Ty tam jsou časy, kdy se na změny v jednotlivých týmech, ono očekávané "škatulata, hejbejte se" čekalo až do samotného konce sezóny, ideálně italskou Monzu. V poslední době se postupuje podle momentálních možností a mnohdy i po třetině šampionátu.
Někdy je to kupování nechvalně známého "zajíce v pytli", jindy se naopak povede kontrakt, jehož uzavření je pro konkurenci těžko stravitelným soustem. Poněkud jiná je situace při prodlužování smluv, neboť tam lze případ od případu odhadnout, kdo změní chlebodárce nebo nadále bude hájit barvy původního zaměstnavatele.
Pierre Gasly byl v uplynulých týdnech předmětem spekulací, že po skončení této sezóny by mohl opustit barvy AlphaTauri, ačkoliv nebylo zcela jasné, kam by vlastně hodlal zamířit. Kredit těchto informací ovšem značně poklesl, když Red Bull potvrdil prodloužení kontraktu se Sergio Pérezem až do závěru ročníku 2024. Tím pádem přišel Gasly o jednu ze šancí pokusit se o restart svého působení v prvním týmu rudých býků.
Proto 24. června, přesněji v pátek ráno, zveřejnil tým AlphaTauri oficiální prohlášení, že pilot zůstane v týmu minimálně ještě příští rok. Došlo tak k potvrzení náznaku šéfa týmu Franze Tosta z Kanady, kde se vyjádřil ve smyslu, že setrvání Francouze v italské stáji v podstatně stoprocentně neskončí letoškem.
"Jsme opravdu potěšeni, že můžeme potvrdit Pierrovo působení v našem týmu i v roce 2023. Patří rozhodně do skupiny nejlepších a plně konkurenceschopných pilotů F1, prokazující po celou dobu působení v našich barvách své schopnosti. Pierre může nepochybně zastávat hlavní roli v týmu, jehož příští ročník by mohl být úspěšný, bude jen na nás, abychom mu poskytli konkurenceschopný vůz, umožňující mu nadále dosahovat vynikajících výsledků," doprovodil podpis nového kontraktu Tost.
"Spolupracuji s tímto týmem již pátým rokem a jsem hrdý na cestu, kterou jsme společně urazili, na pokrok, jehož jsme dosáhli. Těší mě, že mohu nadále být členem Scueria AlphaTauri. Letošní nové předpisy před nás postavily odlišné výzvy - možnost podílet se na plánech týmu dalších 18 měsíců je dobrým pracovním základem pro budoucnost," svěřil se Gasly. Francouzský pilot debutoval v Grand Prix Malajsie 2017, když stáj ještě nesla název Toro Rosso - během svého působení ve Faenze vyhrál Grand Prix Itálie 2020 a získal další dvě pódiová umístění.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.
Ferrari oznámilo, že během středečního filmovacího dne na okruhu Mugello usednou do vozu oba jeho jezdci – Lewis Hamilton i Charles Leclerc. Italský tým zde poprvé nasadí nové zadní zavěšení, které má být klíčové před nadcházející Velkou cenou Belgie.
Helmut Marko oznámil, že Max Verstappen může očekávat řadu technických vylepšení před posledními dvěma závody před letní přestávkou. Rakouský poradce Red Bullu potvrdil, že tým připravil několik důležitých upgradů, které by měly pomoci Verstappenovi udržet tempo v boji o šampionát.
Lando Norris označil své vítězství na Velké ceně Velké Británie 2025 za nejdůležitější moment své dosavadní kariéry. Emotivní triumf před domácím publikem pro něj znamená naplnění dlouholetého snu.
Christian Horner při Velké ceně Velké Británie otevřeně přirovnal Red Bull k Ferrari, což získalo nový rozměr poté, co byl sám nečekaně odvolán z vedení týmu Red Bull.
Alain Prost přiznal, že významně pomohl Oscaru Piastrimu na začátku jeho kariéry. Nyní ho podporuje v souboji o titul v roce 2025 proti týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Fernando Alonso přiznal, že celý tým Aston Martin se učí od Adriana Neweyho, který přináší širší pohled na to, jak by měl tým fungovat. Podle něj nejde jen o techniku, ale o komplexní přístup k práci celé organizace.
Šampion Super Formule Sho Tsuboi a rezervní jezdec Haasu Ryo Hirakawa otestují vůz VF-23 během testu TPC na okruhu Fuji. Pro oba Japonce půjde o cennou příležitost ukázat se v technice F1 na domácí trati.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.
Aston Martin spustil v červnu 2025 vlastní jezdeckou akademii. Cílem programu je vychovávat nové talenty pro budoucnost motorsportu, včetně Formule 1.