Francouzská stáj Alpine se v neděli nestačila divit, když v závodě nebyla tak konkurenceschopná, jak očekávala. I když její jízdy v pátek s plnou nádrží byly výborné, v neděli zaostávala i za McLarenem.
Sportovní ředitel Alan Permane připustil, že si závodní ztrátu na svého největšího rivala nedokážou vysvětlit. Oba spolu bojují o čtvrté místo v šampionátu konstruktérů, v posledních závodech však mělo jasně navrch Alpine, jež má na kontě stále o 18 bodů více.
Přitom ještě v pátek šlo všechno výborně a vypadalo to na další povedený víkend: "Fernando jezdil na středně-tvrdých pneumatikách a myslel si, že to bylo fantastické. Byl rychlý - myslím, že zajížděl časy kolem 1:26,5 s plnou nádrží," vzpomíná Permane.
Tým se ale k takovým časům v závodě "ani zdaleka nedokázal přiblížit. Čeká nás tedy práce na tom, abychom se pokusili pochopit, co se vlastně pokazilo. Skutečně jsme se s rychlostí trápili," připouští sportovní ředitel Alpine.
"Trápili jsme se v kvalifikaci. Oba piloti řekli, že se dopustili chyb, což pro ně není obvyklé, auto se tedy očividně špatně ovládalo. V závodě jsme neměli rychlost - neměli jsme takovou rychlost jako v pátek odpoledne," pokračuje 55letý britský inženýr.
Žádná jednotlivá část vozu ztrátu rychlosti podle něj nevysvětluje. Alonso podle něj během Velké ceny Itálie hlásil "v některých kolech trochu nedotáčivosti, v některých trochu přetáčivosti. Nic neobyčejného, vůbec žádná dramata."
Španělský pilot však nestíhal tempo McLarenu Landa Norrise a nakonec musel odstoupit kvůli problému s tlakem vody. "Nedokázali jsme se držet Norrise, jakmile se dostal na čistý vzduch. Trochu se to mlelo, předjeli jsme je, oni předjeli nás a tak. A kdyby Alonso nezastavil, tak jsme předpokládali, že by skončil hned za ním. Takže závod se pro nás nevyvíjel moc dobře, byli bychom ti druzí," uznává Permane.
The battle for P4 in the Constructors fight continues 🥊Who's your pick to come out on top, McLaren or Alpine? 👀#ItalianGP #F1 pic.twitter.com/kIXJFp0CM9
— Formula 1 (@F1) September 12, 2022"Nečekali jsme, že se budeme trápit. Mysleli jsme, že budeme OK. V pátek jsme byli velmi rychlí a vše bylo absolutně v pořádku. A to je na tom to náročné, nechápeme to," kroutí hlavou sportovní ředitel francouzského týmu.
"Dlouhé jízdy bez DRS, takže s plným odporem, vypadaly dobře a byli jsme během nich rychlejší než McLaren a všichni ostatní, s nimiž závodíme. Ne tak rychlí jako nejlepší tři auta, ale nevypadalo to na žádné větší potíže. Určitě jsme jeli spíše s vyšším odporem, podle nás ale šlo o nejrychlejší způsob, jak tady jezdit a závodit," dodává zamyšleně Permane.
10 races in the points for Fernando Alonso, but his luck ran out on Sunday 😞#ItalianGP #F1 pic.twitter.com/l57avmVJVi
— Formula 1 (@F1) September 12, 2022Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.