ke změnám ve svém jízdním stylu.
Mercedes se dočkal svého prvního vítězství ve velkém stylu, když hned za Russellem projel cílem Hamilton. Oba zvolili identickou dvouzastávkovou strategii: start na měkké směsi s přezutím na středně-tvrdou pro prostřední stint a se závěrem opět na měkké.
Ve velké ceně vsadilo osm pilotů na tři zastávky: Carlos Sainz, Charles Leclerc, Fernando Alonso i Max Verstappen, Pierre Gasly, Alex Albon, Nicholas Latifi či Juki Cunoda. Na měkké směsi startovalo 11 jezdců, na středně-tvrdé 8 a na tvrdé pouze jeden.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.
Mercedes má podle všeho jasno, že i v roce 2026 bude spoléhat na George Russella a Kimiho Antonelliho. Oficiální potvrzení jezdecké sestavy ale zatím stále chybí.
Andrea Kimi Antonelli přišel v Zandvoortu o šanci na dobrý výsledek po kolizi s Charlesem Leclercem v zatáčce číslo 3. Za incident dostal nováček ve Formuli 1 desetisekundový trest.
Lewis Hamilton obdržel od komisařů trest za svou jízdu na cestě na startovní rošt při Velké ceně Nizozemska.