SPIELBERG - NEJRYCHLEJŠÍ KOLA ZÁVODU; Nejrychlejší kolo Velké ceny Rakouska zaznamenal stříbrný Max Verstappen, díky tomu si připisuje bod navíc - malá útěcha za to, že byl během ní třikrát předjet Charlesem Leclercem.
Holanďan svůj nejlepší pokus zaznamenal v 62. kole poté, co Carlosovi Sainzovi shořel motor, když se jej snažil předjet. Ředitelství závodu sáhlo po virtuálním safety caru a oba vedoucí piloti toho využili k přezutí na čerstvější středně-tvrdou směs. Verstappen sice po desetinkách stahoval, první místo však nevybojoval.
Třetí nejrychlejší kolo závodu předvedl Fernando Alonso, jenž předčil i odstoupivšího Sainze, za kterým se seřadili oba Mercedesy - těm ale na nejlepší scházelo přes 1,7 sekundy, vedoucí duo jezdilo úplně jinou ligu. Nejpomalejší byli naopak piloti stájí Aston Martin a AlphaTauri.
Pneumatikové strategieLeclerc se ke svému prvnímu vítězství od GP Austrálie 2022 dopracoval pomocí plánované dvouzastávkové strategie, podobně jako Verstappen - ta třetí byla navíc, oba využili nabídnuté příležitosti zdarma během fáze virtuálního safety caru.
Red Bull však do boxů mířil vždy dříve, potýkal se s nečekaně vysokým opotřebením na tvrdých pneumatikách, což může být podle Pirelli zapříčiněno nedostatkem dat kvůli nabitému programu (kvalifikace již v pátek) s menším množstvím tréninků a hustým provozem během krátkého kola.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.