AUSTIN - NEJRYCHLEJŠÍ KOLA A STRATEGIE ZÁVODU; Nejrychlejší kolo Velké ceny Spojených států 2022 předvedl George Russell s Mercedesem, který jako jediný zamířil třikrát do boxů.
Mladý pilot Mercedesu v samotném závěru zamířil pro měkké pneumatiky a v posledním kole na nich předvedl nejrychlejší čas - 1:38,788 min. O tři čtvrtě sekundy překonal maximum Maxe Verstappena (1:39,541) s tvrdší směsí a navíc z 37. kola, kdy všichni měli kvůli stavu paliva podstatně těžší vozy.
Sergio Pérez s druhým Red Bullem v této statistice na svého týmového kolegu ztratil jen 22 tisícin (1:39,563). Čtvrtá příčka náleží Ferrari zásluhou Charlese Leclerca (1:39,731), pátá Lewisovi Hamiltonovi (1:38,830), poté následuje propast a Esteban Ocon (1:41,243), jenž jezdil na rozdíl od Alonsa s novou podlahou - Španěl ji má dostat tento víkend v Mexiku.
StrategieZávod nabídl vzrušující podívanou se spoustou zajímavých soubojů, 440 tisíc diváků mohlo být po víkendu velmi spokojeno. Týmy jely na dvě zastávky, jak se předpokládalo, jejich načasování ovlivnily dvě safety-car fáze, které pomohly snížit degradaci pneumatik, jež byla za teplého počasí nižší, než se čekalo.
S jedinou zastávkou si vystačil pouze Magnussen, třikrát se u mechaniků objevil Russell, to však bylo dáno úspěšným pokusem o zajetí nejrychlejšího kola.
Hamilton se v závěru pokusil podseknout Verstappena, což se mu i díky zpackané zastávce Red Bullu podařilo, pak jsme mohli sledovat zajímavý duel mezi jezdci na různých směsích pneumatik - Maxovi ta měkčí vydržela a Brita nakonec předjel. I předtím jsme mohli sledovat zajímavý souboj mezi Holanďanem a Leclercem nebo závěrečný tah Norrise, jenž v honbě za body zdolal i Alonsa.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.