Jedná se o záležitost, o níž si takříkajíc cvrlikali vrabci na střeše. Australan Daniel Ricciardo, v jisté části své kariéry dokonce považovaný jako jeden z případných adeptů na titul mistra světa, svou anabázi u týmu McLaren nedokončí.
Daniel se k týmu se sídlem ve Wokingu připojil v roce 2021 a uzavřel tu tříletou smlouvu. Byl to právě on, kdo ukončil dlouhé čekání na 183. triumf stáje při loňské Grand Prix Itálie, kde jeho vítězství stvrdil druhým místem Lando Norris. Jenže v letošním roce připomínal Ricciardo vyždímaný citrón a marně se pokoušel vylepšit poněkud chabou bilanci McLarenu. Jenže ze třinácti závodů pouze pětkrát bodoval, nejlépe dojel šestý na domácí půdě, a ve srovnání s týmovým kolegou Norrisem prohrává 19:76 na body.
pic.twitter.com/ZrPvJy7tB5
— Daniel Ricciardo (@danielricciardo) August 24, 2022Slabá výkonnost byla jedním z důvodů, proč McLaren začal řešit s Ricciardem otázku předčasného ukončení smlouvy. Ricciardo musel čelit útokům týkajících se jeho výkonů i předběžnému vystřídání, ačkoliv ohledně tohoto aktu měl Daniel podle smlouvy sám rozhodnout, zda kontrakt dodrží. Když do hry vstoupil Oscar Piastri, mající své problémy s Alpine, vše se podstatně urychlilo. Podle vnitrotýmové dohody dostane Ricciardo proplacenou gáži i za příští rok, ačkoliv si může hledat nové angažmá.
První zprávy naznačovaly, že by Ricciardo mohl zamířit k týmu Alpine, odkud poněkud překvapivě odešel Fernando Alonso a podepsat dohodu odmítl právě Piastri. Otázkou je, jak se o potenciální šanci popere s Estebanem Oconem, jehož výkony jsou poměrně konstantní. Mnoho jiných příležitostí už se nenabízí - snad by přicházel v úvahu Haas, ale tato varianta se jeví jako velmi málo pravděpodobná.
Rozchod McLaren - Ricciardo probíhá i přesto, že Piastri ještě nemůže být oficiálně považován za pilota týmu McLaren: nejde jen o zpochybňování ze strany Alpine, kontrakt musí ještě potvrdit Rada pro uznávání smluv F1. Sám Piastri oficiálně prohlásil, že o sedačku v Alpine usilovat nehodlá.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.