Ty tam jsou časy, kdy se na změny v jednotlivých týmech, ono očekávané "škatulata, hejbejte se" čekalo až do samotného konce sezóny, ideálně italskou Monzu. V poslední době se postupuje podle momentálních možností a mnohdy i po třetině šampionátu.
Někdy je to kupování nechvalně známého "zajíce v pytli", jindy se naopak povede kontrakt, jehož uzavření je pro konkurenci těžko stravitelným soustem. Poněkud jiná je situace při prodlužování smluv, neboť tam lze případ od případu odhadnout, kdo změní chlebodárce nebo nadále bude hájit barvy původního zaměstnavatele.
Pierre Gasly byl v uplynulých týdnech předmětem spekulací, že po skončení této sezóny by mohl opustit barvy AlphaTauri, ačkoliv nebylo zcela jasné, kam by vlastně hodlal zamířit. Kredit těchto informací ovšem značně poklesl, když Red Bull potvrdil prodloužení kontraktu se Sergio Pérezem až do závěru ročníku 2024. Tím pádem přišel Gasly o jednu ze šancí pokusit se o restart svého působení v prvním týmu rudých býků.
Proto 24. června, přesněji v pátek ráno, zveřejnil tým AlphaTauri oficiální prohlášení, že pilot zůstane v týmu minimálně ještě příští rok. Došlo tak k potvrzení náznaku šéfa týmu Franze Tosta z Kanady, kde se vyjádřil ve smyslu, že setrvání Francouze v italské stáji v podstatně stoprocentně neskončí letoškem.
"Jsme opravdu potěšeni, že můžeme potvrdit Pierrovo působení v našem týmu i v roce 2023. Patří rozhodně do skupiny nejlepších a plně konkurenceschopných pilotů F1, prokazující po celou dobu působení v našich barvách své schopnosti. Pierre může nepochybně zastávat hlavní roli v týmu, jehož příští ročník by mohl být úspěšný, bude jen na nás, abychom mu poskytli konkurenceschopný vůz, umožňující mu nadále dosahovat vynikajících výsledků," doprovodil podpis nového kontraktu Tost.
"Spolupracuji s tímto týmem již pátým rokem a jsem hrdý na cestu, kterou jsme společně urazili, na pokrok, jehož jsme dosáhli. Těší mě, že mohu nadále být členem Scueria AlphaTauri. Letošní nové předpisy před nás postavily odlišné výzvy - možnost podílet se na plánech týmu dalších 18 měsíců je dobrým pracovním základem pro budoucnost," svěřil se Gasly. Francouzský pilot debutoval v Grand Prix Malajsie 2017, když stáj ještě nesla název Toro Rosso - během svého působení ve Faenze vyhrál Grand Prix Itálie 2020 a získal další dvě pódiová umístění.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.