Mohlo to dopadnout velmi nepříjemným incidentem, když nechybělo mnoho ke vzájemné kolizi Maxe Verstappena a Landa Norrise. Nakonec obhájce titulu o nejrychlejší kolo nepřišel, což u jeho soupeře vyvolalo určité překvapení.
Místo činu: úsek zvaný 130R. Max Verstappen si chystá nájezd do úvodního rychlého kola, zezadu se k němu blíží Lando Norris. Když je těsně za Red Bullem, vůz vybočí doleva a Britův McLaren musí volit únikovou stopu za okrajem trati na trávě. Po skončení kvalifikace Norris uvedl, že za incident očekává Verstappenovu penalizaci (viz Prohlášení). Stewardi ale nakonec obhájce titulu pouze pokárali.
Při pohovoru Max komisařům přiznal, že si byl vědom Norrisovy přítomnosti za svým vozem, pouze se pokusil zrychlit ve stejnou dobu, kdy ho Lando předjížděl. Kvůli nedostatečné teplotě v zadních pneumatikách se auto smýklo a Holanďan nad ním ztratil kontrolu. Tím došlo k vybočení a Norris byl nucen Red Bull objet po trávě za levým okrajem trati. Pilot McLarenu poněkud slevil ze svého názoru a komisařům FIA označil Verstappenův manévr jako "nešťastné rozhodutí".
Max navíc vidí vinu v Norrisovi, protože dle jeho názoru když vozy před poslední šikanou zpomalí, měl by si ten vzadu nechat od soupeře před sebou dostatečný odstup. "Tlačil se na mě před šikanou, právě jsem přidával plyn, ale měl jsem hodně studené pneumatiky, takže jsem trochu uhnul, proto mě musel objet. Pokud máte k soupeřům respekt, tak se řadíte za sebe. Nevím o nikom, kdo by se před poslední šikanou pokoušel předjet. Takovým manévrem vlastně podobný problém vytvoříte," prohlásil Verstappen na Norrisovu adresu.
FIA ve svém oficiálním prohlášení zdůvodnila své rozhodnutí následovně: "Pokud jde o trest pro pilota vozu startovního čísla 1, pak všechna předchozí porušení podobného druhu vždy byla ohodnocena důtkou, proto jsme se i v tomto případě rozhodli pro stejný trest." Je to Verstappenovo první pokárání v probíhající sezóně.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.