Jedná se o záležitost, o níž si takříkajíc cvrlikali vrabci na střeše. Australan Daniel Ricciardo, v jisté části své kariéry dokonce považovaný jako jeden z případných adeptů na titul mistra světa, svou anabázi u týmu McLaren nedokončí.
Daniel se k týmu se sídlem ve Wokingu připojil v roce 2021 a uzavřel tu tříletou smlouvu. Byl to právě on, kdo ukončil dlouhé čekání na 183. triumf stáje při loňské Grand Prix Itálie, kde jeho vítězství stvrdil druhým místem Lando Norris. Jenže v letošním roce připomínal Ricciardo vyždímaný citrón a marně se pokoušel vylepšit poněkud chabou bilanci McLarenu. Jenže ze třinácti závodů pouze pětkrát bodoval, nejlépe dojel šestý na domácí půdě, a ve srovnání s týmovým kolegou Norrisem prohrává 19:76 na body.
pic.twitter.com/ZrPvJy7tB5
— Daniel Ricciardo (@danielricciardo) August 24, 2022Slabá výkonnost byla jedním z důvodů, proč McLaren začal řešit s Ricciardem otázku předčasného ukončení smlouvy. Ricciardo musel čelit útokům týkajících se jeho výkonů i předběžnému vystřídání, ačkoliv ohledně tohoto aktu měl Daniel podle smlouvy sám rozhodnout, zda kontrakt dodrží. Když do hry vstoupil Oscar Piastri, mající své problémy s Alpine, vše se podstatně urychlilo. Podle vnitrotýmové dohody dostane Ricciardo proplacenou gáži i za příští rok, ačkoliv si může hledat nové angažmá.
První zprávy naznačovaly, že by Ricciardo mohl zamířit k týmu Alpine, odkud poněkud překvapivě odešel Fernando Alonso a podepsat dohodu odmítl právě Piastri. Otázkou je, jak se o potenciální šanci popere s Estebanem Oconem, jehož výkony jsou poměrně konstantní. Mnoho jiných příležitostí už se nenabízí - snad by přicházel v úvahu Haas, ale tato varianta se jeví jako velmi málo pravděpodobná.
Rozchod McLaren - Ricciardo probíhá i přesto, že Piastri ještě nemůže být oficiálně považován za pilota týmu McLaren: nejde jen o zpochybňování ze strany Alpine, kontrakt musí ještě potvrdit Rada pro uznávání smluv F1. Sám Piastri oficiálně prohlásil, že o sedačku v Alpine usilovat nehodlá.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.