AUSTIN - NEJRYCHLEJŠÍ KOLA A STRATEGIE ZÁVODU; Nejrychlejší kolo Velké ceny Spojených států 2022 předvedl George Russell s Mercedesem, který jako jediný zamířil třikrát do boxů.
Mladý pilot Mercedesu v samotném závěru zamířil pro měkké pneumatiky a v posledním kole na nich předvedl nejrychlejší čas - 1:38,788 min. O tři čtvrtě sekundy překonal maximum Maxe Verstappena (1:39,541) s tvrdší směsí a navíc z 37. kola, kdy všichni měli kvůli stavu paliva podstatně těžší vozy.
Sergio Pérez s druhým Red Bullem v této statistice na svého týmového kolegu ztratil jen 22 tisícin (1:39,563). Čtvrtá příčka náleží Ferrari zásluhou Charlese Leclerca (1:39,731), pátá Lewisovi Hamiltonovi (1:38,830), poté následuje propast a Esteban Ocon (1:41,243), jenž jezdil na rozdíl od Alonsa s novou podlahou - Španěl ji má dostat tento víkend v Mexiku.
StrategieZávod nabídl vzrušující podívanou se spoustou zajímavých soubojů, 440 tisíc diváků mohlo být po víkendu velmi spokojeno. Týmy jely na dvě zastávky, jak se předpokládalo, jejich načasování ovlivnily dvě safety-car fáze, které pomohly snížit degradaci pneumatik, jež byla za teplého počasí nižší, než se čekalo.
S jedinou zastávkou si vystačil pouze Magnussen, třikrát se u mechaniků objevil Russell, to však bylo dáno úspěšným pokusem o zajetí nejrychlejšího kola.
Hamilton se v závěru pokusil podseknout Verstappena, což se mu i díky zpackané zastávce Red Bullu podařilo, pak jsme mohli sledovat zajímavý duel mezi jezdci na různých směsích pneumatik - Maxovi ta měkčí vydržela a Brita nakonec předjel. I předtím jsme mohli sledovat zajímavý souboj mezi Holanďanem a Leclercem nebo závěrečný tah Norrise, jenž v honbě za body zdolal i Alonsa.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.