Vedení Haasu nepopírá, že jedná s Nicem Hülkenbergem o možném návratu do Formule 1 s jeho týmem. Mick Schumacher dostává ve zbytku sezóny nůž na krk: musí více bodovat a nebourat.
Před víkendovým závodem ve Spojených státech se nechal majitel týmu Gene Haas slyšet, že německý mladík musí v závěru roku bodovat, pokud si chce udržet své místo závodního pilota. Podle některých se ale již rozhodl pro jeho nahrazení Nicem Hülkenbergem.
"Potřebujeme, aby Mick nasbíral nějaké body. chceme mu dát co nejvíce času, abychom viděli, co dokáže. Pokud s námi chce zůstat, musí nám ukázat, že dokáže získat ještě pár bodů navíc. To je to, na co čekáme," říká Haas.
Poté vysvětluje, v čem spočívá hlavní problém se synem legendárního Michaela Schumachera: příliš často bourá, což tým stojí hodně peněz: "Být svým způsobem nováčkem v tomto sportu, to zkrátka nejde - je to jednoduše příliš drahé."
"Myslím, že Mick má velký potenciál, ale víte, že ty náklady jsou strašně vysoké. A on rozbil hodně aut, jež nás stále spoustu peněz, které zkrátka nemáme," vysvětluje svou pozici majitel malého amerického týmu.
"Pokud nám budete vozit body, jste Verstappen a ničíte auta, pak se s tím vyrovnáme. Ale když se nacházíte vzadu a bouráte auta, pak to je velmi náročné," pokračuje Gene Haas.
Na otázku, kolik bodů by tedy musel Mick vyjet, aby mu s ním prodloužil kontrakt, odpovídá: "No, kdyby příští závod vyhrál, tak ji ho má. Něco mezi tím je šedou oblastí." Není proto zvláštní, že se tým ohlíží po možné náhradě.
Šéf závodního týmu Günther Steiner přiznává, že již s Hülkenbergem jednali: "Hovořil jsem s ním. Znám Nica dlouhou - lépe, než Daniela [Ricciarda]. Bavíme se spolu, ale nic zatím nebylo uzavřeno."
Mick podle něj má ještě šanci: "Mám-li být upřímný, je to 50:50. Mezi Austinem a Mexikem rozhodnutí nepadne, jednoduše proto, že na to nebude čas. Po Mexiku budeme mít více času na to, abychom to probrali."
Hülkenberg jako jeden z kandidátů na post závodníka Haasu nyní plní roli rezervního jezdce Aston Martinu. Na jedné z posledních reklamních akcí prozradil, že "zvýšil intenzitu" svého tréninku. "Kdo ví, možná se v roce 2023 nebo v budoucnosti naskytne příležitost k návratu do Formule 1," uvedl. I když v rámci svých povinností nyní necestuje na všechny závodu, v Austinu bude přítomen.
Ricciardo podle něj zájem o místo v Haasu neprojevuje: "Pokud by měl zájem, nestyděl by se mi zavolat. Já jej nahánět nebudu... Pro nás by byl velkou hvězdou. Je vítězem loňského závodu. Oceňuji jej jako jezdce a nemám tušení, proč momentálně nepodává výkony. Je to na něm, aby na to přišel."
Šéf týmu Audi ve Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že jeho jezdci si pomalu zvykají na nové podmínky pro sezonu 2026 a začínají je objevovat z nové perspektivy.
Helmut Marko připustil, že tým čelí výzvám, které mohou ovlivnit šance Maxe Verstappena v závěru sezony. Podle něj se některé problémy začaly objevovat po závodě v Imole.
Člen týmu Racing Bulls byl během Velké ceny Brazílie zachycen, jak povzbuzuje fanoušky k bučení na Landa Norrise.
Cadillac se tento týden konečně představuje na závodní dráze, když Sergio Pérez usedá do dva roky starého Ferrari na okruhu v Imole.
Audi odhalilo koncept R26, který naznačuje podobu jejich vozu pro vstup do Formule 1 v roce 2026. Značka zároveň stanovila pětiletý cíl.
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.