Italský tým Minardi se včera definitivně rozloučil s Formulí 1. GP Číny byla symbolickou, neboť oba vozy sice závod dokončily, bohužel daleko za bodovanými místy.
Závodní tým Minardi kolem sebe postavil v roce 1979 Giancarlo Minardi a při GP Brazílie 1985 debutoval poprvé v závodě jeho tým Formule 1.
První bod získal v kanadském závodě roku 1988 Pierluigi Martini za šesté místo. Nejvýše dosáhl v cíli Christian Fittipaldi, jenž skončil při GP Jižní Afriky 1993 čtvrtý. Minardi tehdy dokončilo sezonu na devátém místě Poháru konstruktérů, tento výsledek už nikdy nepřekonalo.
V roce 2001 zakoupil tým dosavadní vlastník Paul Stoddart, ale ani jemu se však výrazněji uspět nepodařilo a tým z Faenzy se nadále potýkal s nedostatkem finančních prostředků i solidních výsledků na závodní dráze.
Letos odkoupil stáj Dietrich Mateschitz, přislíbil start v sezoně 2006 s jiným jménem a jejím budoucím údělem bude připravovat konstruktéry, mechaniky a jezdce pro tým Red Bull.
"Chtěl bych poděkovat všem kteří pracovali pro Minardi v uplynulých 21 letech a především Gabriele Tredozimu, technickému řediteli, který přes letité problémy dokázal vždy dostat vůz na maximální úroveň při našich omezených finančních možnostech," prohlásil po závodě zakladatel týmu Giancarlo Minardi.
Minardi se zúčastnilo 343 závodů Grand Prix, 21krát dokončilo na bodovaných pozicích se ziskem 38 mistrovských bodů a jedenkrát byl vůz této stáje v čele závodního pole.
Foto: Minardi F1 Team
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.