Vedení Haasu nepopírá, že jedná s Nicem Hülkenbergem o možném návratu do Formule 1 s jeho týmem. Mick Schumacher dostává ve zbytku sezóny nůž na krk: musí více bodovat a nebourat.
Před víkendovým závodem ve Spojených státech se nechal majitel týmu Gene Haas slyšet, že německý mladík musí v závěru roku bodovat, pokud si chce udržet své místo závodního pilota. Podle některých se ale již rozhodl pro jeho nahrazení Nicem Hülkenbergem.
"Potřebujeme, aby Mick nasbíral nějaké body. chceme mu dát co nejvíce času, abychom viděli, co dokáže. Pokud s námi chce zůstat, musí nám ukázat, že dokáže získat ještě pár bodů navíc. To je to, na co čekáme," říká Haas.
Poté vysvětluje, v čem spočívá hlavní problém se synem legendárního Michaela Schumachera: příliš často bourá, což tým stojí hodně peněz: "Být svým způsobem nováčkem v tomto sportu, to zkrátka nejde - je to jednoduše příliš drahé."
"Myslím, že Mick má velký potenciál, ale víte, že ty náklady jsou strašně vysoké. A on rozbil hodně aut, jež nás stále spoustu peněz, které zkrátka nemáme," vysvětluje svou pozici majitel malého amerického týmu.
"Pokud nám budete vozit body, jste Verstappen a ničíte auta, pak se s tím vyrovnáme. Ale když se nacházíte vzadu a bouráte auta, pak to je velmi náročné," pokračuje Gene Haas.
Na otázku, kolik bodů by tedy musel Mick vyjet, aby mu s ním prodloužil kontrakt, odpovídá: "No, kdyby příští závod vyhrál, tak ji ho má. Něco mezi tím je šedou oblastí." Není proto zvláštní, že se tým ohlíží po možné náhradě.
Šéf závodního týmu Günther Steiner přiznává, že již s Hülkenbergem jednali: "Hovořil jsem s ním. Znám Nica dlouhou - lépe, než Daniela [Ricciarda]. Bavíme se spolu, ale nic zatím nebylo uzavřeno."
Mick podle něj má ještě šanci: "Mám-li být upřímný, je to 50:50. Mezi Austinem a Mexikem rozhodnutí nepadne, jednoduše proto, že na to nebude čas. Po Mexiku budeme mít více času na to, abychom to probrali."
Hülkenberg jako jeden z kandidátů na post závodníka Haasu nyní plní roli rezervního jezdce Aston Martinu. Na jedné z posledních reklamních akcí prozradil, že "zvýšil intenzitu" svého tréninku. "Kdo ví, možná se v roce 2023 nebo v budoucnosti naskytne příležitost k návratu do Formule 1," uvedl. I když v rámci svých povinností nyní necestuje na všechny závodu, v Austinu bude přítomen.
Ricciardo podle něj zájem o místo v Haasu neprojevuje: "Pokud by měl zájem, nestyděl by se mi zavolat. Já jej nahánět nebudu... Pro nás by byl velkou hvězdou. Je vítězem loňského závodu. Oceňuji jej jako jezdce a nemám tušení, proč momentálně nepodává výkony. Je to na něm, aby na to přišel."
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.