AUSTIN - NEJRYCHLEJŠÍ KOLA A STRATEGIE ZÁVODU; Nejrychlejší kolo Velké ceny Spojených států 2022 předvedl George Russell s Mercedesem, který jako jediný zamířil třikrát do boxů.
Mladý pilot Mercedesu v samotném závěru zamířil pro měkké pneumatiky a v posledním kole na nich předvedl nejrychlejší čas - 1:38,788 min. O tři čtvrtě sekundy překonal maximum Maxe Verstappena (1:39,541) s tvrdší směsí a navíc z 37. kola, kdy všichni měli kvůli stavu paliva podstatně těžší vozy.
Sergio Pérez s druhým Red Bullem v této statistice na svého týmového kolegu ztratil jen 22 tisícin (1:39,563). Čtvrtá příčka náleží Ferrari zásluhou Charlese Leclerca (1:39,731), pátá Lewisovi Hamiltonovi (1:38,830), poté následuje propast a Esteban Ocon (1:41,243), jenž jezdil na rozdíl od Alonsa s novou podlahou - Španěl ji má dostat tento víkend v Mexiku.
StrategieZávod nabídl vzrušující podívanou se spoustou zajímavých soubojů, 440 tisíc diváků mohlo být po víkendu velmi spokojeno. Týmy jely na dvě zastávky, jak se předpokládalo, jejich načasování ovlivnily dvě safety-car fáze, které pomohly snížit degradaci pneumatik, jež byla za teplého počasí nižší, než se čekalo.
S jedinou zastávkou si vystačil pouze Magnussen, třikrát se u mechaniků objevil Russell, to však bylo dáno úspěšným pokusem o zajetí nejrychlejšího kola.
Hamilton se v závěru pokusil podseknout Verstappena, což se mu i díky zpackané zastávce Red Bullu podařilo, pak jsme mohli sledovat zajímavý duel mezi jezdci na různých směsích pneumatik - Maxovi ta měkčí vydržela a Brita nakonec předjel. I předtím jsme mohli sledovat zajímavý souboj mezi Holanďanem a Leclercem nebo závěrečný tah Norrise, jenž v honbě za body zdolal i Alonsa.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.