Vedení Haasu nepopírá, že jedná s Nicem Hülkenbergem o možném návratu do Formule 1 s jeho týmem. Mick Schumacher dostává ve zbytku sezóny nůž na krk: musí více bodovat a nebourat.
Před víkendovým závodem ve Spojených státech se nechal majitel týmu Gene Haas slyšet, že německý mladík musí v závěru roku bodovat, pokud si chce udržet své místo závodního pilota. Podle některých se ale již rozhodl pro jeho nahrazení Nicem Hülkenbergem.
"Potřebujeme, aby Mick nasbíral nějaké body. chceme mu dát co nejvíce času, abychom viděli, co dokáže. Pokud s námi chce zůstat, musí nám ukázat, že dokáže získat ještě pár bodů navíc. To je to, na co čekáme," říká Haas.
Poté vysvětluje, v čem spočívá hlavní problém se synem legendárního Michaela Schumachera: příliš často bourá, což tým stojí hodně peněz: "Být svým způsobem nováčkem v tomto sportu, to zkrátka nejde - je to jednoduše příliš drahé."
"Myslím, že Mick má velký potenciál, ale víte, že ty náklady jsou strašně vysoké. A on rozbil hodně aut, jež nás stále spoustu peněz, které zkrátka nemáme," vysvětluje svou pozici majitel malého amerického týmu.
"Pokud nám budete vozit body, jste Verstappen a ničíte auta, pak se s tím vyrovnáme. Ale když se nacházíte vzadu a bouráte auta, pak to je velmi náročné," pokračuje Gene Haas.
Na otázku, kolik bodů by tedy musel Mick vyjet, aby mu s ním prodloužil kontrakt, odpovídá: "No, kdyby příští závod vyhrál, tak ji ho má. Něco mezi tím je šedou oblastí." Není proto zvláštní, že se tým ohlíží po možné náhradě.
Šéf závodního týmu Günther Steiner přiznává, že již s Hülkenbergem jednali: "Hovořil jsem s ním. Znám Nica dlouhou - lépe, než Daniela [Ricciarda]. Bavíme se spolu, ale nic zatím nebylo uzavřeno."
Mick podle něj má ještě šanci: "Mám-li být upřímný, je to 50:50. Mezi Austinem a Mexikem rozhodnutí nepadne, jednoduše proto, že na to nebude čas. Po Mexiku budeme mít více času na to, abychom to probrali."
Hülkenberg jako jeden z kandidátů na post závodníka Haasu nyní plní roli rezervního jezdce Aston Martinu. Na jedné z posledních reklamních akcí prozradil, že "zvýšil intenzitu" svého tréninku. "Kdo ví, možná se v roce 2023 nebo v budoucnosti naskytne příležitost k návratu do Formule 1," uvedl. I když v rámci svých povinností nyní necestuje na všechny závodu, v Austinu bude přítomen.
Ricciardo podle něj zájem o místo v Haasu neprojevuje: "Pokud by měl zájem, nestyděl by se mi zavolat. Já jej nahánět nebudu... Pro nás by byl velkou hvězdou. Je vítězem loňského závodu. Oceňuji jej jako jezdce a nemám tušení, proč momentálně nepodává výkony. Je to na něm, aby na to přišel."
Lewis Hamilton si z Imoly odváží novou motivaci a chuť experimentovat. Pozitivní průběh závodu v Emilia Romagna ho povzbudil k tomu, aby před nadcházejícím Monakem vyzkoušel několik nových strategií. Po náročné sérii závodů tak britský šampion hledá cesty, jak posunout svůj výkon a znovu zaútočit na špičku.
Franco Colapinto po náročném debutu v Imole, zakončeném šestnáctým místem a havárií v kvalifikaci, přiznal, že se zatím necítí být na potřebné úrovni. Přesto víkend bere jako důležitou zkušenost a věří, že trpělivostí se dokáže prosadit.
Šéf týmu McLaren Andrea Stella otevřeně přiznal, že během Velké ceny Emilia-Romagna tým nikdy nedisponoval dostatečným tempem na závodní trati. Podle něj McLaren nikdy nedokázal naplno konkurovat soupeřům a postrádal rychlost, která by mu umožnila bojovat o přední pozice.
Lando Norris po závodě v Imole uznal, že svět Formule 1 se může během několika dní dramaticky změnit. Zatímco v Miami slavil vítězství, tentokrát nestačil na Verstappena. Přesto zůstává přesvědčený, že McLaren směřuje správnou cestou.
Alex Albon vzal kontakt s Charlesem Leclercem v Imole sportovně a přiznal, že by na jeho místě jednal stejně. Tvrdý souboj označil za součást závodění a nepovažuje ho za důvod ke stížnostem.
Charles LeclercFerrari kritizuje výkonnost týmu po zklamání v kvalifikaci, které ho v Imole odsoudilo k těžkému závodu a soubojům ve středu pole s Albonem a Gaslym.
Vysoké teploty v Imole představovaly pro tým Mercedes značnou překážku, která se výrazně podepsala na jejich výsledcích. George Russell skončil až na sedmém místě, zatímco jeho týmový kolega Andrea Kimi Antonelli musel kvůli technickým problémům závod předčasně ukončit.
Osmnáctiletý talent Mercedesu přiznal, že ho při debutu ve Formuli 1 v Itálii přemohla síla okamžiku a nečekaně velká pozornost. Přesto šlo podle něj o nezapomenutelný zážitek a silnější vstup do světa F1, než si kdy dokázal představit.
Lewis Hamilton předvedl v Imole působivý výkon, když se ze 12. místa na startu dokázal propracovat až na čtvrtou příčku. Britský pilot stáje Mercedes tak ukázal, že stále patří mezi nejzkušenější a nejrychlejší jezdce ve startovním poli. Jeho stíhací jízda byla jedním z hlavních momentů závodu.
Max Verstappen zvítězil v Imole zaslouženě, nikoliv náhodou, uvedl šéf týmu Red Bull Racing Christian Horner. Podle něj tým překonal zásadní slabinu svého vozu RB21, čímž jasně ukázal svou sílu a připravenost čelit McLarenu.
Max Verstappen položil základ vítězství v Imole už v prvním kole, když se po vnější straně Tamburella prohnal kolem Oscara Piastriho. Přestože se Australan snažil, nic nemělo takový dopad na vývoj závodu jako právě tento klíčový tah.
Jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda převzal plnou odpovědnost za vážnou nehodu, ke které došlo během první části kvalifikace na Velkou cenu Emilia Romagna.