Mohlo to dopadnout velmi nepříjemným incidentem, když nechybělo mnoho ke vzájemné kolizi Maxe Verstappena a Landa Norrise. Nakonec obhájce titulu o nejrychlejší kolo nepřišel, což u jeho soupeře vyvolalo určité překvapení.
Místo činu: úsek zvaný 130R. Max Verstappen si chystá nájezd do úvodního rychlého kola, zezadu se k němu blíží Lando Norris. Když je těsně za Red Bullem, vůz vybočí doleva a Britův McLaren musí volit únikovou stopu za okrajem trati na trávě. Po skončení kvalifikace Norris uvedl, že za incident očekává Verstappenovu penalizaci (viz Prohlášení). Stewardi ale nakonec obhájce titulu pouze pokárali.
Při pohovoru Max komisařům přiznal, že si byl vědom Norrisovy přítomnosti za svým vozem, pouze se pokusil zrychlit ve stejnou dobu, kdy ho Lando předjížděl. Kvůli nedostatečné teplotě v zadních pneumatikách se auto smýklo a Holanďan nad ním ztratil kontrolu. Tím došlo k vybočení a Norris byl nucen Red Bull objet po trávě za levým okrajem trati. Pilot McLarenu poněkud slevil ze svého názoru a komisařům FIA označil Verstappenův manévr jako "nešťastné rozhodutí".
Max navíc vidí vinu v Norrisovi, protože dle jeho názoru když vozy před poslední šikanou zpomalí, měl by si ten vzadu nechat od soupeře před sebou dostatečný odstup. "Tlačil se na mě před šikanou, právě jsem přidával plyn, ale měl jsem hodně studené pneumatiky, takže jsem trochu uhnul, proto mě musel objet. Pokud máte k soupeřům respekt, tak se řadíte za sebe. Nevím o nikom, kdo by se před poslední šikanou pokoušel předjet. Takovým manévrem vlastně podobný problém vytvoříte," prohlásil Verstappen na Norrisovu adresu.
FIA ve svém oficiálním prohlášení zdůvodnila své rozhodnutí následovně: "Pokud jde o trest pro pilota vozu startovního čísla 1, pak všechna předchozí porušení podobného druhu vždy byla ohodnocena důtkou, proto jsme se i v tomto případě rozhodli pro stejný trest." Je to Verstappenovo první pokárání v probíhající sezóně.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.