ZANDVOORT - NEJRYCHLEJŠÍ KOLA ZÁVODU; Nejrychlejší kolo Velké ceny Holandska zajel Max Verstappen těsně před Georgem Russellem a získal tak jeden mistrovský bod navíc.
Oba piloty od sebe dělilo jen 19 tisícin sekundy, Lewis Hamilton zaostával o dvě desetiny sekundy, ovšem jeho týmový kolega předvedl druhé nejrychlejší kolo až v samotném závěru závodu - o 10 kol později než Max.
Russell v rozhovorech před v zákulisí před výstupem na pódium nikterak nezastíral, že na to ke konci tlačil a sázel jedno kvalifikační kolo za druhým.
Čtvrtou příčku v této statistice obsadil Fernando Alonso s Alpine, za sebou nechal druhý Red Bull Sergia Péreze i oba vozy Ferrari Charlese Leclerca a Carlose Sainze. Osmé místo před oběma Aston Martiny uhájil Lando Norris.
Pneumatikové strategieVerstappen do boxů zamířil celkem třikrát místo původně zamýšlených dvou zastávek, což bylo podobně jako u soupeřů ovlivněno výjezdem safety caru poté, co svůj monopost odstavil na cílové rovince Valtteri Bottas.
Mercedes u svých jezdců v závěru rozdělil strategie: Russellovi nasadil měkkou směs (C3), kdežto Hamiltona nechal ve vedení na středně-tvrdou (C2). Lewis však přicházel o pozice a strategii týmu nesl velmi nelibě, v rádiu si stěžoval na to, že mu pokazil závod. Kromě něj do boxů dnes z klasifikovaných zamířili dvakrát pouze vozy Alpine.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.