Byl to především velmi dobrý výkon v závodním režimu na italské Monze, co vzbudilo zájem o testpilota Nycka de Vriese. Někdejší šampión nižších kategorií se stal záhy "žhavým zbožím" a tak trochu podle očekávání už má v kapse kontrakt na příští ročník F1.
Krajan Maxe Verstappena je vlastně na vstup do F1 tak trochu "starý", vždyť je mu o deset let více, než když pilot Red Bullu do královny motorsportu naskočil. O jeho kvalitách však nemůže být pochyb, stal se šampiónem série Formule 2 a v letech 2020-2021 dobyl tituly Formule E.
Pro úplnost, má na svém kontě i dva tituly mistra světa v motokárách (2010 a 2011). Před měsícem zaskočil za zdravotně indisponovaného Alexe Albona u Williamsu a rázem dobyl nejlepšího výsledku této stáje v letošním roce. Není divu, že se o něj záhy začaly zajímat i další týmy.
Nyní je rozhodnuto. De Vries se stává součástí rošády klenoucí se přes tři stáje, na jejímž počátku byl překvapivý odchod Fernanda Alonsa od Alpine. Tam zamíří Pierre Gasly a jeho místo u AlphaTauri zaujme právě holandský pilot.
"Jsem nesmírně šťastný, že se pro rok 2023 připojím ke Scuderia AlphaTauri. Chtěl bych poděkovat Red Bullu i svému novému týmu, že mu umožnili jezdit F1. Po Formuli 2 jsem se vydal trochu jinou cestou na poli motoristického sportu, ale F1 vždy byla mým snem a jsem vděčný, že si ho mohu splnit. Letos se mi naskytla šance vyzkoušet si vůz v závodě, myslím, že mě to posadilo na velmi dobrou pozici pro nadcházející sezónu a doufám, že jsem se také mohl připravit na všechno, co mě čeká. Většinu dospívání jsem strávil v Itálii na motokárách a vždy jsem se tu cítil jako doma, takže je pro mě skvělé připojit se k italskému týmu. Je z něj cítit rodinná atmosféra, těším se na setkání se všemi v něm a také na to, že hned začnu budovat naše vzájemné vztahy pro nadcházející rok," uvedl na týmovém serveru de Vries.
Šéf AlphaTauri Franz Tost krátce zhodnotil přínos odcházejícího Pierra Gaslyho a pochopitelně nezapomněl na přivítání nováčka, jehož kvality náležitě ocenil: "Scuderia AlphaTauri strávila s Pierrem Gaslym úspěšné období. Nikdy nezapomeneme na jeho fantastické vítězství na Monze a pódiová umístění v Brazílii a Ázerbajdžánu. Chci mu poděkovat za veškeré úsilí, které do týmové historie v uplynulých letech přinesl a do budoucna mu přeji vše nejlepší.
Nyní jsme potěšeni, že můžeme otevřít novou kapitolu s Nckem, jehož ve Scuderii AlphaTauri srdečně vítám. Je to zkušený pilot, získal titul ve všech kategoriích, v nichž závodil, v mnoha nižších závodech a šampionátech. Jeho posledním velkým úspěchem byl vyhraný šampionát Formule E, což je jasným důkaz o jeho konkurenceschopnosti a práva na příležitost v F1. Těším se, až se posadí do našeho vozu a věřím, že s ním a Jukim budeme mít pro sezónu 2023 velmi silnou jezdeckou sestavu," odhaluje své vize Tost.
Objevily se ale také první skeptické hlasy, že navzdory posledním nepříliš přesvědčivým výsledkům Gaslyho může jeho odchod znamenat pro AlphaTauri větší ztrátu, než se na první pohled zdá. Cunoda svůj potenciál nenaplnil a jeho přítomnost je často vysvětlována jako úlitba japonským zájmům, u de Vriese je otázkou, zda se nejedná pouze o "nové dobře metoucí koště" z českého přísloví. Chytřejší budeme po prvních závodech ročníku 2023.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.