Francouzská stáj Alpine se v neděli nestačila divit, když v závodě nebyla tak konkurenceschopná, jak očekávala. I když její jízdy v pátek s plnou nádrží byly výborné, v neděli zaostávala i za McLarenem.
Sportovní ředitel Alan Permane připustil, že si závodní ztrátu na svého největšího rivala nedokážou vysvětlit. Oba spolu bojují o čtvrté místo v šampionátu konstruktérů, v posledních závodech však mělo jasně navrch Alpine, jež má na kontě stále o 18 bodů více.
Přitom ještě v pátek šlo všechno výborně a vypadalo to na další povedený víkend: "Fernando jezdil na středně-tvrdých pneumatikách a myslel si, že to bylo fantastické. Byl rychlý - myslím, že zajížděl časy kolem 1:26,5 s plnou nádrží," vzpomíná Permane.
Tým se ale k takovým časům v závodě "ani zdaleka nedokázal přiblížit. Čeká nás tedy práce na tom, abychom se pokusili pochopit, co se vlastně pokazilo. Skutečně jsme se s rychlostí trápili," připouští sportovní ředitel Alpine.
"Trápili jsme se v kvalifikaci. Oba piloti řekli, že se dopustili chyb, což pro ně není obvyklé, auto se tedy očividně špatně ovládalo. V závodě jsme neměli rychlost - neměli jsme takovou rychlost jako v pátek odpoledne," pokračuje 55letý britský inženýr.
Žádná jednotlivá část vozu ztrátu rychlosti podle něj nevysvětluje. Alonso podle něj během Velké ceny Itálie hlásil "v některých kolech trochu nedotáčivosti, v některých trochu přetáčivosti. Nic neobyčejného, vůbec žádná dramata."
Španělský pilot však nestíhal tempo McLarenu Landa Norrise a nakonec musel odstoupit kvůli problému s tlakem vody. "Nedokázali jsme se držet Norrise, jakmile se dostal na čistý vzduch. Trochu se to mlelo, předjeli jsme je, oni předjeli nás a tak. A kdyby Alonso nezastavil, tak jsme předpokládali, že by skončil hned za ním. Takže závod se pro nás nevyvíjel moc dobře, byli bychom ti druzí," uznává Permane.
The battle for P4 in the Constructors fight continues 🥊Who's your pick to come out on top, McLaren or Alpine? 👀#ItalianGP #F1 pic.twitter.com/kIXJFp0CM9
— Formula 1 (@F1) September 12, 2022"Nečekali jsme, že se budeme trápit. Mysleli jsme, že budeme OK. V pátek jsme byli velmi rychlí a vše bylo absolutně v pořádku. A to je na tom to náročné, nechápeme to," kroutí hlavou sportovní ředitel francouzského týmu.
"Dlouhé jízdy bez DRS, takže s plným odporem, vypadaly dobře a byli jsme během nich rychlejší než McLaren a všichni ostatní, s nimiž závodíme. Ne tak rychlí jako nejlepší tři auta, ale nevypadalo to na žádné větší potíže. Určitě jsme jeli spíše s vyšším odporem, podle nás ale šlo o nejrychlejší způsob, jak tady jezdit a závodit," dodává zamyšleně Permane.
10 races in the points for Fernando Alonso, but his luck ran out on Sunday 😞#ItalianGP #F1 pic.twitter.com/l57avmVJVi
— Formula 1 (@F1) September 12, 2022
Šéf týmu Audi ve Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že jeho jezdci si pomalu zvykají na nové podmínky pro sezonu 2026 a začínají je objevovat z nové perspektivy.
Helmut Marko připustil, že tým čelí výzvám, které mohou ovlivnit šance Maxe Verstappena v závěru sezony. Podle něj se některé problémy začaly objevovat po závodě v Imole.
Člen týmu Racing Bulls byl během Velké ceny Brazílie zachycen, jak povzbuzuje fanoušky k bučení na Landa Norrise.
Cadillac se tento týden konečně představuje na závodní dráze, když Sergio Pérez usedá do dva roky starého Ferrari na okruhu v Imole.
Audi odhalilo koncept R26, který naznačuje podobu jejich vozu pro vstup do Formule 1 v roce 2026. Značka zároveň stanovila pětiletý cíl.
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.