Mohlo to dopadnout velmi nepříjemným incidentem, když nechybělo mnoho ke vzájemné kolizi Maxe Verstappena a Landa Norrise. Nakonec obhájce titulu o nejrychlejší kolo nepřišel, což u jeho soupeře vyvolalo určité překvapení.
Místo činu: úsek zvaný 130R. Max Verstappen si chystá nájezd do úvodního rychlého kola, zezadu se k němu blíží Lando Norris. Když je těsně za Red Bullem, vůz vybočí doleva a Britův McLaren musí volit únikovou stopu za okrajem trati na trávě. Po skončení kvalifikace Norris uvedl, že za incident očekává Verstappenovu penalizaci (viz Prohlášení). Stewardi ale nakonec obhájce titulu pouze pokárali.
Při pohovoru Max komisařům přiznal, že si byl vědom Norrisovy přítomnosti za svým vozem, pouze se pokusil zrychlit ve stejnou dobu, kdy ho Lando předjížděl. Kvůli nedostatečné teplotě v zadních pneumatikách se auto smýklo a Holanďan nad ním ztratil kontrolu. Tím došlo k vybočení a Norris byl nucen Red Bull objet po trávě za levým okrajem trati. Pilot McLarenu poněkud slevil ze svého názoru a komisařům FIA označil Verstappenův manévr jako "nešťastné rozhodutí".
Max navíc vidí vinu v Norrisovi, protože dle jeho názoru když vozy před poslední šikanou zpomalí, měl by si ten vzadu nechat od soupeře před sebou dostatečný odstup. "Tlačil se na mě před šikanou, právě jsem přidával plyn, ale měl jsem hodně studené pneumatiky, takže jsem trochu uhnul, proto mě musel objet. Pokud máte k soupeřům respekt, tak se řadíte za sebe. Nevím o nikom, kdo by se před poslední šikanou pokoušel předjet. Takovým manévrem vlastně podobný problém vytvoříte," prohlásil Verstappen na Norrisovu adresu.
FIA ve svém oficiálním prohlášení zdůvodnila své rozhodnutí následovně: "Pokud jde o trest pro pilota vozu startovního čísla 1, pak všechna předchozí porušení podobného druhu vždy byla ohodnocena důtkou, proto jsme se i v tomto případě rozhodli pro stejný trest." Je to Verstappenovo první pokárání v probíhající sezóně.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.